Kartouche en Rikiana

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

Kartouche en Rikiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 13:17

Jaja eindelijk ga ik eens enkele fotootjes posten... (heb lang getwijfeld!!!)

Het zijn al redelijk oude foto's, ondertussen rij ik Kartouche al een eindje zonder slof en dit gaat super (moest van me leraar met slof of Hogue rijden... Het zijn tevens ook maar mijn verzorgpaarden en de eigenaars van de paarden gaan volledig akkoord met wat mijn leraar zegt. Ze kennen niets van paarden en gaan daardoor akkoord met mijn lesgever zijn mening Knipoog)

Nja mijn eigen commentaar:

- hakken naar beneden (al vind ik dat ik al goede vooruitgang gemaakt heb *LOL*
- vooruit kijken
- schouders naar achteren en los
- handen dragen
- stijgbeugels een gaatje langer (maar ik vind dat ik nu al zo lang zit... Heb eens een gaatje langer geprobeert tijdens de les, maar ik verwaarloosde volledig mijn houding :s) Dus dan rij ik liever een gaatje korter dan dat ik mijn houding volledig verwaarloos Knipoog
- meer op mijn buitenteugel rijden!!!

Nja laten we beginnen met Kartouche Lachen

Kartouche is een 13jarige ruin, hij is tot zijn 7de ofzo hengst gebleven en heeft op nationaal niveau ZZ gepresteerd. (dressuur dan Knipoog)
Ik ben belange nog geen ZZ-ruiter, maar heb ik die 8 maand dat ik met hem rij al meer geleerd dan in de 11 jaar dat ik al paardrij. Dit dank ik aan mijn superlesgever Guy vanwassenhove (grandprixruiter) en aan het superros Kartouche!!! Kartouche gaat de oefening maar doen eens je je hulpen perfect gegeven hebt!
En met de privélessen die ik nu krijg (nam vroeger altijd groepslessen) loopt alles goed Lachen

Eerst even een foto van hoe ik vroeger met kartouche reed
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GBEERXAU.jpg

en hoe het een kleine maand geleden ging (nu vind ik het nog beter gaan Lachen, maar jammer genoeg nog geen foto's Haha!) en het zijn foto's van 2 keer kort na elkaar... Ze staan niet op volgorde, maar je kunt goed zien dat het van twee verschillende dagen zijn aan mijn kledij Knipoog)

Kiekeboe, ik ben Kartouche (Milton op mijn papieren, maar dat is een lompe naam, luister altijd naar kartouche Knipoog) en mijn passie is werken! Ik haat in de weide of in mijn box staan, het liefst heb ik dat mensen met mij bezig zijn, ik zoek daarom ook altijd aandacht (door kwajongensstreken uit te halen en ik kan mijn amazone dan echt tot het uiterste drijven hihihi, hou ervan om haar ook te pesten Haha!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en klaar Haha!
Afbeelding

En nu, Rikiana,
Rikiana is een supermerrie, al heeft het wel enkele maanden van vertrouwen geduurt vooraleer ze haar talenten liet zien. Mijn lesgever heeft er ondertussen ook al mee gereden en schat haar qua dressuuraanleg op het M-niveau. Ze kan heel veel, en haar appuyementen zijn zeer vloeiend (had ik toen de foto's genomen werden nog niet onder de knie, ondertussen wel al en ze doet het zeer graag!!!)
Springen heeft de merrie op nationaal niveau gedaan en het was parcour van 1,30meter. (hadden we gehoord en geloven we nu wel na haar zelf een getest te hebben). Een vriend van mij springt op zeer hoog niveau (parcour 1.40 en hij doet jaarlijks mee met de muur) dus hij is in tegenstelling tot mij niet bang van een sprongetje te nemen. Hij wou eens zien wat ze kon. Dus we begonnen laag (met een gecontroleerde rustige galop) en eindigden op 1.40 (met 20 cm overschot) nog altijd met dezelfde gecontroleerde en rustige galop. Hij zei toen dat ze nog hoger kan, maar onze staanders waren maar 1.40m hoog... Dus moesten we wel stoppen Haha!

