Amira haflinger @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

speedy_cindy

Amira haflinger @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:12

Vandaag maar eens wat foto's gemaakt van het rijden met [naam], we zijn op het moment vooral bezig met ontspanning tijdens het rijden en het begin van dressuur. Het ging de laatste tijd iets minder goed omdat ze wat schrikkerig was(kwam door mezelf) maar dat is nu weer helemaal weg gelukkig! Haha! Oja de ietswat losse teugel is met opzet, in eerder topics was dit perongeluk maar op het moment heb ik de teugels eventjes iets losser voor ontspanning en alles wat losser laten enz..

Eigen commentaar:
- Mijn handen zijn niet altijd even netjes naast elkaar
- Voeten wat vlakker houden, ik heb mijn hak vaak wat te veel naar boven(ziet er niet zo stevig uit vind ik zelf)
- Schouders soms wat verder naar achteren
- Achterbenen van [naam] mogen er wat verder onder

Commentaar is altijd welkom Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Mijn handen zijn hier niet zo netjes naast elkaar
Afbeelding

4. Kleine volte
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Handen misschien iets hoger?
Afbeelding

7. Achterkant Knipoog
Afbeelding

8. Handen zijn hier wat te dicht bij elkaar
Afbeelding

9. Lief koppie met nieuw halster Lovers
Afbeelding

Sfietje

Re: Amira haflinger @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:13

Oooh ik heb die scappa ook gekocht voor mijn haflinger Knipoog

Btw mooie foto's

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:16

Leuke foto's Haha! Amir ziet er echt super uit en het rijden gaat ook steeds beter Lachen
Lalala en vrijdag kom je al hierheen, kan je Zora weer zien Haha!
Oja supermooi halster, staat haar echt goed!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:20

Dankjullie Lachen

Ja heb zin in vrijdag Haha!

Noekiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:34

Ziet er leuk uit Renal! Knipoog

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:26

Dankje Noukk Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:10

Lekker hoor, met een los teugeltje... lekker ontspannen en dan de rest.
Mooi beestje Haha!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:45

Dankje, ja dat willen we ook eerst lekker onstpannen dan komt de rest van zelf wel Lachen

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:56

Leuke haf ( en mooi haltser;)
Het ziet er ontspannen uit,maar let wel op met je losse teugel afentoe. Het contact met de mond moet wel blijven ookal is deze lichtjes!
voor je eigen houding, wat je zelf al zei je handen je hakken iets meer uitdrukken> je been wat langer maken (vooral op foto 4&6)
Succes verder:D

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:59

Oke ik zal erop letten, maar met de les deed ik ook met de losse teugel dit is puur even voor dit moment zegmaar het is niet de bedoeling om altijd maar meer even mijn eigen ontspanning en vertrouwen terug te krijgen. Wanneer dat weer helemaal goed is ga ik ook weer meer met contact op de teugels rijden, maar dit is voor ons op het moment niet van grootste belang.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:09

Tja, dat contact kun je vanzelf weer hebben op het moment dat hij je hand opzoekt.
Ik rijdt nu zelfs even zonder bit. Hiervoor is de Haf die ik rijdt erg op de hand gereden, zagen om hem nageeflijk te krijgen. Denk niet dat dat bewust ging, maar meer een stuk onwetendheid misschien.
Enfin, nu rijdt ik haar en leer dus dat ze niet hoeft te vluchten voor het bit... dat ze wat kalmer reageert zodra je de teugels in handen neemt. Eerst gooide ik alles los. Maar nu rijdt ik gewoon zonder bit, en kan dan wel werken met druk (wanneer nodig)... maar op de neus in dit geval. Wanneer het lekker loopt kan het bitje wel weer in....

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:21

Oke, ik denk dat het vanzelf wel weer komt maar wanneer ik op het moment de teugels korter heb word het gelijk veel gedwongener dus zelf heb ik op het moment liever even dit Lachen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:28

Inderdaad ontspanning eerst is heel belangrijk maar omdat jij zelf ook aangeeft dat het achterbeen er meer onder mag denk ik dat je zeker ook het voorwaarts houden niet moet vergeten. Vind het zelf moeilijk te zien van de foto maar krijg wel het beeld dat het iets actiever mag allemaal, en dat kan idd ook best ontspannen door voorwaarts neerwaarts te rijden. Ook geef je zelf aan dat je je voeten vlakker wil hebben. Ik zou daarvoor de beugels 1 of 2 gaatjes langer doen want ik heb het idee dat je erg kort zit. Hakken uitdrukken wordt dan ook een stuk makkelijker.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:58

Klopt we moeten idd wat meer voorwaarts rijden, we hebben allebei altijd zoiets van lekker rustig stappen is ook goed dus vandaar dat dat nog wel eens vergeten word. Ik heb m'n beugel daar net een gaatje langer gedaan, maar ik zal eens kijken hoe het zit met nog een gaatje langer Knipoog