We hebben een tijdje in een klein dipje gezeten waar we nu langzaam aan weer uit aan het komen zijn;
Ik kon niet meer op haar gaan zitten want dan omplofte ze echt. Ik ben in 2 maanden tijd zo'n 6x van haar afgevallen, met daarbij dat ze 2 keer over me heen gelopen heeft. Toen werd ze weer wat rustiger maar werd steeds sterker en harder in haar mond en zodra ik er ook maar aan de teugels kwam, ging meteen haar hoofd omhoog. Ik heb dit een paar weekjes aangezien en dacht dat het wel weer goed zou komen dat het misschien door het weer enzo zou komen, tot ik maar besloot de tandarts er even naar te laten kijken. En ja hoor, hele grote haken in haar mond en 2 wolfstandjes die eruit gehaald moesten worden. Hierdoor heb ik in totaal ook 2 weken niet meer op haar kunnen rijden. Ook ben ik op vakantie geweest en had een uitwisseling met school gehad waardoor ik ook al niet had kunnen rijden (iemand anders deed het voor mij). Nu zijn we sinds 2 weekjes weer volop bezig, en het gaat steeds beter. Ik heb haar vorige week de hele week gelongeert met pessoatuig, samen met mijn instructeur.
Nu rijd ik even met een elastiek, omdat we allebei het gevoel weer terug moeten krijgen. Hopelijk kan die er zo snel mogelijk weer af. Ze begint steeds meer te ontspannen en loopt ook veel beter en mooier. Ze heeft ook al heel veel meer bespiering gekregen en ik heb er helemaal een goed gevoel bij.
Maar genoeg gekletst, hier komen de foto's
Tilithya (ArgusxConcorde), 8 jaar, 170cm
(oja in de winter is ze eigenlijk echt super zwart, nu heeft ze een bruin zomervachtje)
poetsen

even poseren met haar nieuwe setje

vind dit de mooiste, hier loopt ze lekker ontspannen

hier struikelde ze, maar oeeeeeis, tenen!

wat kijk ik vrolijk

lekker moe

en hier heb ik de foto die ik zelf heel erg mooi vond nog even ingezoomd

Ik weet dat het nog helemaal niet perfect is, maar ik ben ook op een hele andere manier bezig nu met haar te berijden. We doen allebei ontzettend ons best en hebben 1/a 2 keer per week les. De ontspanning begint steeds meer te komen, en ik probeer heel constant te blijven met mijn teugels.
Verbeterpunten:
- Meer naar achter zitten
- Moet ook wat zachter in het zadel gaan zitten
- Tenen vergeet ik heel vaak naar binnen te doen
, ik probeer er elke keer weer aan te denken, maar als ik met andere dingen bezig ben dan vergeet ik het weer hihi.- Ik mag mijn benen ook wat verder naar achter leggen
-Hakken uitdrukken (al gaat dit nog moeilijk, want mijn nieuwe laarzen doen nog heel veel pijn
)Tips zijn altijd welkom, blijf wel netjes ajb
Groetjes Stephanie