Pharaon (uhu, die wannabe-welsh-hengst) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pharaon (uhu, die wannabe-welsh-hengst) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:00

Zijn we weer!
Na dit topic: [HAW] Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!
Vond ik het toch weer eens tijd voor een nieuwe! Vork
Kort samengevat was ik in dat topic een mishandelaar die haar paard absoluut niet aan kon en die het niet de nodige medische zorgen verschaften.

En ik weeet dat ik te groot ben. Maar ik heb nog geen kleiner persoon gevonden die deze pony aan kan (en ook nog geen ouder die zijn of haar kind er op wil laten rijden. Rolleyes) bovendien ben ik een lichtgewichtje. én ik moet heel hard aan mijn houding werken op deze pony.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
eerst ontspanning, de rest komt later Ja
Afbeelding
Teugel hangt los hier als je goed kijkt. Maar Phara knabbelt heel fel op zijn bit. Zijn mond is dus niet open omdat ik er zo hard in ruk want dan zou die dat hoofd wel omhoog doen Clown
Afbeelding
hij zette heerlijk vroeg af waardoor ik dus achter bleef in de beweging....
Afbeelding
Afbeelding
lijkt alsof ik niet uit zijn rug kom, komt door de hoek waaruit hij genomen is.
Afbeelding
En nog een beetje dressuren ter afsluiting
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZNNCLBZW.jpg
Zijn knappe geconcentreerde koppie Lovers
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ECRJ4ILR.jpg
Even zijn achterhand activeren want merkte dat hij beetje op de voorhand knalde...En toen ging vriendje met hondje spelen Lachen Hij heeft hierna nog een heeeele ontspannen galop laten zien (moeilijk punt voor Pharaon)

Fenrir

Re: Pharaon (uhu, die wannabe-welsh-hengst) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:01

Je foto's doen het niet vanwege een technisch onderhoud.
Straks nog maar even kijken. Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:02

Fiffill schreef:
Je foto's doen het niet vanwege een technisch onderhoud.
Straks nog maar even kijken. Lachen

Bij mij doen ze het wel Verward

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:03

ja je ziet wel dat je hem mishandelt ..
righ...
Een beetje te groot ok Knipoog maar toch vind ik het al bij al netjes er uit zien
alleen je hakken uitdrukken Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:03

Hier zie ik witte vlakken met daarop 'Mijnalbum.nl is tijdelijk onbereikbaar wegens technisch onderhoud. Onze oprechte excuses.'
Verward

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:04

Tijdelijk mensen, dat lost zich vanzelf weer op Knipoog

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:05

ik zie wel foto's ziet er leuk uit.
nu maar hopen dat je er een leuke verzorger voor vind!:)

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:05

Ziet er beter uit dan de vorige keer.
bij het springen mag je trouwens wel wat meer meegeven.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:12

Heey.

leuke pony, nou wat ben jij dan voor een mishandelaar.
Zeker een lieve, die geen onervaren kindje wil laten verongelukken met jou pony. Wat k me kan voorstellen. Ook al zien die welshjes er zo lief uit als een kinderpony. Maar er zijn er zoveel die niet door onervaren ruiters te rijden is, dus dan kom je gauw al op een grotere ruiter toch. Nee ik begrijp het juist, en vind het juist tof dat je wacht totdat je het juiste persoon ervoor hebt gevonden. En dát moeten mensen eens leren waarderen! Knipoog

Prober de pony wat ronder te rijden en uit te schuiven, dat geeft denk ik een net wat beter beeld.

Gr.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:16

Jordy_ schreef:
Heey.

leuke pony, nou wat ben jij dan voor een mishandelaar.
Zeker een lieve, die geen onervaren kindje wil laten verongelukken met jou pony. Wat k me kan voorstellen. Ook al zien die welshjes er zo lief uit als een kinderpony. Maar er zijn er zoveel die niet door onervaren ruiters te rijden is, dus dan kom je gauw al op een grotere ruiter toch. Nee ik begrijp het juist, en vind het juist tof dat je wacht totdat je het juiste persoon ervoor hebt gevonden. En dát moeten mensen eens leren waarderen! Knipoog

Prober de pony wat ronder te rijden en uit te schuiven, dat geeft denk ik een net wat beter beeld.

Gr.

