14-jarige Goodwill keurmerrie@work (met mooie witte bandages

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chilly

14-jarige Goodwill keurmerrie@work (met mooie witte bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:49

Dit is mijn paard Mardenta. Mardenta is een 14-jarige keurmerrie van Goodwill.
Ze heeft al M2 gelopen met 8 winstpunten. Zelf rijd ik nu M1 met haar met 9
winstpunten. Voor ik haar kocht ben ik er een tijd uitgeweest. Ik werk er hard
aan mezelf steeds te verbeteren en mijn paard. Mardenta gaat steeds beter
door dr lijf lopen en fijner in de aanleuning, iets waar ik continu mee bezig ben
geweest. Op deze foto's was het allemaal erg eng. Vreemd terrein met wilde
jaarlingen ernaast en een hengst in de buitenbak en ook nog eens wind en regen.
Goede oefening zullen we maar zeggen maar af en toe wel met een beetje spanning.
Ach ja, er komt steeds meer pit in en ben er wel blij mee want ze was eerder soms
wat traag. Hier komen ze.

Omgeving verkennen
Afbeelding

Mardenta lekker aan de wandel
Afbeelding

Halsje wat laten vallen
Afbeelding

Wat oppakken en schakelen
Afbeelding

Ja ik weet het handen omhoog! En zitten!
Afbeelding

Zelfde verhaal
Afbeelding

Proberen goed te zitten
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

Leuke shot
Afbeelding

Cooling down
Afbeelding

De foto's zijn gemaakt door Allejandro (of Rakkertje?)
maar kijk ook eens op http://www.mekkefotografie.nl

racheeel_

Re: 14-jarige Goodwill keurmerrie@work (met mooie witte bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:52

Ziet er goed uit! Mooi paardje ook.

Bij foto 4 en die foto van middendraf zit je wat achterover, misschien kun je proberen wat rechter te blijven zitten.

Verder zit het er goed uit!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:01

Zo wat heeft jouw paard een set heerlijke billen! Zo zie ik ze graag Knipoog

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:06

Schimpie schreef:

Ben ik het mee eens, maar ze moet die billen nog wel wat beter gebruiken! Het lijkt of ze nog op de voorhand loopt, gewicht moet nog iets meer op die billen komen!

Verder geef je de punten zelf ookal aan, maar denk vooral aan je houding. Ga trots rechtop zitten.
Dan wordt het plaatje al veel mooier.

Verder een erg leuk beestje! Succes!

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:39

Frenka schreef:
Schimpie schreef:

Ben ik het mee eens, maar ze moet die billen nog wel wat beter gebruiken! Het lijkt of ze nog op de voorhand loopt, gewicht moet nog iets meer op die billen komen!

Verder geef je de punten zelf ookal aan, maar denk vooral aan je houding. Ga trots rechtop zitten.
Dan wordt het plaatje al veel mooier.

Verder een erg leuk beestje! Succes!

Als je refereert naar de middendraf foto wil ik nog wel zeggen dat die foto ook niet recht is genomen (kijk maar naar de grond, die loopt 'steil' af) Clown
Mardenta is een paard die te snel in een houding loopt en daardoor soms niet goed dr rug gebruikt. daar ben ik erg mee bezig geweest door allerlei oefeningen te doen zowel onder het zadel als aan de longe als vrij in de bak. Achter is ze inderdaad 'makkelijk' ik moet haar steeds weer op haar achterbeengebruik 'attent' maken inderdaad. Veel schakelen etc. Als je de 1e foto ziet (zit ik er net op) en daarna zie je al wel verschil maar ik moet dit echt 'opwekken' zeg maar.

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:39

Schimpie schreef:

Hahahaha, ja billen heeft ze wel! Cool

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:41

racheeel_ schreef:
Ziet er goed uit! Mooi paardje ook.

Bij foto 4 en die foto van middendraf zit je wat achterover, misschien kun je proberen wat rechter te blijven zitten.

Verder zit het er goed uit!

Ja in draf heb ik in mijn houding nog te weining balans waardoor ik als het ware aan de teugels 'ga hangen' waarschijnlijk ook om evenwicht te bewaren. Af en toe zonder beugels dus (pffffffff..)
en er staat een zitles op het programma...

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:46

Wat leuk, ik heb ook een Goodwill! Ziet er goed uit hoor. Soms idd wat meer rechter zitten, maar verder een keurig plaatje.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:47

Jemug ik dacht dat het onze merrie was die we onlangs hebben verkocht! Zo sprekend als 2 druppels water! Die van ons was ook een keurmerrie van Goodwill! Echt grappig!
Het ziet er goed uit! veel succes samen!

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:45

Rosa_ schreef:
Wat leuk, ik heb ook een Goodwill! Ziet er goed uit hoor. Soms idd wat meer rechter zitten, maar verder een keurig plaatje.

