Weelde (Flemmingh) en Greets (Erik) in Oosterwolde (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Weelde (Flemmingh) en Greets (Erik) in Oosterwolde (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 15:52

Vanmorgen om half 6 opgestaan.. Leuk zo'n hobby Dromen
Weelde opgevlochten terwijl ze nog lag (was ook wel apart) en mijn man heeft me voor gek verklaart, maar ging wel mee Tong uitsteken Lovers

Helaas had ik weinig kunnen trainen afgelopen week met Weelde, en ze was ook erg stijf. Toch doet ze altijd erg haar best en omdat Roelof zulke mooie plaatjes had gemaakt, vond ik ze toch het plaatsen waard. Haha! Weelde is een Flemmingh x Cocktail x Ulft . Dit was haar 2e wedstrijd in de M1. Vorige week hadden we 205 en 194 en dit maal 194 en 184. Ze liep ook niet echt fijn, maar met een 3e en 4e plaats moeten we maar niet klagen Clown

Voor mensen met PAVO ervaring: Starten op de PAVO of niet? Ben namelijk nog aan het twijfelen Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was Greets aan de beurt. Ze kan erg drammen, maar voor het eerst kon ik haar voor me houden in de proef en er lekker aan blijven rijden. De eerste proef 185 en de tweede 176. Jammer, want vooral de tweede proef was fijner als ik haar ooit heb kunnen rijden. Ook voor haar de 2e wedstrijd M1 en vorige keer 180 en 182.. Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou wat vinden jullie van deze toppers. Tips zijn natuurlijk altijd welkom. Ik persoonlijk vond de punten van Weelde te hoog, maar nu ik de foto's zie snap ik het. Het ziet er natuurlijk vaak anders uit dan het voelt Knipoog

Veel dank aan de fotografen, mijn vaste fanclub Clown en natuurlijk mijn mannetje die zonder klagen ook zo vroeg opstond Cool
Volgende week Marum, we hebben er zin in. Haha!

VValar

Re: Weelde (Flemmingh) en Greets (Erik) in Oosterwolde (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:01

Toch vind ik je Flemmingh leuker dan je Fries Haha! Clown Ziet er weer goed uit, ze blijft zich goed ontwikkelen! Mooie punten weer behaald, gefeliciteerd.
Goed proevenpaard hoeft nog geen goed PAVO paard te zijn. Moeilijk te beoordelen vanaf de foto's. Heb je toevallig goede filmpjes waarop de gangen te beoordelen zijn?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 16:50

Dat is nu exact waarom ik advies vraag Bloos . Ik vind het erg moeilijk te beoordelen wat ze met de PAVO willen zien. Binnenkort zal ik vragen of iemand mij met Weelde op film wil zetten.

Weelde heeft het er veel makkelijker mee als Greets. Al moet ik zeggen dat ik vandaag lekkerder heb gereden met Greets Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:54

Zijn mooie foto's !
Ook ik vind je Flemmingh leuker dan je fries Ja
Sorry, geen PAVO ervaring, maar misschien zie ik je nog wel volgende week in Marum Lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 16:57

Voor de duidelijkheid... De Flemmingh is van mij, de fries start ik voor mensen Knipoog

Ik was behoorlijk anti-fries, maar deze is best fijn Clown

Hoelaat moet je starten in Marum?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:00

Mwah, als ik deze foto's zo zie zou die vos niet misstaan op de pavo. Gefeliciteerd met je punten.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:01

Alweer erg netjes Trisca. Bij Weelde mag haar neusje er wel ietsje meer uit.
Veel succes verder! OK dan!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:03

Pavo cup zou ik niet doen als ik zo naar de foto's kijk of je moet het doen voor de leuk.
Paard heeft voor pavo te weining spectaculair voorbeen.
Ids (kwpn blad) staat deze week een artikel over wanneer nu meedoenaan pavo cup.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:05

Ziet er netjes uit. Vind Weelde leuker tonen dan Greets eigenlijk!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:48

jury schreef:
Pavo cup zou ik niet doen als ik zo naar de foto's kijk of je moet het doen voor de leuk.
Paard heeft voor pavo te weining spectaculair voorbeen.
Ids (kwpn blad) staat deze week een artikel over wanneer nu meedoenaan pavo cup.

Ik krijg het blad, zal eens kijken.... Hoe bedoel je spectaculair? Knieactie of naar voor? Het paard heeft een heel elegant voorbeengebruik, maar gooit de knieeen niet op.

