Citaat:
Sorry, maar als ik je mooiste foto vergelijk met je eerdere foto's vind ik niet dat je vooruit bent gegaan.
Op de bovenste foto's zie ik een paard dat vrij lang en laag en ontspannen over de rug loopt, waardoor de achterhand voor op dit niveau goed gebruikt wordt.
Op je 'mooiste foto' gebruikt het paard zijn achterhand te weinig, drukt het zijn rug weg, zet zijn onderhals er op en loopt het dier niet nagevelijk.
Probeer, het dier langer en lager te rijden door het dier goed van achter naar voren te rijden, waarna het vanuit de ontspanning mooi zal nageven en zijn hele lichaam goed zal gebruiken.
Op de foto onder jouw mooiste foto zie je dat het dier zijn hals al wat langer heeft en het hoofd ook wat lager draagt, je ziet hier meteen dat het qua ruggebruik e.d. een stuk beter is, al blijf ik de oude, bovenste foto het best vinden rijtechnisch gezien. Qua houding ben je wel vooruit gegaan.
Succes verder!
Zoals ik inderdaad zelf al had uitgelegd, probeer ik hem langer en lager te rijden, maar was hij erg gespannen deze wedstrijd en zet hij nog eens extra zijn hoofd erop. We zijn daar ook hard aan aan het werken.
Voor mezelf en uit andere reacties had ik dus ook al lang gezien. Maar ik wil juist commentaar, waarin staat hoe ik dit nog meer kan verbeteren, opbouwende kritiek. Wat jij geeft is alleen kritiek.
Citaat:
Sorry ik vind het beeld er ook minder uitzien, als op de eerste foto
Hij is veel te kort in de hals, als gevolg zie je ook dat zn achterhand niet meekomt,
Verder veel spanning en idd een wat 'trekkerig' beeld. Werk aan de ontspanning, dan wordt het beeld veel beter
Jouw houding is wel vooruit gegaan, maar probeer je paard meer over de rug te krijgen, actief en hou lengte in de hals, succes!
Sorry ik vind het beeld er ook minder uitzien, als op de eerste foto
Hij is veel te kort in de hals, als gevolg zie je ook dat zn achterhand niet meekomt,
Verder veel spanning en idd een wat 'trekkerig' beeld. Werk aan de ontspanning, dan wordt het beeld veel beter
Jouw houding is wel vooruit gegaan, maar probeer je paard meer over de rug te krijgen, actief en hou lengte in de hals, succes!
Same here.
Citaat:
Hier kan ik eigenlijk niet veel op inbrengen, ze heeft volledig gelijk. Het is leuk als je paard zo zijn beentje naar voren gooit, maar dan moet het wel goed uitgevoerd zijn, en dat is hier verre van. Ik heb meer het idee dat hij hier een loopje met je nam, gezien zijn houding.
En om nog een reactie te geven op dit commentaar. Zoals we al geconcludeerd hadden, en ik al had uitgelegd bij het starttopic, was hij weg aan het lopen. Ik wil juist commentaar, waar ik wat aan heb, waar ik van kan leren en geen bevestiging van wat ik zelf al wist 
Dan nog in het algemeen:
Ik vind de foto's wel mooi geschoten en ook al is het rijtechnisch nog niet in orde, voor de foto vind ik het wél een mooi plaatje en in vergelijking met een half jaar geleden is hij een stuk ruimer geworden, veel meer bespierd, hij zakt veel meer van achter, en hij staat er in het algemeen beter op.
Maar goed, ik zal de volgende keer foto's laten knippen als het paard rustiger is, of ik zal foto's laten knippen van de training.