Hey ja ik heb jou topic over het SGW-en weleens gezien inderdaad! Haha!
Wat zit er verder nog achter jou Goodwill dan? Kna dat die van jou dat
durft, die van mij is absoluut een held op sokken buiten maar springen
kan ze ook erg goed...alleen ik niet.. Verdrietig

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:48

ditchie schreef:
Jemug ik dacht dat het onze merrie was die we onlangs hebben verkocht! Zo sprekend als 2 druppels water! Die van ons was ook een keurmerrie van Goodwill! Echt grappig!
Het ziet er goed uit! veel succes samen!

Hey bedankt! Ja echt grappig dat ik op deze manier nog meer Goodwills tegenkom, want op een
of andere manier tref ik ze niet zoveel. Laatst wel iemand die had een Goowillmerrie die een veulen had gehad en dat veulen was echt weer 2 druppels water die van mij!!!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:56

Leuk paardje, kan zo te zien ook lekker lopen.
Commentaar geef je zelf al. Ja

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:04

Vlug een fototje van onze Goodwill:
Afbeelding

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:51

OHMY, dat is dus écht net mijn paard. Dat is serieus eng. Alleen is de kol van die van mij íets ronder, maar wel ook zo die inkepingen aan de zijkant. Die van jou heeft wel veel hals zeg! Mooi hoor. *Gaat ook hoofdfoto zoeken.

Die van mij is buiten overigens totaal niet bang, ook in het bos vind hij super. Van de moeders kant zit er bij mij Gondelier achter. Is ook wel fijn bloed.

Afbeelding

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 22:49

ditchie schreef:
Vlug een fototje van onze Goodwill:
Afbeelding

Ik ben totaal in shock! Ook net mijn paard!! Precies...echt waar! Inderdaad heeft die van jou iets meer hals volgens maar wel precies dezelfde uitstraling. Die van mij heeft echt een superedel hoofdje. Wat voor bloed zat er nog meer in deze Goodwill van jou (van jou geweest..)? Ben erg benieuwd. Die van mij is een Goodwill x Wisconsin (v.Nimmerdor( *graaft in bestand voor hoofdfoto's*. Ik kwam op wedstrijd ook eens een Goodwill tegen en die leek er absoluut niet op dus maar de rest van de Goodwills die ik tot nu tref wel sprekend hoor.

Mardenta
Afbeelding
Afbeelding

Zoon Mardenta (v. Welt Hit II)
Afbeelding

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 22:52

Rosa_ schreef:
OHMY, dat is dus écht net mijn paard. Dat is serieus eng. Alleen is de kol van die van mij íets ronder, maar wel ook zo die inkepingen aan de zijkant. Die van jou heeft wel veel hals zeg! Mooi hoor. *Gaat ook hoofdfoto zoeken.

Die van mij is buiten overigens totaal niet bang, ook in het bos vind hij super. Van de moeders kant zit er bij mij Gondelier achter. Is ook wel fijn bloed.

Afbeelding

Echt grappig! Allemaal zo'n mooi kolletje. Die van mij is met springen overenthousiast maar zit erover te denken een ervaren springer haar te laten springen (ben zelf niet zo'n held) ze vind het super maar wordt somsbest heftig... Buiten als ik erop zit kom ik niet ver, dan draait ze om en gaat terug naar stal. Ernaast vind ze wel leuk maar wel onzeker, dat die van jou dan zo super is op dat gebied is toch ook grappig!

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 10:22

Ben ook wel benieuwd hoe het met dat veulen van Goodwill is waar ik topic over las, zal eens even kijken of die er nog is

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:05

Weer hele mooie foto's Jildau en Rianne! Super netjes zo in het wit Haha!
En al bijna je punten voor de M2 Jildau OK dan! , heb je de overgang al gepland, of rijd je eerst wat langer door in de M1

Wat voor oefeningen ben je mee bezig om haar beter over de rug en op het achterbeen te krijgen?

kiwi07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:16

Mooi paard! je rijd haar ook erg mooi! ik vind dat jullie goedbij elkaar passen Knipoog btw, wat grappig dat deze Goodwill's hier allemaal zo op elkaar lijken Lachen

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:36

kiwi07 schreef:
Mooi paard! je rijd haar ook erg mooi! ik vind dat jullie goedbij elkaar passen Knipoog btw, wat grappig dat deze Goodwill's hier allemaal zo op elkaar lijken Lachen

Ja dat is echt heel grappig inderdaad! Ik heb er nu een aantal 'gespot' en slechts een paard leek er totaal niet op en de rest allemaal bruin met kol. Maar die koppies...so lookalike!

