Sabientje voor de vierde keer ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Sabientje voor de vierde keer ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:01

Vandaag was de vierde keer dat ik op Sabina reed en het ging goed! Het is zo'n heerlijk paardje, ze vindt het allemaal zo leuk en interessant!

Eerst nog even aan de longeerlijn:

Afbeelding

Drafje gaat ook al:
Afbeelding

En toen gingen we los:
Afbeelding

Je moet natuurlijk wel alles bekijken:
Afbeelding

Afbeelding

Halthouden en natuurlijk belonen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oortjes lekker naar voren:
Afbeelding

En weer klaar, wat een superpaardje!
Afbeelding

kimmie261

Re: Sabientje voor de vierde keer ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:15

sabientje is een super paardje Ja zeker weten..

wat doet ze dat braaf zeg,echt super!!oortjes kunnen ook niet verder naar voren Haha!

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:33

Het ziet er goed uit. Alleen blijf wel goed op je houding letten recht op tenen naar binnen en handen netjes rechtop en dragend. Zeker bij een jong paard zou ik dat extra in de gaten houden, het is moeilijk ik weet het maar het maakt het voor later wel makkelijker.
s6 met je leuke fries!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:46

Ik vind haar nog wat te mager/iel in de bespiering om op te rijden. Zou je niet nog eventjes langer wachten? Meer grondwerk doen?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:49

Ziet er goed uit!

@Siegje: Zelf heb ik ook een fries gehad van toen bijna 4. Deze was ook zo, misschien wel wat steviger, maar het valt reuze mee allemaal Lachen En zolang ze het verder rustig aan op bouwt lijkt het mij geen probleem. Lachen

Veel succes met haar verder.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 10:30

Inderdaad is ze nog wat iel, hopelijk trekt dit snel bij. Maar we doen lekker rustig aan met haar, komt wel goed!

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:14

wat een schatje die Sabien

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:43

leuk paardjee hoor(A)

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:47

Siegje schreef:
Ik vind haar nog wat te mager/iel in de bespiering om op te rijden. Zou je niet nog eventjes langer wachten? Meer grondwerk doen?

dat was ook mijn eerste reactie toen ik de foto's zag,ik denk dat dit paard er nog niet aan toe is om al bereden te worden en eerst nog wat meer bespiering moet krijgen!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:25

Leuk Friesje!
Let zoals al eerder gezegd, wel op je houding!
Succes!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:44

met licht rijden, kan je er juist beter bespiering op krijgen...

en sabientje vind het heel erg leuk,en ze gaat vanzelf wel verder groeien zowel in de breedte als nog wat in de hoogte,met rijden krijg je juist sneller een betere bespiering Lachen

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:24

Paardje is inderdaad nog wat iel, maar dat weet je vast zelf ook. Ze doet het allemaal erg braaf. Over een jaar kennen we het paard vast niet weer.
Mooie bruine KN zie ik dat nou goed? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:29

Ook ik vind het een iel ding, misschien beter om er nog niet te veel op te zitten de komende tijd en er spieren op zien te krijgen met laag bijgezet longeren en verder misschien eerst in tuig beleren? Combinatie van op die manier licht trainen en goed voeren kan bij dit paard goed werk doen!!!
Verder mooi luxe beestje!!!
Ze is drie jaar veronderstel ik. Ik zou haar dit jaar nog niet laten keuren voor stamboek, eerst zien haar wat meer body aan te meten, dan komt het volgend jaar ook met de keuring wel goed.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 07:57

suleilitha schreef:
Ook ik vind het een iel ding, misschien beter om er nog niet te veel op te zitten de komende tijd en er spieren op zien te krijgen met laag bijgezet longeren en verder misschien eerst in tuig beleren? Combinatie van op die manier licht trainen en goed voeren kan bij dit paard goed werk doen!!!
Verder mooi luxe beestje!!!
Ze is drie jaar veronderstel ik. Ik zou haar dit jaar nog niet laten keuren voor stamboek, eerst zien haar wat meer body aan te meten, dan komt het volgend jaar ook met de keuring wel goed.

Ik zit ook niet veel op haar, het gaat allemaal rustig aan, heel ongedwongen, paar keer per week een kwartier, twintig minuten. Ik verpest mijn paard echt niet hoor.
In het tuig beleren ben ik helemaal niet mee bezig, misschien later nog, maar nu niet. Verder krijgt ze goed voer. Drie kilo sportbrok en een hele sappige wei. Mijn andere paarden knappen uit elkaar omdat ze zo rond zijn (en die krijgen minder dan zij), bij haar zet het niet aan. Het komt vast nog wel.

Shabbay: klopt, een bruin kn-zadel en het zit heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:22

Nou weet je, omdat ik de rug van het paard er nog niet denderend uit vind zien, zou het misschien niet eens een gek idee zijn als je haar eerst wel ging betuigen. Beetje laten trekken in de bak kan geen kwaad en daar worden ze wel gespierd van.
Verder voer je genoeg, van drie kilo brok ontploft de mijne!!!
Met die luttele minuten dat je er op zit, verpest je je paard verder niet, dat valt wel reuze mee.

ireikaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:38

Kijk eens echt kritisch naar foto 5 tot 8... Dat bontje ligt toch niet goed?!! Steek eens een bolletje watten in je schoenen ofzo, ik denk dat het omgeveer hetzelfde gevoel moet geven...
Natuurlijk is het maar voor een kwartiertje ofzo maar probeer er toch echt op te letten!

Verder ziet ze er nieuwschierig en ontspannen uit OK dan!

succes nog!