Tijdens de 1e proef heeft mijn vriendin fotos gemaakt(deze dus!) we haalden voor de proef 171punten, wat we wat aan de lage kant vonden. Hij liep lekker tijdens de proef maar helaas vond de jury het geen wp waard. De 1e proef hadden we al om 09.15uur, dus we moesten al lekker vroeg onze bed uit, op naar de pony's en dan naar concour.
De 2e proef was pas om 10.30uur, dus dat was lang wachten. Om 10uur heb ik emiel weer klaar gemaakt voor het rijden, en zijn we naar het losrijterrein gegaan. Hij was niet meer zo actief en liep niet meer zo lekker als het losrijden en de proef ervoor. Maar het werd steeds beter.
In de proef kreeg in hem niet steeds fijn over zijn rug, en was hij regelmatig tegen de hand. Ook ik was niet meer helemaal fit.
We waren al een heel eind in de proef, en tijdens de tweede keer middengalop was het raak..
Ik vond dat we iets té de middengalop reden, zegmaar.. dus ik nam het ietsjes terug. Helaas was er net een gat op het moment dat ik hem terug nam, en emiel viel op z'n knieën, met een soort van koprol lagen we daar. Ik wist niet wat ik moest doen, dit hadden we nog nooit mee gemaakt. Toen ik mijn benen onder emiel vandaan had ben ik hem gerust gaan stellen door de praten en knuffelen. Hij bleef een tijdje liggen en op een gegeven moment ging hij erbij grazen(liggend grazen
). Op dat moment dacht ik: Nu zal die wel wat bij gekomen zijn van de schrik en heb hem overeind gedaan.De jury was er ook van geschrokken en had het niet verwacht. Normaal gesproken krijg je een verliespunt en wordt je gediskwalificeerd als je er niet binnen 45sec. op zit zonder hulp, maar ik ben er helemaal niet meer op gegaan.
Hij heeft ons geen verliespunt gegeven omdat hij zag dat we erg geschrokken waren, ik vond dit wel erg aardig van hem
Emiel is nu weer helemaal bij gekomen van de val en crosst lekker door de wei
We laten heb sowiezo een week lekker niks doen, alleen een beetje wandelen poetsen etc. Maar even niet rijden.Eerst dacht ik dat er met mij niks was gebeurt, na de val had ik wel kramp in me linkerkuit, maar de dag erna was het al een stuk minder. Gisteravond kreeg ik ineens steken/krampen in me nek naar me hoofd toe(ook linkerkant), vannacht ben ik wakker geworden van de krampen in me kuit en nek, dus we moeten het even in de gaten houden en de dokter bellen.
We hebben de laatste tijd veel getraind op: gebruik van z'n rug, mijn houding, lengte in de hals, aanleuning, activiteit van de achterhand en ruimere gangen(zo te zien hebben we aardig vooruitgang geboekt!
)Dat ik wat aan de grote kant ben voor emiel weet ik, dus graag rijtechnisch commentaar
Nou genoeg gepraat.. hier de foto's
halthouden groeten, c rechterhand

draf, wat ben ik trots op z'n achterbeen gebruik

stap, teugels iets korter nemen

einde lange zijde uitgestrekte stap

draf

gebroken lijn in contra-galopgelukkig krijgt hij hier wat meer lengte in omdat hij eerder altijd kort werd in het lichaam

begin middengalop beetje raar moment

rechtergalop ook weer zo'n leuk moment

E afwenden, X-volte 10meter rechts, X-volte 10meter links(hier 10meter rechts) mooi ruim

andere volte 10meter(links)

hh groeten

moe maar voldaan

Groetjes Esmiralda en Emiel

ja echt iedereen was geschrokken wat er gebeurde
Gelukkig hebben jullie beiden niets opgelopen.