Dat ben ik helemaal met je eens. Hij loopt wat kort op de foto's. Hij moet leren ontspannen en leren mijn hand volgen. Lachen En dat doet ie pas alstie doodmoe is, en alstie doodmoe is, dan neemt hij zijn achterhand weer niet mee Clown Kortom: werk aan de winkel! Maar ben het dus helemaal met je eens.

ni3ki3 schreef:
Ziet er beter uit dan de vorige keer.
bij het springen mag je trouwens wel wat meer meegeven.

Klopt, moet idd meer meegeven boven de sprong. Zou gewoon terug meer moeten springen dat ik weer wat meer vertrouwen krijg boven de sprong en er wat makkelijker op zit.

prii_boy schreef:
ik zie wel foto's ziet er leuk uit.
nu maar hopen dat je er een leuke verzorger voor vind!:)

hmhm...Phara voorwaarts rijden is geen enkel probleem...Het probleem is Phara terug krijgen Nagelbijten / Gniffelen

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:27

Wat een heerlijk dier is het toch...

Gisteren heel leuk zitten spelen op weide, tot hij besloot toch maar gedwee mee naar de stal te gaan.

Vandaag was het een plezier om naar te kijken...
Van het moment dat hij de hindernis voor zich zag kreeg je hem gewoon niet meer van het idee: " ik ga springen " af ...
Hij zou kost wat kost die hindernis nemen, erlangs gaan stond op dat moment niet in zijn woordenboek.
Heerlijk koppig dier, zo'n schat van een pony !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:06

phaser schreef:
Wat een heerlijk dier is het toch...

Gisteren heel leuk zitten spelen op weide, tot hij besloot toch maar gedwee mee naar de stal te gaan.

Vandaag was het een plezier om naar te kijken...
Van het moment dat hij de hindernis voor zich zag kreeg je hem gewoon niet meer van het idee: " ik ga springen " af ...
Hij zou kost wat kost die hindernis nemen, erlangs gaan stond op dat moment niet in zijn woordenboek.
Heerlijk koppig dier, zo'n schat van een pony !

kanjer is het Lovers

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:09

Ik vind het er niet echt mishandelend uitzien hoor. Ben niet zo goed in commentaar geven.Tong uitsteken Maar ik vind het er niet super slecht uitzien hoor. Als je je pony mishandelde zag het er wel anders uit.
Heerlijk koppie trouwens! Vingers aflikken

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:43

heej
wat een super leuk beesie !!
idd met springen iets meer meegeven..
zoo mega groot voor het plaatje ben je nou ook weer niet..
ik vind het er erger uit zien die mensen op hun shetjes van jou lengte nou dan valt dit nog mee..
maar hoop toch dat je een leuk bijrijdertje vind Tong uitsteken
ik hoop trouwens ook ff dat die mensen die in je andere topic 628 berichten hadden achtergelaten nu ook ff langs komen omdat je een volkomen gestoord, gevaarlijk, en slecht op gevoed paardj heb met lichamelijke klachte Knipoog
Clown uhhu ,,
doeegg

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:49

Leuke foto's ik verbaasde me echt over de veeele pagina's bij je vorige topic..
Heb toen ook maar gelaten om een reactie achter te laten Knipoog
Ik vind het een knap beestje met een imposerende nek *LOL*
idd met springen iets meer meekomen,, maar dat heb ik ook met mijn haf die het
springen veel te leuk vind! Succes verder!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:25

jeetje zeg dat jij je zoveel aantrekt van wat andere van je vinden. Ik heb er helemaal geen problemen mee hoe jij dat beestje aanpakt en ik denk dat het gewoon een vorm van protest is van het pony-tje waar je niet teveel over na moet denken. Waar ik me eerder aan stoor is dat je constant doorzit, probeer ook even wat ligt te rijden ookal rijdt je zonder zadeltje!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:27

Aah ik vind het altijd leuk om foto's van Pharaon te zien Lachen . Het is zeker nog steeds een leuke pony en leuk om naar te kijken. Ga vooral zo door!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:28

Hij loopt wel super sjiek onder jouwn kont!! Kwijl
Mooi beestje, en ook al ben ik geen fan van stekel manen.. Het staat hem verrekte goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:15

Wat een mooi beestje! Ziet er ook niet verkeerd uit! Pony springt heel goed alleen ik vind dat jij iets teveel blijft hangen boven de sprong. Ik zie liever wat meer lucht van voren dan...