Hier de foto's:
Hoe we vroeger reden (nog met weinig vertrouwen)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YJPEASM7.jpg

en nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en uitdraven!!!
Afbeelding

daaaaaaaaaaaaaaaaaaag Lachen
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!!! Tips en commentaar zijn altijd welkom en ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb Haha!

Ik rij Kartouche nu al een maand zonder slof en het gaat goed Lachen en Rikiana rij ik enkel met slof als ze enorm hevig staat (en hevig in haar woordenboek is dan steigeren Knipoog)

groetjes Inès

ps. Rikiana staat te koop (geïnteresseerd? pb Knipoog, ze is vrijblijvend te komen testen *LOL*

daaaaaaaaag

Inèske

Re: Kartouche en Rikiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:09

niemand :s...

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:23

het ziet er echt goed uit Haha! en een hele vordering gemaakt ook.
het rijtechnisch commentaar heb je zelf al gegeven..

ik vind dat kartouche op sommige foto's echt heel fel op mijn paard lijkt Tong uitsteken

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:47

bedankt Lachen

ja kartouche Haha! bedoel je dat hij lijkt qua uiterlijk of qua karakter op je paardje?

hahaha vandaag kwam ik de weide binnen terwijl hij lag te slapen (nja hij was al wakker toen ik toekwam, maarja hoe zeg je dat, zo liggen slapen zoals de muizen in het meel) en ik ben voorzichtig dichter gekomen (maar mijn aanwezigheid wel laten blijken) en ik heb bij hem kunnen liggen Haha!
Zo'n zalig gevoel!!! Het gaf me zo'n gevoel dat hij me vertrouwd Haha!, heb nog nooit gehad dat een paard bleef liggen als ik dichterbij kwam Haha!

Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk Knipoog

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:27

qua uiterlijk! dezelfde bles, ook witte sokken vanachter, ook een vos en dezelfde pluk haar vanvoor en lengte manen is ook ong gelijk Tong uitsteken welk ras is ie ?

karakter niet echt, mijn paard is heel wantrouwig en supergevoelig.
ik heb nu pas sinds een 2tal weken zijn vertrouwen redelijk gewonnen, en ik heb hem 5 maand

dat is zalig he, zo bij je paardje liggen Haha!

sorry, nogal off topic heb ik het gevoel Tong uitsteken

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:50

Het is een BWP

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:08

Ik vind t er toch best netjes uit zien hoor! Als je t moeilijk vind om je stijgbeugels n gaatje langer te hebben kun je misschien een paar keer rijden zonder beugels, dat kan misschien helpen. Verder 2 hele leuke paardjes!

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 13:52

bedankt Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:59

Ik vind je slof niet hinderlijk! Al zou ik het eerste paard graag dan zo zien lopen als dit paard:
Afbeelding

Lekker los over de rug!

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 14:39

@Jeanine84:
nja ik gebruik de slof als een noodoplossing en gebruik die enkel wanneer ik het een gevaarlijke situatie vind (vb. in mijn geval Knipoog neiging tot steigeren Knipoog) maar zolang ik geen spanning voel (niet op de teugels he;) maar spanning in zijn lichaam, is die slof redelijk los Lachen

Vind je die foto dan zo mooi? ik vin dat ze teveel op haar voorhand valt...
En ik denk dat die foto ook een momentopname is :p want tijdens het uitdraven moet ik haar echt overtuigen om laag te blijven met haar hoofd... Ze is zo schuchter en moet alles in haar omgeving gezien hebben... Kartouche daarentegen, er mag een bom naast vallen, ik denk dat meneer nog altijd met zijn hoofd laag zou lopen.
Misschien moet ik bij kartouche er meer zijn achterhand bijhouden bij het uitdraven... (nja hij zakt altijd zo snel met zijn hoofd... en dan denk ik dat hij goed loopt...) maar blijkbaar neit Lachen
Bedankt voor de tip, ga kartouche eens wakker houden tijdens het uitdraven Knipoog