Cavalletti's lopen en rugspieren trainen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus88

Cavalletti's lopen en rugspieren trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 21:56

Misschien zet ik het hier verkeerd, excusses hiervoor.
Mijn vraag is hoeveel ruimte er tussen de balken moet liggen om cavalletti's te lopen?
En hoe kan je de rugspieren van je paard goed trainen?
ik rijd op een fries van 1.62m.
alvast bedankt.

Anoniem

Re: Cavalletti's lopen en rugspieren trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:59

Ligt er aan wat jij bedoelt met rugspieren trainen. Wil je de pas verlengen? Dan op 1.20 tot 1.40 meter leggen. Wil je de pas juist verkorten en je paard meer verzamelen, dan verkorten tot 90-100 centimeter.
Nóg mooiere oefening; combineren zodat je kan schakelen!

Wat ook een supergoede oefening is om de rug van je paard los te maken, is over balkjes of kleine in-uitjes galopperen.

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:05

Sonja schreef:
Ligt er aan wat jij bedoelt met rugspieren trainen. Wil je de pas verlengen? Dan op 1.20 tot 1.40 meter leggen. Wil je de pas juist verkorten en je paard meer verzamelen, dan verkorten tot 90-100 centimeter.
Nóg mooiere oefening; combineren zodat je kan schakelen!

Wat ook een supergoede oefening is om de rug van je paard los te maken, is over balkjes of kleine in-uitjes galopperen.

waar bij het paard het zadel ligt zijn bij me bijrijdtpaard de spieren weg gevallen, nou hoorde ik door lang te trainen je die spieren weer op kan bouwen, nou zou ik graag de beste manier hiervan willen weten om ze weer op te bouwen. heb op het moment nog geen les komt eraan, maar wil hier wel graag mee aan de gang gaan.
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:09

Wat is de reden dat de bespiering daar weg is? Past het zadel wel goed? Door niet goed passende zadels kunnen spieren namelijk ook afsterven en dus verdwijnen...

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:11

Sonja schreef:
Wat is de reden dat de bespiering daar weg is? Past het zadel wel goed? Door niet goed passende zadels kunnen spieren namelijk ook afsterven en dus verdwijnen...

zat eerst te weinig vulling in het zadel waardoor het niet goed lag, is nu weer helemaal opgevuld en ligt weer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:17

Trek daar dan maar gerust wat tijd voor uit voor dat weer op orde is. Is een nare en zeer ernstige spierblessure waar je mee te maken hebt.
Persoonlijk zou ik me graag even door een fysiotherapeut laten helpen om hier goede oefeningen voor te vinden en een herstelprogramma te maken.

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:25

zijn der niet al wat oefeningen waar ik mee kan gaan oefenen? het is namelijk niet me eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:27

Gewoon netjes over de rug longeren en rijden is een goed begin.