Dank je wel voor het wijzen op het artikel. Ik lees de Ids eigenlijk nooit helemaal Bloos

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:56

Hier is ze dan weer!
Ziet er goed uit hoor! De foto's met Greetsje ook Ja
Al ben ik ook meer voor de Flemmingh maar dat is nogal normaal als trotse eigenaar Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:17

Ik heb jullie zien inrijden, wij startten in dezelfde banen ook met een vos, dan haal je wel eens wat doorelkaar. Ik wilde je aanroepen dat de neus er meer uit moest... en toen dacht ik, maar dat is ze helemaal niet. Die van ons is een Gribaldi ruin, wellicht heb je die ook wel gezien.

Op de galopfoto (waar de jury half op staat) vind ik de halshouding erg netjes, alleen zit er op die foto weinig sprong in.
Of ze voldoende heeft voor de Pavo, ik twijfel, heb je al eens gekeken wat voor bewegings kanonnen daar rond lopen?

Dan is gewoon niet goed genoeg om door te kunnen.
Met voorbeen actie moest je eens wat foto's opzoeken van HP minderhoud.... geen knie actie maar gestrekt naar voren in de draf. Echt van achteruit gereden( als je door wilt)
Maar voor de leut is het toch ook eens leuk om te kijken waar je staat?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 20:21

Ik heb jullie niet bewust gezien Bloos . Dank je wel voor je berichtje. Lachen Misschien in Marum? Clown
Ze liep inderdaad erg kort in de hals. Ik moet zeggen dat ik tijdens de 1e proef een discussie heb gehad met mijn man (die voor las). Ik wilde afgroeten en zeker geen tweede proef rijden. Weelde was niet lekker en wilde totaal niet van achter naar voor doorlopen. Hij zei dat ik gewoon mijn mond moest houden en rijden. En dan heb je nog 2 dikke wp en 2 prijzen Koe

Ik kan je commentaar dus geheel plaatsen en geef je helemaal gelijk. Toch zijn het nu net de punten die toen extreem slecht gingen, wat me weer laat twijfelen.

Opzich is het leuk om te zien waar je staat, maar ik sta liever niet helemaal onderaan Bloos

Ben niet zo'n hele sterke verliezer...

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 05:34

ziet er goed uit, vind ook de flemming leuker maar ik heb dan ook helemaal niks met friezen... Ms ben je niet zo'n sterke verliezer, maar de pavo is wel interessant als je ook eens een beoordeling op exterieur en gangwerk wilt hebben.

marliesje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:30

hoi

ik vidt bij combies leuk ook al hou ik ook niet zo van friezen.
tja voor de pavo het is een voor-selectie voor de grote wedstrijd voor jonge paarden in duitsland. ik heb een paar jaar geleden mee gedaan in Ermelo voor de 4 jarige. ik was van de 50 15de geworden die hans peter minderhout had er alleen al 10 van nr, 1 tot 10 staan haha

het is heel leuk om mee te doen maar verwacht er niks van dan is het een hele leuke dag.
ik zou mee doen al is het maar eens om te kijken hoe hegt allemaal gaat.
kleine tip: ik vond de vos iets dik op de foto (kan niet heel goed zien of dit van het heerlijke weiland komt of dat het paard wat breder gebouwd is) is het geval het 1ste probeer hem/haar strak mee te nemen.

heel veel plezier eenn als je gaat plaats dan foto's na afloop!!!?

groetjes

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:26

Ziet er goed uit!
Mooi paardjes & je zit er ook netjes op Ja

jaquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:15

erg leuk paard en netjes voorgesteld.

Ik zou gewoon lekker meedoen aan de PAVO. Je rijdt echt niet voor *piep* maar zou idd niet verwachten bovenaan te eindigen. Het is toch een leuke ervaring en ook interessant wat ze daar over je merrie zeggen toch?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 07:07

marliesje16 schreef:
hoi

ik vidt bij combies leuk ook al hou ik ook niet zo van friezen.
tja voor de pavo het is een voor-selectie voor de grote wedstrijd voor jonge paarden in duitsland. ik heb een paar jaar geleden mee gedaan in Ermelo voor de 4 jarige. ik was van de 50 15de geworden die hans peter minderhout had er alleen al 10 van nr, 1 tot 10 staan haha

het is heel leuk om mee te doen maar verwacht er niks van dan is het een hele leuke dag.
ik zou mee doen al is het maar eens om te kijken hoe hegt allemaal gaat.
kleine tip: ik vond de vos iets dik op de foto (kan niet heel goed zien of dit van het heerlijke weiland komt of dat het paard wat breder gebouwd is) is het geval het 1ste probeer hem/haar strak mee te nemen.

heel veel plezier eenn als je gaat plaats dan foto's na afloop!!!?

groetjes

Ze is indeedaad iets mollig, maar zeker niet dik. Weet dat dat snel zo lijkt bij haar omdat ze veel koffer heeft. Zal trouwens niet weten hoe ik haar dunner krijg, ze krijgt al bijna niks Bloos
Zal kijken of ik nog in kan schrijven (zal wel Ids staan). Knipoog