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 19:04

joyce B schreef:
Weer hele mooie foto's Jildau en Rianne! Super netjes zo in het wit Haha!
En al bijna je punten voor de M2 Jildau OK dan! , heb je de overgang al gepland, of rijd je eerst wat langer door in de M1

Wat voor oefeningen ben je mee bezig om haar beter over de rug en op het achterbeen te krijgen?

Ja dank je wel Joyce! Het gaat de laatste tijd lekker, ze gaat veel fijner lopen. Ik heb een keer les gehad en toen hebben we het helemaal anders gedaan. Ik moest haar van voren helemaal loslaten en Gerard had de longeerzweep in de hand. Hij was als ondersteuning dat ze bleef lopen en ik moest alleen maar aan mijn houding denken en niks met mn handen doen. Tijd lang heb ik dat iedere keer zo gedaan en het lijkt wel alsof ze ineens weer veel meer vertrouwen in mijn hand heeft. Ik had vaak de neiging te gaan rijden en dan hel gefocusd van voren rond willen maken en tegelijkertijd voorwaarts maar ja, dan rijd je met de handrem erop. Nu hoef ik eigenlijk niets meer te doen want ze 'zakt' er nu zelf in. Als ik begin met rijden rijd ik in een rustig, beheerst tempo. Ik rij dan heel de tijd schakelingen, als ik been geef moet ze meteen weg willen. Ik laat haar dan niet lopen maar meteen weer terugnemen en weer weg. Omdat Mardenta snel in een 'houdinkje' loopt (voornamelijk hoog) rijd ik haar veel laag.Volgens mij heb je me weleens verteld dat jou paard dat ook wel wat heeft..?Ik wil dan niet dat ze als een stofzuiger met gestrekte hals loopt maar ik probeer wel veel buiging in haar hals en voornamelijk nek (want die was soms ook wat taai) te houden. Soms alleen maar laag en schakelingen rijden. Als ik echt even wil oefenen pak ik haar op maar dan moet er nog omdenken dat ze haar hals wel wil laten vallen. Ik zorg ervoor dat ze achter goed meewerkt door schakelen en continu scherp te blijven op dat achterbeen. Volte openen en sluiten werkt ook wel. Vooral in galop, of bijvoorbeeld vanaf de F (linksom) richting de C rijden (in galop) en dan linksom de bocht door (klinkt makkelijk maar dan moeten ze echt goed op het binnenachterbeen zijn) Maar door het schakelen is ze wel sterker achter geworden vind ik en tijdens het rijden af en toe even goed scherp, heel kort met je been inkomen en dan niet harder gaan.
Ze gaat nu veel beter door dr lijf lopen.
Oefeningen rijd ik niet veel want die willen dan vanzelf wel. Verder ben ik tijd geleden begonnen met balkjes/cavaletti's ( los in de baan) en in galop elk 'half uur' 1 balkje. Soms wat sprongetjes achter elkaar. Nu doe ik dat met de dubbele longe (niet de sprongetjes hoor) Dan weet ik zeker dat ze tenminste echt haar achterbenen gebruikt ROFL Ik doe dit iedere week wel een keer.
Op mijn hyves staat ook een filmpje, daar zie je ook op dat ik continu dat achterbeen aanspreek en dan ook nog in balans blijven zitten Verdrietig . Woensdag heb ik zitles, ook wel handig Haha!
Ik geloof dat ik heel de tijd al wel wat verbetering heb gezien sinds ik haar heb maar de laatste maand na die ene les is het echt behoorlijk veranderd. Zo zie je maar: Geduld is een schone zaak maar ja, dan komt er wel weer iets nieuws!!! Tong uitsteken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:42

Thanx voor je uitleg, herken inderdaad wel dingen en ben nu thuis ook wat op die manier aan het proberen. Ik moet het eigenlijk een keer in real-life komen komen bekijken. Hopelijk heb ik snel mijn auto weer Knipoog

Manon81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:51

Ook ik heb een Goodwill, bruine ruin met een wit, onregelmatig kolletje.... Goodwill zelf heb ik een tijd geleden IRL gezien, die van mij leek er sprekend op.
Heel leuk om deze foto's te zien, helaas kan ik er geeneen bij plaatsen.

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:58

Heel mooi paardj !
Ook loopt ie mooi. Commentaar geef je zelf al.
Nog veel succes.

(Die 2 paarden lijken echt wel goed op elkaar Ja )

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:42

joyce B schreef:
Thanx voor je uitleg, herken inderdaad wel dingen en ben nu thuis ook wat op die manier aan het proberen. Ik moet het eigenlijk een keer in real-life komen komen bekijken. Hopelijk heb ik snel mijn auto weer Knipoog

Heel verhaal inderdaad als ik het zelf zo terug lees. Hoe gaat het met je paard verder? Hij was toch wat hoesterig door het hooi? Kom inderdaad een keer kijken, maar ik wil jou ook weleens zien rijden!
Anders moet je mijn filmpje op mijn hyves maar even bekijken.