Weer es aan t werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Weer es aan t werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:14

Ik ben net terug vanuit barcelona excursie en heb t ryden meteen weer opgepakt.Cwint is gewoon gereden in die tijd dus kon gewoon verder.
Ik ben nog erg bezig met me houding.T is nog steeds moeilijk om rechtop te blijven zitten!Moet er maar nodig meer aan doen.
Hij was vandaag erg sterk.Probeerde me handen wat hoger te houden maar lukte niet altyd.Maar gelukkig aan alles kan gewerkt worden en komt dus ook goed.
Ik ry (de laatste tijd) meestal zonder zweep.Heb m wel bij de bakrand liggen voor als ik m nodig zou hebben.En zonder sporen zoals er gezegd werd.
Hier de foto's:
Afbeelding
redelijk goed, zit alleen nog naar voren.

Afbeelding

Afbeelding
handen hoger en rechtop blijven(A)

Afbeelding
handen gingen hier omhoog..maar zit ik weer zo raar :S
Afbeelding
ah kijk zat hier beter rechtop! :p
klaar:p
Afbeelding
naar t weiland
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij gaat er minder vaak vandoor.Heeft soms nog van die dagen hoor!
Maar we gaan steeds een stapje langzaam vooruit.
*commetaar is welkom en tips natuurlijk ook.maar graag beetje aardig houden.

JsA

Re: Weer es aan t werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:20

Nou zal ik dan maar eens een leuk berichtje plaatsen..
ten 1e je hebt een hele mooie pony.
ten 2e wat je zelf al zegt bij het rijden probeer je handen niet zo breed te houden het lijkt er op dat je hem/haar naar beneden duwt als het ware. Probeer je handen te dragen is ook mooi voor het totaal beeld van jou en je pony. Een trukje hoe ik het heb geleerd moet je even een stok of een lange zweep achter je rug doen en vast zetten op je ellenbogen dus dan word je gedwongen om naar achteren te zitten recht op en je handen hoog te brenge..

Suc6 xxxx

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:24

JsA schreef:
Nou zal ik dan maar eens een leuk berichtje plaatsen..
ten 1e je hebt een hele mooie pony.
ten 2e wat je zelf al zegt bij het rijden probeer je handen niet zo breed te houden het lijkt er op dat je hem/haar naar beneden duwt als het ware. Probeer je handen te dragen is ook mooi voor het totaal beeld van jou en je pony. Een trukje hoe ik het heb geleerd moet je even een stok of een lange zweep achter je rug doen en vast zetten op je ellenbogen dus dan word je gedwongen om naar achteren te zitten recht op en je handen hoog te brenge..

Suc6 xxxx

Dank je voor de tip klinkt ingewikkeld maar zal t probere;)
en t is een hij: cwint heet hij:P

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:26

haha okee
ik heb zelf ook een wedstrijd foto's van mij en me pony... Naam is van dee topic: Jessy's Affiar 1e wedstrijd ( ex western pony )

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:26

Mooi paardje zeg Haha!

Verder vind ik je op sommige foto's nogal gespannen zetten, het lijtk dan alsof je je handen vast zet en je gaat dan ook naar voren zitten.

Verder vind ik je dekje echt SUPER GAAF!!!!! Haha! Haha!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:38

roetjelove schreef:
Mooi paardje zeg Haha!

Verder vind ik je op sommige foto's nogal gespannen zetten, het lijtk dan alsof je je handen vast zet en je gaat dan ook naar voren zitten.

Verder vind ik je dekje echt SUPER GAAF!!!!! Haha! Haha!

