Sakira 1e keer op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_xAnne

Sakira 1e keer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 20:07

Leuk dat je komt kijken!
Dit is Sakira een merrie van 5 jaar (3/4 KWPN en 1/4 arabier). Ik heb haar nu ongeveer 2,5 maand, in het begin hebben we het rustig aan gedaan, even aan elkaar wennen etc. maar nu zijn we toch begonnen met lessen.
Het is de bedoeling dat ik volgend jaar met haar ga meedoen aan horseball wedstrijden. Maar voordat we daarmee beginnen moet de dressuurbasis er natuurlijk goed inzitten. Daarom volg ik nu dressuurles met haar. Onze 4e les is al achter de rug dus heb ik mijn zusje overgehaald om vandaag foto's te maken om te kijken of er al een beetje vooruitgang te zien is.
Genoeg gekletst, hier de foto's:

Zo zag het rijden eruit toen ze net bij ons was:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Vandaag (foto's staan niet op volgorde):
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Samen, (ze is moe)

Ik vind zelf dat we al wel wat vooruit zijn gegaan, ze luistert al veel beter naar mijn hulpen en het rijden gaat ook steeds beter en onstspannender. Maar we moeten nog wel veel leren Ja

Doei Doei, doei

Maartje1990

Re: Sakira 1e keer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:16

mooi beestje hoor en 't ziet er inderdaad beter uit (alhoewel die je hebt maar 2 van hoe het eerst was)

probeer wel contact te houden op de teugels en je armen lijken soms wat af te steken (maar dat kan ook aan mijn liggen Knipoog ) af en toe lijkt ze ook een beetje met haar neus in de lucht te lopen (hoofd omhoog) of ligt dat aan mij?

_xAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 20:34

Maartje1990 schreef:
mooi beestje hoor en 't ziet er inderdaad beter uit (alhoewel die je hebt maar 2 van hoe het eerst was)

probeer wel contact te houden op de teugels en je armen lijken soms wat af te steken (maar dat kan ook aan mijn liggen Knipoog ) af en toe lijkt ze ook een beetje met haar neus in de lucht te lopen (hoofd omhoog) of ligt dat aan mij?

Bedankt voor de reactie.
Meestal heb ik wel contact, soms krijg ik de opmerking dat ik te sterk ben met m'n handen, sindsdien ben ik erop aan het letten. Hier op de foto's zie ik ook dat ik soms boogjes in de teugels heb, ik zal er voortaan eens op letten dat ik nog wel contact hou Clown .
Sakira heeft ook veel moeite om mooi rond te lopen, daar zijn we ook veel op aan het oefenen in de les (en ook buiten de les). Soms gooit ze haar hoofd ook opeens omhoog, maar het gaat al veel beter vind ik zelf. Maar het moet idd nog wat ronder Knipoog

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:37

Het ziet er al lekker ontspannen uit Knipoog
Je moet op je handen en je voeten letten, maar verder is je houding redelijk netjes hoor Lachen
Succes met de horse-ball ! Lachen

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 07:10

moooi paard hoor,
je hebt er zeker veel aan gedaan om hem beter te laten rijden. het ziet er een heel suk ontspanner uit. goed hoor veel plezier!

_xAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:35

Bedankt voor de reacties Haha! .

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:41

Leuk paardje, je ziet wel wat vooruitgang!

Veel succes en veel plezier met haar!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:04

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.