Struikelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:53

Hoi,
Mijn paard struikelt nogal snel..de laatste tijd wel iets minder als voorheen..maar nog slaat mn hart dan wat sneller omdat ze soms echt gewoon voorover valt..
Meestal is het als ze even niet oplet..of als ze rijbak beetje ongelijk is.
Ik zorg er altijd wel voor dat de rijbak zo glad mogelijk is..en dat ze voorwaarts loopt, maar toch gaat ze weleens..
Maar het is niet dat ze zelf schrikt als ze struikelt of zich verstapt ( ze is ook beetje lui Dromen )
Tijdens longeren doet ze het trouwens nooit, ook al is de bak dat ontzettend zwaar!..

Heeft iemand nog een tip hierbij, dat ze wat stabieler wordt ofzo?!

Alvast Bedankt

CM_

Re: Struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:54

wss ligt het dus aan je zadel of aan jou.

Ik zou zeker even het zadel na laten kijken , en evt de rug door een osteo.
Struikelen hoeft geen medische oorzaak te hebben, maar kan wel degelijk een medisch probleem aangeven Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:57

Nu moet ik wel wat over mijn zadel nog zeggen..

Toen ik me zadel net had..leek het wanneer ik opstapte dat het naar de zijkant gleed zegmaar.
Toen hebben ze er na gekeken en zei de zadelmaker dat de schoft/schouder aan 1 zijde minder gespierd was..dus heeft zij het een beetje opgevult en ben ik meer gaan trainen op die zijde..
En nu moet ik zeggen dat het schuiven wel minder is, al heb ik soms het idee dat ik er scheef op zit..maar als iemand kijkt zegt diegene toch dat ikzelf recht zit..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:58

Dan zou ik zeker de zadelmaker nog even een keer laten kijken, de rug kan erg veranderd zijn.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:07

Een paard wat op de voorhand loopt, struikelt ook gauw.
Dus naast een zadelcheck ook eens kijken wat je in je training moet veranderen, zodat ze de achterhand er meer onder gaat zetten.

IRISenKLAAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:07

zit je naar voor ? omdat je paard alle steun heeft op zijn voorbenen als je dan te ver naar voren zit dan zal die veel eerder gaan struikelen je kan het beste naar achteren gaan zitten en hem goed door laten lopen ik heb dit ook wel eens met mijn paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:41

Ja aan mijn houding werk ik ook, het zal wel minderen als ze meer op de achterhand zou gaan lopen..
Zal kijken hoe het dan gaat, en als er geen verandering is na andere houding zal ik voor het zadel gaan kijken!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:53

Mijn pony struikelde ook heel veel ik los dit nu op door voorwaarts te rijden en oplettend houden. Soms wil het nog wel gebeuren maar niet zo vaak meer. Zelfs niet bij ons in de binnenbak waar echt gewoon kuilen zijn.
In galop is het een ander verhaal geweest toen ik haar niet zo lang had struikelde ze een keer in galop trok mij mee naar voren en toen lagen we over de kop ik er voorover af zij op haar zij. Verder niets gebeurd. Daarna poos niet durven galoperen omdat ze heel vaak struikelde in galop en dan trok ze je gewoon voor naar beneden. Een half jaar later had ik les en toen struikelde ze , in een andere bak, en gleed voor weg op beetje natte ondergrond, maar wel stabiel maar omdat mijn reactie toen was achterover zitten en doordrijven kreeg ze zichzelf omhoog in een sprong en galopeerde door. Dus belangrijkste is achterover blijven zitten op zo'n moment, niet mee laten trekken en actief houden of even extra door om steun te geven.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:08

Ik denk ook dat het aan je zadel ligt Knipoog

Mijn paard struikelde ook veel, dat werd wel minder als je haar wat meer door liet lopen, maar achteraf gezien (na kreupelheid e.d.) denk ik echt dat het aan het zadel ligt Knipoog
Het is niet echt een goed teken, waarschijnlijk dat de schouder vast wordt gezet, dus wees er zo snel mogelijk bij Knipoog

straatwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:47

laat even iemand je zadel nakijken, misschien ligt het teveel op de schouder?

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:18

sharona87 schreef:
Ja aan mijn houding werk ik ook, het zal wel minderen als ze meer op de achterhand zou gaan lopen..
Zal kijken hoe het dan gaat, en als er geen verandering is na andere houding zal ik voor het zadel gaan kijken!

Ik zou eerst naar het zadel laten kijken en als het daar niet aan ligt kan je nog nagaan of het aan je houding ligt, maar dat je zadel goed ligt vind ik wel belangrijker dan je houding.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:19

@IsabelvS: ik denk niet dat het de bedoeling is om zo aan je 25 berichtjes te komen, je moet iets over het onderwerp vertellen en niet zomaar iets typen.

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:44

Wat de anderen zeggen, je zadel eens laten nakijken :d