Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blue_Dreamer schreef:Probeer je handen 'vast te zetten' op 1 plek. Ik bedoel hiermee niet dat je daarmee dan gigantisch moet trekken, maar wel je handen proberen op 1 plek te houden, en je daar op te concentreren. Ook helpt het ind om de rest van je lijf stil te houden. Probeer ook steeds als je aan het rijden bent, jezelf bewust te zijn van je handen, om op tijd door te hebben wanneer je weer teveel gaat bewegen.
Blue_Dreamer schreef:Probeer je handen 'vast te zetten' op 1 plek. Ik bedoel hiermee niet dat je daarmee dan gigantisch moet trekken, maar wel je handen proberen op 1 plek te houden, en je daar op te concentreren. Ook helpt het ind om de rest van je lijf stil te houden. Probeer ook steeds als je aan het rijden bent, jezelf bewust te zijn van je handen, om op tijd door te hebben wanneer je weer teveel gaat bewegen.

Sonja schreef:Blue_Dreamer schreef:Probeer je handen 'vast te zetten' op 1 plek. Ik bedoel hiermee niet dat je daarmee dan gigantisch moet trekken, maar wel je handen proberen op 1 plek te houden, en je daar op te concentreren. Ook helpt het ind om de rest van je lijf stil te houden. Probeer ook steeds als je aan het rijden bent, jezelf bewust te zijn van je handen, om op tijd door te hebben wanneer je weer teveel gaat bewegen.
Dat vindt de paardenmond (en dus uiteindelijk heel het paardenlijf) niet zo'n hele goede tip
Ik denk dat je het beste aan je instructeur kunt vragen om er eens wat extra aandacht aan te besteden, want wij kunnen vanaf Bokt niet zien waaróm jouw handen niet stil zijn. Misschien is je zit nog niet onafhankelijk genoeg, of misschien bouw je bv teveel spanning op in je nek en je spieren, waardoor je armen te statisch worden en je dus een beetje gaat 'hopsen' tov het paardenlijf onder je.

Als ik m'n handen stil houd, houdt mijn pony zijn hoofd ook stil, en netjes nageeflijk, zodra ik mijn handen beweeg, komt hij omhoog. Ik dacht altijd, dat mijn handen bewogen, doordat mijn pony zijn hoofd bewoog, maar dat is dus juist anders-om.. Het klinkt raar, maar als je goed je hakken uitdrukt, en goed in het zadel gaat zitten, ga je vanzelf je handen ook stil houden..
) en bevestig een bokkeriempje aan je zadel.
+ mocht je vallen, breekt het touwtje!