Alleen je martingaal zit veeeeeel te strak. Als een pony opgericht loopt hoort hij niet zo strak te hangen als dat die bij jouw hangt. Ik weet niet of dit bewust is, dat kan nl ook, maar ik zou hem een stukje langer doen.

Edit: Ik ben van mening dat een pony bijna expres zal stijgeren. Je had hem waarschijnlijk in je vorige topic gewoon te vast en sommige pony's zijn daar gevoelig voor. Andere niet. Ik zal de schuld niet te snel alleen bij de pony leggen want stijgeren valt heel makkelijk rijtechnisch op te lossen als je doorzet (halthouden, stil zitten en NIETS vragen en zodra hij een beetje omhoog gaat gelijk al been geven). En het kán aan de pony liggen alleen dat is niet snel omdat de ruiter meestal niet ziet wat hij/zij verkeerd doet tegenwoordig. Ik heb die tijd nl ook gehad met mijn pony en die doet dat nu nogsteeds soms als ik der teveel opsluit met het halthouden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:03

Ik vind het een leuk dier om te zien, mij viel idd de martingaal ook al op, hij lijkt mij ook wat te strak.

Ik hoop voor je dat je binnenkort een leuk passend ruitertje voor deze pony vind. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:05

Ik zie nu een hele domme fout in mijn post... en ik kan hem niet meer editten. Bijna moet bijna nooit zijn Knipoog

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:45

Hij is gewoon een knotsgekke pony die nog even speels is als een jonge puppy ofzo...

Wat een relax leven moet hij hebben Haha!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:52

en zei zou haar pony mishandelen!
whaha.
Ik zei toen al in dat andere topic dat het onzin was en dat de pony gewoon ontzettend aan het klooien was!
Maar bokt wist het beter natuurlijk!
haha
Ziet er super uit Knipoog
alleen je springhouding mag verbetert worden, je blijft wat na.
Maar je hebt geen zadel op dus dan word dat lastig Knipoog
Verder mooi ding hoor .. Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:31

Mellanii klopt hoor. Ben het er helemaal mee eens dat ik aan mijn springhouding moet werken! Ga ik dus ook doen Lachen

marleen en _marloes; Ik zie hem op vrijwel alle foto's wat doorhangen? Lachen

_marloes; Ik heb geen gewicht in mijn handen bij deze pony, nooit. Ik heb heel licht contact omdat hij dat simpelweg niet nodig heeft. Daar kan het dus niet aan liggen. Als hij even uitgeraast heeft, dan houd hij er mee op en kan hij heel rustig een uur lang zonder gedoe dressuren. Het is zijn manier om zijn frisheid van zich af te gooien. Als je deze pony elke keer als hij steigert níets vraagt. Dan moet je ook echt niet denken dat ie iets gaat doen...Dan kan je er van hem part een uur stil staan, eens hij dat door krijgt ben je helemaal ver van huis Haha! Geloof me maar, ik ken deze pony door en door. Ik weet wanneer hij wat gaat doen nog voor hij het weet. En dat kan arrogant klinken. Maar ik zeg dat echt bij geen enkel paard behalve bij deze...We zijn haast samen opgegroeit...Vandaar dat ik hem ook zo goed ken. Lachen

darkmoona: die stekelmanen zetten zijn karkater in de verf *LOL* ondeugend! Haha! Dankje overigens.

_Celien oh ik heb me er weinig van aangetrokken hoor. Maar ik ben heel benieuwd of jij het niet in je topic zou vermelden als je betere foto's hebt, als je 26 pagina's lang voor mishandelaar en weet ik wat allemaal bent uitgescholden Knipoog En tuurlijk zit ik constant door.... Nagelbijten / Gniffelen liever doorzitten dan al lichtrijdend op zijn rug bonken lijkt me.

Anna_Joy Ik moet gewoon heeeel hard aan mijn springhouding werken Bloos

wonderworst_ ergens hoop ik dat ook. Al is het maar om te bewijzen dat Pharaon echt niet zo'n enorme draak is en dat hij al zo goed is als hij kan zijn Ach gut

92smartie92 dankje

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:34

Ik vind het echt een leuke pony! Lachen Ziet er goed uit, alleen hij loopt wel een beetje opgekropt vind ik.
Veel plezier nog met je pony en niks aantrekken van zeurmensen Lachen