zonder zadel bokken in draf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

zonder zadel bokken in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:34

De titel zegt het wel.
Als ik zonder zadel rijd, en we gaan draven, dan gaat mijn pony soms bokken.
Ik weet niet waarom ze dit doet, maar ik denk niet dat ze het gemeen bedoelt ofzo.
We hebben nog niet zo vaak zonder zadel gereden, dus misschien is het wel gewoon even wennen..
weet iemand dit?

Lynn_Nikita

Re: zonder zadel bokken in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:35

ik denk dat je erg onrustig zit

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:35

Hmm ja dat klopt wel Clown Ze is erg moeilijk uit te zitten (ruime gangen, echt niet normaal Nagelbijten / Gniffelen )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:37

ja, en daardoor wiebel jij wss veel. of ge je meer naar achteren of voren zitten waardoor je pony reageerd door te bokken

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:38

Ja dat klinkt wel logisch Lachen maar het is wel apart dat ze het in de bak meer doet dan op de straat enzo Nagelbijten / Gniffelen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:38

Afbeelding
ruim dus Clown

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:39

Ja ik weet ook niet of heel dun bent, maar misschien drukken jou zitbeenknobbels voor haar gevoel te veel in haar rug en kent ze dit gevoel niet omdat je altijd met zadel reed..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:39

Ik denk dat het inderdaad aan de ruiter ligt. Misschien klem je te veel met je benen? Misschien bonk je te veel op de rug? Misschien zit je met een erg holle rug waardoor je zitbeenknobbels te hard in de rug prikken? Kan aan zoveel dingen liggen..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:40

Suprice: op de foto zie je dat ik NIET dun ben Tong uitsteken maar ik heb het idee dat als ik zit, dat mijn zitbeenknobbels de rug wel raken zegmaar..

MysticTinker: Ik zal het eens laten filmen door mijn moeder, dan kunnen jullie oordelen Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:44

Maar die foto waarbij je zegt '' ruim dus '', is een galop foto, en ieder paard loopt '' ruim '' op zo'n moment foto. Bloos
Bedoel hiermee niet dat je paard niet ruim loopt, maar van die foto kunnen wij het niet zien, snap je? Lachen

Maar ik denk dat je of onrustig zit, óf klemt, óf je zitbeen knobbeltjes prikken in haar rug.

Zelf zeg je al dat je onrustig zit, dan denk ik dat je beter mét zadel even moet oefenen met doorzitten, en daarna weer opnieuw proberen zonder zadel. Lachen

Succes! Kusje

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:48

Joscaa: je hebt gelijk, maar ik vond het wel een grappige foto. Maar ze heeft wel echt een hele ruime draf. Dat zegt iedereen (instructeur etc.)

Toevallig ben ik sinds 2 dagen geleden (op advies van instructeur) delen van het rijden zonder beugels gaan doen, en dat gaat nu al beter dan eerst. Maar wat kan je dan doen aan dat de zitbeenknobbels in de rug prikken? dekje+Longeersingel? Want volgens mij zit ik niet met een te holle rug zonder zadel.

Melisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:13

doet het mischein pijn?

Origami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:50

Probeer een keer een beugelriem of een halstertouw om de nek te doen. Dan kun je je daaraan vasthouden en klem je niet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 20:51

Ik heb vandaag nog een keer zonder zadel gereden en het ging eigenlijk supergoed Haha! ze heeft geen bok gegeven en ze had bijna de hele tijd haar oortjes naar voren, foto's staan in mijn onderschrift Lachen