Christa [New forest]@ dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Christa [New forest]@ dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:47

Van te voren, we rijden geen wedstrijden ivm het niet hebben van een trailer. Ik heb dus geen behaald niveau, maar dat wilt niet zeggen dat ik niet mijn uiterste best doe om mijn paard "goed" te rijden, en daar kan ik dus best wat tips bij gebruiken.
-----------------------------------------------
De aanleuning was helaas niet geweldig gister, maar andere zaken gingen juist weer extra goed.

De bedoeling hier was om haar krachtig en langzaam te laten draven (ze was heel erg heet, dus een hele opgave Clown )
Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

Wat rustiger drafje
Afbeelding

Mijn zit is vreselijk, paard loopt te diep.
Afbeelding

Gecontroleerd galopje (dit is absoluut ons moeilijkste punt)
Afbeelding

Middengalopje (tenminste, een probeersel tot middengalop).
Afbeelding

Waar ik me op focus om te verbeteren nu, is mijn zit en verder het verzamelen en ontspannen van mijn paard (en de galop). Als u tips voor me heeft, dan graag!

Ik ben me heel bewust van mijn outfit, heb ik ook een reden voor, eentje die met een week of 2 gelukkig opgelost zal zijn (eventuele vragen mag je best stellen hoor, zolang je het maar onderbouwt Bloos )

Michh

Re: Christa [New forest]@ dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:48

Ziet er leuk uit,
Duw alleen je hakken iets meer na onder en draag je handen hoger.
Succes samen Lachen

Uzansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:52

wat een leuk beestje! ook wel een leuke middendrafje..
maar indd haken naar beneden en beetje meer naar voren kijken

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 06:14

Als je pony wat heet is kan je haar beter wat meer voorwaarts rijden.
Zorg eerst dat ze gehoorzaam is en stil in de aanleuning voordat je haar wat meer gaat verzamelen.
Ik ben het met Yubi's commentaar eens als het gaat om je houding, maar probeer ook je schouders iets meer naar achteren te doen.

En nog een tip: Doe de volgende keer een rijbroek + rijlaarzen aan dat zit lekkerder en dat is veiliger.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:23

Rowna schreef:
Als je pony wat heet is kan je haar beter wat meer voorwaarts rijden.
Zorg eerst dat ze gehoorzaam is en stil in de aanleuning voordat je haar wat meer gaat verzamelen.
Ik ben het met Yubi's commentaar eens als het gaat om je houding, maar probeer ook je schouders iets meer naar achteren te doen.

En nog een tip: Doe de volgende keer een rijbroek + rijlaarzen aan dat zit lekkerder en dat is veiliger.

haar keuze Knipoog

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:14

Het is ook een tip, geen verplichting Knipoog

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:04

misschien kan je joppers ofzo kopen of laarzen, want stel nou dat je paard er van doorgaat dan kan je voet door de beugel schieten en dan hang je daar zo ongemakelijk Clown auw! (geen verplichting TIP,,,, niet boos worden Bloos wil alleen maar helpen )
groetjes sjakyrolover

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:06

Als je pony heet is, vooral lekker veel overgangen rijden in een hoog tempo. Anders raakt ze haar energie niet kwijt Lachen

(over die schoenen: mijn bijrijdster is blijven hangen in de beugels bij een val en scheurde haar kniebanden. Ze moest 6 maanden revalideren! Denk er alsjeblieft om! Lachen )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-05-08 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:08

Die sportschoenen.. Levensgevaarlijk..
Ook een keer gedaan, paard op de kletter, ik bleef dus haken, en mn enkel gebroken.. Iemand moestg de bak inrennen om het paard te grijpen, en het zadel er als een malle af te halen.. Dus geen aanrader..

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:13

Wat een leuke pony heb je daar!

Inderdaad wat de rest zegt, denk aan je hakken en houd je habden wat hoger, maar het allerbelangrijkste is dat je er lekker plezier in hebt! Knipoog