Juuk 2 maanden verder (betere kwaliteit)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linneketeut

Juuk 2 maanden verder (betere kwaliteit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:38

Een paar weken geleden had ik ook al een topic gemaakt maar dat was een beetje baggere kwaliteit. En trouwens, nu zijn we er nog mee op vooruit gegaan!
Ter vergelijking met 2 maanden geleden: [HAW] Juuk @ Work (4e keer)

Af en toe is het wel een beetje een doordrammer maar ach komt goed.
Hij heeft voorheen (ja toen hij nog jong en knap was) M gelopen.
Nu is hij 12 jaar en heeft ook nog een jaar stil gestaan.
Ik rijd zelf ook M1 met mijn pony, dus we trainen nu ongeveer L niveau, maar een stukje schouderbinnenwaarts zit er af en toe wel in Knipoog .

Ook ben ik er vandaag voor het eerst mee over de weg geweest (ja hij was wel vaker over de weg geweest, ik ook trouwens Tong uitsteken ), maar hij was super braaf.

Trouwens ik weet hoe hij echt heet namelijk Nigel. Maar ik vind Juuk toch mooier Clown

Nou kijk en geniet, en tips en commentaar kan ik wel gebruiken, want ik krijg er verder geen les mee ofzo dus zal het met m'n eigen kennis moeten doen.
(Foto's staan in willekeurige volgorde)

Afbeelding
Nu nog even nageven..

Afbeelding
Oepsie Vork

Afbeelding
Eindelijk geeft hij na in de galop.

Afbeelding
En af en toe trekt hij ook wel eens de teugels uit m'n hand Nagelbijten / Gniffelen
Maar hier waren we ook niet echt serieus bezig.
Trouwens ik vind Juuk er wel mooi op staan.

Afbeelding
Kunst van Kim.

Afbeelding
Zo moet het dus niet, maar in galop is hij nog erg tegen de hand.

Afbeelding
Dit begint er op te lijken Pling

Afbeelding
Hoezo zit even scheef.
Juuk wilde wijken maar ik wilde dat niet Vork
Maar we houden er de lol in Tong uitsteken .

Afbeelding
Nu doen we wel wijken.

Afbeelding
Juist, een beetje verruimen. Pling

Afbeelding
Wat kan hij toch chagrijnig kijken..

Afbeelding
Ik zie er kennelijk meer lol in Vork .

Afbeelding
Daar komen we door de boch gevlogen.

Afbeelding
En hier begint hij al wat na te geven in de galop Pling

Ik zou zeggen: Brand los Dromen
En bedankt voor het kijken Knipoog

wonderworst_

Re: Juuk 2 maanden verder (betere kwaliteit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:14

eerst ff snel je andere topic gekeken Haha!
vind het wel een leuk paardje
vooral foto 1 vind ik geen fijn beeld, word bijna met ze kin op ze borst getrokke
iets meer neusje er uit en dan komt het helemaal goed met jullie maar vind er verder wel vooruitgang zichtbaar Pling

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:38

jij hebt er idd wel lol in!!
probeer nog meer aan de ontspanning te werken
dan komt de rest ook wel

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:45

Jooh Lin!!

Ziet er al een stuk beter uit hoor! Komt wel goed, ga maar gewoon op wedstrijd dat is gezellig! En Kim moet ook starten. Dan ben ik niet meer zo eenzaam op wedstrijd:D

Kon je hem nu trouwens wel vangen?

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:53

heey Lachen

ziet er al veel beter uit Lachen maar probeer hem toch wat lager in te stellen, zodat hij zijn rug wat meer mee gaat nemen, dan komt die oprichting van zelf, hij moet eerst over de rug lopen en gaan zakken als die daar aan toe is.
Succes er mee:)

peckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:57

Probeer ook je tenen wat meer naar binnen te draaien, verder veel succes met hem !!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:07

Netjes hoor Lachen Hij heeft al veel meer bespiering lijkt het!
Rustig opbouwen en dan komt het wel goed!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:10

Ligt het aan mij of heeft ie een beste onderhals? Nagelbijten / Gniffelen

Oprichting komt later wel..
eerst ontspannen, dan aanspannen..

