Emiel wedstrijd Apeldoorn(wwna) [M1/C]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esmiralda_

Emiel wedstrijd Apeldoorn(wwna) [M1/C]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 08:53

Hoi, zaterdag 24mei hebben Emiel en ik weer wedstrijd gehad. Dit keer was het lekker dichtbij(apeldoorn). Het was de 1e selectie wedstrijd van de kring waar ik in rijdt.
Tijdens de 1e proef heeft mijn vriendin fotos gemaakt(deze dus!) we haalden voor de proef 171punten, wat we wat aan de lage kant vonden. Hij liep lekker tijdens de proef maar helaas vond de jury het geen wp waard. De 1e proef hadden we al om 09.15uur, dus we moesten al lekker vroeg onze bed uit, op naar de pony's en dan naar concour.
De 2e proef was pas om 10.30uur, dus dat was lang wachten. Om 10uur heb ik emiel weer klaar gemaakt voor het rijden, en zijn we naar het losrijterrein gegaan. Hij was niet meer zo actief en liep niet meer zo lekker als het losrijden en de proef ervoor. Maar het werd steeds beter.
In de proef kreeg in hem niet steeds fijn over zijn rug, en was hij regelmatig tegen de hand. Ook ik was niet meer helemaal fit.
We waren al een heel eind in de proef, en tijdens de tweede keer middengalop was het raak..
Ik vond dat we iets té de middengalop reden, zegmaar.. dus ik nam het ietsjes terug. Helaas was er net een gat op het moment dat ik hem terug nam, en emiel viel op z'n knieën, met een soort van koprol lagen we daar. Ik wist niet wat ik moest doen, dit hadden we nog nooit mee gemaakt. Toen ik mijn benen onder emiel vandaan had ben ik hem gerust gaan stellen door de praten en knuffelen. Hij bleef een tijdje liggen en op een gegeven moment ging hij erbij grazen(liggend grazen Clown ). Op dat moment dacht ik: Nu zal die wel wat bij gekomen zijn van de schrik en heb hem overeind gedaan.
De jury was er ook van geschrokken en had het niet verwacht. Normaal gesproken krijg je een verliespunt en wordt je gediskwalificeerd als je er niet binnen 45sec. op zit zonder hulp, maar ik ben er helemaal niet meer op gegaan.
Hij heeft ons geen verliespunt gegeven omdat hij zag dat we erg geschrokken waren, ik vond dit wel erg aardig van hem Ach gut
Emiel is nu weer helemaal bij gekomen van de val en crosst lekker door de wei Haha! We laten heb sowiezo een week lekker niks doen, alleen een beetje wandelen poetsen etc. Maar even niet rijden.
Eerst dacht ik dat er met mij niks was gebeurt, na de val had ik wel kramp in me linkerkuit, maar de dag erna was het al een stuk minder. Gisteravond kreeg ik ineens steken/krampen in me nek naar me hoofd toe(ook linkerkant), vannacht ben ik wakker geworden van de krampen in me kuit en nek, dus we moeten het even in de gaten houden en de dokter bellen.
We hebben de laatste tijd veel getraind op: gebruik van z'n rug, mijn houding, lengte in de hals, aanleuning, activiteit van de achterhand en ruimere gangen(zo te zien hebben we aardig vooruitgang geboekt! Haha!)
Dat ik wat aan de grote kant ben voor emiel weet ik, dus graag rijtechnisch commentaar
Nou genoeg gepraat.. hier de foto's

halthouden groeten, c rechterhand
Afbeelding

draf, wat ben ik trots op z'n achterbeen gebruik Haha!
Afbeelding

stap, teugels iets korter nemen
Afbeelding

einde lange zijde uitgestrekte stap
Afbeelding

draf
Afbeelding

gebroken lijn in contra-galopgelukkig krijgt hij hier wat meer lengte in omdat hij eerder altijd kort werd in het lichaam
Afbeelding

begin middengalop beetje raar moment
Afbeelding

rechtergalop ook weer zo'n leuk moment Bloos
Afbeelding

E afwenden, X-volte 10meter rechts, X-volte 10meter links(hier 10meter rechts) mooi ruim Haha!
Afbeelding

andere volte 10meter(links)
Afbeelding

hh groeten
Afbeelding

moe maar voldaan
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Esmiralda en Emiel Haha!

doerakje

Re: Emiel wedstrijd Apeldoorn(wwna) [M1/C]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:09

Zo daar zal je wel van schrikken zeg!!
GElukkig is het allemaal nog goed afgelopen.
Het is fijn dat je geen verlies punt hebt gereden(niet het belangrijkste natuurlijk) dat had er ook nog wel bij gekunt..
misschien kun je je handen nog net een beetje meer dragen,
dat je voor het plaatje wat te groot bent ben ik met je eens, maar ik vind het absoluut niet storen.
schouders naar achteren borst voor uit, een beetje trots op je pony zitten!
verder vind ik het heel verstandig dat je m een weekje rust geeft, wel zou ik m om de dag even aan de longe laten draven etc. als je m nu helemaal stil zet is de kans imo groot dat hij meer last krijgt van het vallen door dat zn spieren dan stijf worden.
succes met m!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:13

doerakje, bedankt voor je reactie. Het was idd schrikken, verliespunt was niet leuk geweest, maargoed ben allang blij dat emiel niet gewond is geraakt.
Mijn handen moet ik idd nog meer gaan dragen,maar er zit al vooruitgang in vergeleken met een tijdje terug, schouders naar achter klopt ook helemaal.
Ik zet hem ook niet helemaal stil, hij staat 10uur per dag op het land en ga elke dag min. 20minuten met hem wandelen
Bedankt! Haha!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:16

Oew, dat is zeker even schrikken! Fijn dat het zo goed afgelopen is met je paardje, en hopelijk komt het met jou ook weer helemaal goed!
Ik vind dat je hem erg netjes rijdt, en je pony loopt netjes!

