Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(en ik ook
)

Rosa_ schreef:Idd dressuurmatigoplossen. Als jij hem super voor elkaar hebt, hij jou op elk punt vertrouwd en hij op jou hulpen reageerd, waar jij ook bent op dat moment, dan kan je op buitenrit gaan. Lijkt me in dit geval niet het geval, dus dan kun je beter oefenen en voorlopig even niet op buitenrit gaan. Lijkt me nou ook niet dat je er op deze manier erg veel plezier aan beleefd.
hij was al pleite voordat ik iets kon doen.(pakte het bit volledig vast) Helemaal als je een stuk hebt waar je niet even een volte kunt rijden omdat het een smal pad is. Beter is gewoon van te voren in de bak of wei rijden en dan of met een mens naast paard of achter een ander paard aan steeds een stukje verder. Dus als het goed gaat, terug gaan. Niet als het slechter gaat, want dan leer je hem juist van: slecht gedrag = goed. RianneH schreef:Denk dat je hem eerst dressuurmatig heel goed en snel aan de hulpen moet hebben. En even moet kijken of het toch niet echt angst is buiten..
Tja aan de hulpen dus echt zo dat je hem buiten goed bezig kan houden en hem op een dubbeltje zou kunnen sturen. Voorlopig maar niet uit buitenrit ook denk ik..
Verstandig dat je je paard die ruimte geeft