Je had er in iig wel lol in zo te zien Clown
succes nog.

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:52

Het ziet er wel beter uit als je vorige topic maar zeker foto 1 vind ik een groot drama. Ik heb ook even op je profiel gekeken en als ik dan de foto's zie met die schimmel ziet dat er veel beter uit! Er straalt meer ontspanning van uit in ieder geval.
Maar goed deze foto's, probeer meer ontspanning erin te krijgen meer been minder hand. Want op de meeste foto's ziet het eruit dat je met een flink strenge hand rijd misschien is je gevoel niet zo maar zo ziet het eruit. Misschien is hij dat helemaal niet gewend en gaat daarom in protest en drukt zijn rug weg.
Op foto 11 zeg je dat hij sago kijkt maar dat vind ik niet zo heel raar als ik de foto bekijk ik zie er een heel gedwongen houding in, maar dat kan ook aan mij liggen.
Kortom ga toch eens kijken naar een goede instructice/ instructeur, ik zeg niet dat je niet kunt rijden absoluut niet want op die schimmel ziet het er juist heel relaxt uit.
Maar waarschijnlijk is deze wat moeilijker qua rijden en moet je net even anders op hem rijden.
Ik zou zeggen meer voorwaarts neerwaarts met je been, iets meer lengte in de teugel, ontspanning en over zijn rug. Veel overgangen rijden op met je zit en been. De hoofd-hals houding komt dan vanzelf wel eerst ontspanning.
S6 met dit leuke paard.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:54

Nou zeg

Ik vind hem nog steeds Jong en Knap! Tong uitsteken
Rest van t commentaar is al gezegd Lachen

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:54

Het ziet er al een stuk beter uit dan in je vorige topic, iets meer voorwaarts, neerwaarts rijden.. dat hij wat meer ontspant, dan komt het helemaal goed!

jaquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:06

Ik vind eigenlijk dat het paard in je oude topic meer ontspannen loopt.... Hij drukt nu telkens óf de rug weg óf hij duikt op de voorhand. Verder ben je zoals eerder gezegd vrij streng met je hand. Het paard moet jouw hand gaan volgen ipv dat jij hem vastzet. Als ik jou was zou ik hem lekker laag rijden met een zachte verbinding. Nagevelijkheid kan je niet afdwingen met je hand.

En in je profiel rij je dat paardje inderdaad netter. Misschien moet je met deze even een stapje terug doen naar de basis omer vervolgens 2 vooruit te kunnen doen. Een recht, voorwaarts, ontspannen en nageeflijk paard moet toch echt eerst komen.

Suc6

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 19:41

Vladie schreef:
Het ziet er wel beter uit als je vorige topic maar zeker foto 1 vind ik een groot drama. Ik heb ook even op je profiel gekeken en als ik dan de foto's zie met die schimmel ziet dat er veel beter uit! Er straalt meer ontspanning van uit in ieder geval.
Maar goed deze foto's, probeer meer ontspanning erin te krijgen meer been minder hand. Want op de meeste foto's ziet het eruit dat je met een flink strenge hand rijd misschien is je gevoel niet zo maar zo ziet het eruit. Misschien is hij dat helemaal niet gewend en gaat daarom in protest en drukt zijn rug weg.
Op foto 11 zeg je dat hij sago kijkt maar dat vind ik niet zo heel raar als ik de foto bekijk ik zie er een heel gedwongen houding in, maar dat kan ook aan mij liggen.
Kortom ga toch eens kijken naar een goede instructice/ instructeur, ik zeg niet dat je niet kunt rijden absoluut niet want op die schimmel ziet het er juist heel relaxt uit.
Maar waarschijnlijk is deze wat moeilijker qua rijden en moet je net even anders op hem rijden.
Ik zou zeggen meer voorwaarts neerwaarts met je been, iets meer lengte in de teugel, ontspanning en over zijn rug. Veel overgangen rijden op met je zit en been. De hoofd-hals houding komt dan vanzelf wel eerst ontspanning.
S6 met dit leuke paard.