Hij was idd erg gespanne vandaag.
En soms zet ik me handen vast wat ik niet moet doen..Gelukkig leer ik t al aardig af.
Maar ik heb ook best verkeerd leren paardryden blijkt zo als je van een echt iemand les krijgt!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:24

hahahaha ik kan het niet laten

1) weet niet wat jij goed les noemt als je handen breed staan en dus totaal niet vanuit ontspanning rijdt (gelukkig weet ik dat je instructrice je dit ook niet leert)

2) hij is niet gespannen, maar jíj.... je bent doodsbang dat zegt nog steeds iedereen, ook daar op stal Knipoog

3) je laat m veels te diep lopen (mede door je handen) de neus hoort op of vóór de loodlijn en je rijd hem alleen maar erachter
neem eens een kijkje op deze site http://www.hippocampus-nl.com/index.php?content_id=330
en houd op met je paard naar de vernieling helpen!!!

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:28

Sorry maar je zit ook wel erg voor in je zadel....

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:38

wat heeft ie in zn mond hoeken?

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:42

doerakje schreef:

jaa, was ook mijn vraag! Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:58

Zie idd ook aardig wat spanning en jij geeft zelf ook aan dat je je handen vast zet en het paard er soms vandoor gaat. Door zelf je handen vast te zetten bouw je nog meer spanning op en dat moet eruit, paard gaat tegen hangen of toont verzet op een andere manier bijvoorbeeld door aan de kletter te gaan. Wat je moet proberen is veel meer ruimte van voren te geven en goed voorwaarts houden, je vult de ontstane ruimte dus op met je been. De spanning die het paard laat zien komt meestal vanuit de ruiter. Pas als jij kunt ontspannen en durft los te laten kan je paard dat ook. Werk dus aan een ontspannen houding en probeer je handen niet vast te zetten. Heb je ook les? Ik denk dat iemand aan de zijlijn die je hier constant op wijst je hierbij kan helpen. Succes ermee!

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:02

___Elise___ schreef:
doerakje schreef:

jaa, was ook mijn vraag! Knipoog

Dat viel mij ook gelijk op ja Verward
Verder wel een leuk paard Haha!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:03

CindyUniek schreef:

1) weet niet wat jij goed les noemt als je handen breed staan en dus totaal niet vanuit ontspanning rijdt (gelukkig weet ik dat je instructrice je dit ook niet leert)

2) hij is niet gespannen, maar jíj.... je bent doodsbang dat zegt nog steeds iedereen, ook daar op stal Knipoog

3) je laat m veels te diep lopen (mede door je handen) de neus hoort op of vóór de loodlijn en je rijd hem alleen maar erachter
neem eens een kijkje op deze site http://www.hippocampus-nl.com/index.php?content_id=330

dit is ook lekker bericht weet je het jouwe ook alweer,
die manege paarden dan die worden na de knoppen gereden,
iedereen moet leren hoeft niet meteen zo n bericht geplaatst te worden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:11

Ik snap wel waarom je zo voorover valt.
Als ik mijn armen zo extreem naar beneden zou strekken, zou ik ook naar voren vallen.
Je ziet er echt ontzettend gespannen uit.
Het lijkt alsof je je handen ontzettend vast zet en daardoor je paardje omlaag dwingt.
Helaas loopt deze nu in een flinke valse knik.

Probeer als eerste eens je eigen ontspanning te vinden. Een beetje spanning mag, maar hier springt het van het beeld af.
Ga ontspannen zitten met een losse rug.
Draag je handen netjes voor je uit zodat er een rechte lijn ontstaan van je ellebogen naar de mond van je paard.
Denk er wel aan dat je rijd op je benen en zit. Je teugels zijn er enkel en alleen voor ondersteuning.
Als je dan ontspannen gaat rijden, goed van achter naar voren, dan zal je paardje ook heel wat beter gaan lopen.
Nu breng je jouw spanning alleen maar over, en daar moet jij echt eerst vanaf.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:33

CindyUniek schreef:

vind jij de de TS niet aardig of meen je het niet zo als het er staat Verward Verward Verward

@TS gewoon lekker door blijven lessen en niet zo met de voorkant bezig zijn.
probeer eerst weer ontspanning en vertrouwen te vinden.

veel succes Pling

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:02

trek mijn bericht terug.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:17

Zijn die vlekken in de mondhoeken nu echt wondjes? Of moet ik het al wonden noemen? Lips are sealed Over het rijtechnische houdt ik me afzijdig, das al gezegt.