(mijn vriend heet ook Emile Clown )

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:31

djodjodjo, bedankt voor je reactie.
Gelukkig wel, we wouden eerst de dierenarts laten komen. Maar hij was al snel weer aan het crossen door de wei en het lijkt allemaal in orde dat het niet hoeft.
Hij loopt al een stuk netter ben er zelf ook blij mee Haha!
haha dat is toevallig van je vriend! alleen de e en de l zijn omgedraaid Tong uitsteken

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:27

Emieel Lovers

jeetje ik schrok ook echt toen ik t las!
echt naar joh..
gelukkig is het een stoere vent ! Haha!
sterkte ermee!

Rijtechnisch weet ik nooit zoveel te zeggen, behalve dat ondanks alle tegenslag jullie wel echt vooruit zijn gegaan!

Tot snel Haha!

liefs

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:30

Essiiee!!

Ziet er goed uit he! Zeker vooruit gegaan! Als je zo door blijft trainen kun je zo het M2 in!
Jammer dat de jury het niet zo vond, maar zo zie je ook maar bij mij, soms snap je er helemaal niks van. Als je zo'n proef bij een andere jury gereden had had je vast wel mooie punten gehad!
Dus gewoon lekker door blijven gaan hoor!

Kussies Cheese!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:57

zo das ff schrikken ja.!

ziet er veder netjes uit hoor!
en gelukkig heeft emiel der veder niks aan over gehouden.
nu hopen dat jij der geen last van blijft houden.
Sterkte daar mee.!
En das zker aardig van de jury ja.. Haha!
succes veder met je hippe ventje! beetje gras gaan lopen eten Tong uitsteken

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:20

robin, haha ja het is zeker een stoere vent! Haha!
ben dus niet de enige die vind dat we vooruit zijn gegaan Knipoog ja echt iedereen was geschrokken wat er gebeurde
tot snel! btw... hoe gaan je examens? Haha!

marlissa, haha ja ik zit ook wel eraan te denken om over te gaan naar het m2 hoor :p, dan is die nog iets geconcentreerder Lachen
sja, het is altijd maar afwachten wat voor punten je rijdt hé, was idd ook zo bij jou!

remke, haha jaa het gras kon die niet weerstaan blijkbaar Tong uitsteken idd echt aardig van de jury, maar hij kon het ook niet echt geloven dat het was gebeurt hij leefde echt met ons mee!

bedankt voor jullie reacties Haha!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:06

Is zeker schrikken Ess Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig hebben jullie beiden niets opgelopen.
Jammer dat je geen winstpunt had met de eerste proef.
Ziet er allemaal wel goed uit Lachen

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:18

Wat moet jij geschrokken zijn geweest Ach gut
Ik vind ook dat jullie veel vooruit zijn gegaan! Super ga zo door!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:41

O meisje toch , en hoe gaat het nu met jullie ?
De proef zit er indd netjes uit ! We moeten snel weer een keertje afspreken hoor !

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 10:50

mirjam, bedankt! nee gelukkig maar, het had ook heel anders af kunnen lopen

marieke, jaa geschrokken waren we zeker. De toeschouwers en de jury ook. Goh wat leuk dat iedereen ons ook vooruit vind gaan Haha! bedankt. En jij succes zondag hé!

tyrza, het gaat nu goed met ons. ja we moeten idd weer een keer afspreken! ach ik ben bijna klaar met mijn examens dan heb ik alle tijd van de wereld Haha! haha
bedankt

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:20

Heee Esmeralda, ziet er goed uit. Jeetje! Het zou je maar gebeuren :| Fijn dat 't weer goed gaat met Emiel. En hoe zit dat met Whisper? Neit meer in de verkoop?

Groetjes.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:52

Pfoe, ik snap dat je geschrokken bent.. gaat het weer goed met hem? en met jou?

Ik zag je andere pony vanmiddag op internet staan..

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 18:46

Nikki, Whisper staat nog wel te koop, alleen er is nog niemand geweest waar hij de geschikte pony voor was. Dus we wachten gewoon af, we laten hem binnekort nog even keuren Knipoog bedankt voor je reactie Haha!

Jeann, ja alles gaat wel weer goed. Emiel is helemaal in orde gelukkig ik heb alleen mijn kuitspier en nekspier verrekt, maar dat komt wel weer goed.
Ja dat zou kunnen hij staat op internet Knipoog
bedankt voor je reactie Lachen