Als ik hem terug wil nemen (zoals ik ook wilde doen bij foto 1) dramt hij erg door, dus ik pak hem daar wat harder want terug is terug. En inderdaad, met mijn schimmeltje ziet er allemaal wel leuk en aardig uit, maar ik kan je vertellen dat dit paard meer in zich heeft. Maar op mijn schimmel rijdt ik nu ook al 5 jaar 4/5 keer per dag, en op dit paard net 2 maanden 1/2 keer per week. En van mijn "te strenge hand", maar op dit paard heb ook nog zo'n goede balans, en hij loopt af en toe nog vrij onregelmatig dus dan wordt de balans nog moeilijker te zoeken. Het is namelijk ook een hele overstap naar een paard wat 15 cm groter is, en ook breder. En een instructrise kan ik niet betalen Verdrietig . Althans, ik kan mijn geld wel beter gebruiken, aangezien ik tog niet met hem op wedstrijd ga. Dus dan is die instructie ook een beetje voor Jan l*l, zolang ik het zo ook nog op kan lossen.
Enja op die schimmel ziet het er inderdaad heel relaxed uit maar dat is dus precies het tegenovergestelde kan ik je vertellen. Op dit paard kan ik relaxter rijden want die is veel nageeflijker. En naar beneden rijden lukt allemaal wel maar dat moet ik inderdaad wel meer doen ja Vork

Dus hij ontspant wel hoor, maar op foto een dramt hij gewoon even door. En op sommige foto's ben ik zelf uit mijn balans waardoor ik misschien meer aan mijn teugels ga "hangen".

Trouwens dit bericht is eigenlijk wel voor iedereen bedoeld die er iets van zei hoor. En toch bedankt.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 19:44

Born2BCrazy schreef:

succes nog.

Ja dat heeft hij inderdaad Vork
Achja, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken he Vork

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:55

Ik ga mee met de opmerking van Vladie..
Ik vind alleen je beenhouding er niet erg comfortabel uitzien ook.. Je hebt je onderbeen veel te ver naar voren liggen..
Misschien gaatje langer en onderbeen naar achteren leggen waardoor je beter met je been kan werken en zo voorwaarts neerwaarts rijden.
Je moet een rechte lijn van je rug/kont/onderbeen kunnen trekken en op die foto onder de chagrijnige foto steekt je onderbeen erg naar voren.

Iig veel succes samen verder! Oefening baart kunst en komt wel goed Haha!

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 20:00

blacklight schreef:
Jooh Lin!!

Ziet er al een stuk beter uit hoor! Komt wel goed, ga maar gewoon op wedstrijd dat is gezellig! En Kim moet ook starten. Dan ben ik niet meer zo eenzaam op wedstrijd:D

Kon je hem nu trouwens wel vangen?

Ja ik ga op wedstrijd, over een jaartje ofzo Dromen
En nee, opa ging hem bij voorbaat al vangen, en hij kwam meteen! Scheve mond (stom paard Vork )

@ Ans, hoe langer ik mijn beugels maak, hoe verder mijn onderbenen naar voren gaan.
In mijn profiel is het misschien niet te zien, maar als ik bij mijn pony mijn dressuurzadel op heb liggen mijn benen meestal verder naar voren dan wanneer mijn beugels op springmaat zitten met mijn veelzijdigheidszadel.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 06:53

linneketeut schreef:
Born2BCrazy schreef:

succes nog.

Ja dat heeft hij inderdaad Vork
Achja, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken he Vork

ach, dat krijg je er vast wel weer af Lachen