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:22

leuk dekje, pony, manen Haha!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:30

CindyUniek schreef:

nou nou is ook niet wat je noemt opbouwende kritiek Vork
maargoed, in een aantal punten ben ik het wel zeker met je eens Knipoog
Ik vind je handen ook te laag, het ziet er niet erg ontspannen uit.
Misschien moet je voordat je hem "aan de teugel" (want echt aan de teugel loopt hij niet Tong uitsteken)
gaat rijden eerst even ontspannen met een los teugeltje wat rond draven. Ik vind het zelf belangerijker dat je wat meer vertrouwen in je paard hebt dan dat hij mooi loopt.
Verder vind ik het een leuke pony en jullie zijn ook een leuke combinatie! Knipoog
Heel veel succes en plezier nog samen!
heel belangerijk! Lol met je knol Knipoog

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 20:48

SusanH schreef:
Zie idd ook aardig wat spanning en jij geeft zelf ook aan dat je je handen vast zet en het paard er soms vandoor gaat. Door zelf je handen vast te zetten bouw je nog meer spanning op en dat moet eruit, paard gaat tegen hangen of toont verzet op een andere manier bijvoorbeeld door aan de kletter te gaan. Wat je moet proberen is veel meer ruimte van voren te geven en goed voorwaarts houden, je vult de ontstane ruimte dus op met je been. De spanning die het paard laat zien komt meestal vanuit de ruiter. Pas als jij kunt ontspannen en durft los te laten kan je paard dat ook. Werk dus aan een ontspannen houding en probeer je handen niet vast te zetten. Heb je ook les? Ik denk dat iemand aan de zijlijn die je hier constant op wijst je hierbij kan helpen. Succes ermee!

dank je zal eraan werke!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 20:52

samantha21 schreef:
Zijn die vlekken in de mondhoeken nu echt wondjes? Of moet ik het al wonden noemen? Lips are sealed Over het rijtechnische houdt ik me afzijdig, das al gezegt.

nee die plekken had hij al toen ik m kreeg ..
Alleen toen ik m kocht zag je die plekken nog niet.
Weet ook niet of t wonden zijn geweest weet daar helemaal niks van.
Ik denk zelf wel dat t wonden zijn geweest.
Maar daar kan ik niet achter komen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:54

Oeps,niet goed gelezen, sorry !!
Begon over zijn mondhoeken, blijkt het gewoon boven me testaan Clown

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:01

Wat een leuk paardje zeg!
Ik ben het eens met de spanning, die is idd te zien en verder loopt hij erg op de voorhand. Ga eerst lekker je paard van achteren activeren, voor ietsjes opvangen en verdern iet teveel met de voorkant bezig zijn. Probeer je eerst te ontspannen en gaat dat lekker dan kan je verder gaan. Rij bijvoorbeeld eens zonder beugels, daar wordt je zit ook beter van en daar krijg je weer mee zelfvertrouwen van. Lekker blijven oefenen en niet te veel spannen. Als jij blijft spannen blijft je paard dat ook, hij wordt nooit meer ontspannen dan dat jij bent.
Succes ermee!

Touwladder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:15

Hmm, het zadel drukt ook je knieeen naar voren, waardoor je kont naar achteren komt en daarbij druk je je handen heel laag waardoor je dit wel moet compenseren met naar voren zitten.

Ik denk dat een dressuur(gericht) zadel je al een veel safer gevoel zal geven. Je kunt lekkerder op je paard zitten, benen komen er meer omheen en jij kunt beter boven je centrum zitten.
Dat je gespannen bent kun je zien, dat geeft niets, vertrouwen op jezelf en lekker les nemen bij iemand waar jij je goed bij voelt.

Ik vind de fotos niet zo schokkend, denk dat je met een fijner zadel en een paar weken lekker lessen dit al niet meer terug herkent.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:45

Je heb een erg leuk paardje, maar ik vindt hem er erg magertjes uitzien.