Maar ik vraag met uit hoe jullie trainingen er zo over een week uitzien... en zo eventueel tips geven aan iedereen die het wilt

Ik rij zowiezo elke dag, maar vind dat ik nog te weinig longeer...
Ik heb 3 paarden te rijden (de mijne niet, maar in ruil dat ik ze rij krijg ik gratis les)
1: Kartouche
heeft ZZ-dressuur op nationaal niveau gelopen
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HBXFFI7L.jpg
Als ik hem goed lopen wil, dan moet ik hem elke dag minstens een uur rijden. (vaak doe ik dat dan ook, met 1 dag rust (zie ik wel wanneer het eens erg hard regent ofzo
)Maar elke dag rijden zou ik graag wat meer afwisselen met longeren. Al ondervind ik dat kartouche longeren haat... Hij werkt wel en is wel geconcentreerd maar als hij me ziet afkomen met die longeersingel dan is hij niet zo enthousiast als wanneer ik met het zadel kom... Met niet enthousiast bedoel ik: ik krijg geen vriendelijk hinnikje en hij komt sloom mee...
Verder zou ik er zeer graag mee gaan wandelen, maar ik heb zo'n schrik van wandelen (heb eens gehad dat een paard op hol geslagen is en sinds dien ben ik doodsbang geworden...) Ik ga enkel na de les eens een blokje gaan doen samen met mijn lesgever mee... (in groep heb ik geen schrik, maar ik ben de enige die daar rijd...)
En springen doet meneer zeker neit graag, hij word er erg gestresseerd door (als hij de hindernis nogmaar ziet staan...), nja hij heeft altijd dressuur gelopen en nooit gesprongen en hij is 13jaar ik ga er nu ook niet meer op hameren om het hem te leren. Hij kan 50 cm springen (welleswaar met zenuwachtig te worden...) maar ik vind dat 50cm toch het noodzakelijke is om eens op wandeling te gaan.
2: Chocolat
Heeft M-dressuur gelopen bij de LRV, maar heeft een peesontsteking gehad en is nooit meer de oude geworden.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Y6FFXNIJ.jpg
Zoals gezegt is ze nooit de oude geworden na die peesontsteking, maar ze werkt zeer graag, dus rij ik haar nog 2 keer per week een half uurtje. Zo is ze zeer tevreden en heb ik haar niet overbelast.
Als ik ermee rijd dan rij ik 10 min tot 20 min opwarming (is te zien hoeveel ze nodig heeft, wanneer het koud weer is, heeft ze wel wat meer nodig...) en daarna rijd ik nog een 10-tal minuutjes oefeningen van haar niveau. Zodat het niet saai word voor haar.
Longeren doe ik ook, maar natuurlijk terug veel te weinig

maar ben van plan om me een kaptoom aan te schaffen

3: Rikiana (staat te koop)
Heeft parcour van 1,30m gesprongen en heeft overlaatst met een vriend van me een losse oxer van 1,40 gesprongen en ze had nog 20 cm over en ze bleef nog in een zeer rustige galop toen ze ernaar toe reed. Hij wou nog hoger, omdat ze het kan, maar de staanders waren te kort
. Heeft nooit dressuur gelopen, maar kan ondertussen al heel veel! (voor meer info, graag een pb.)http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7HU7MRIF.jpg
Ik reed haar vroeger om de twee dagen, maar nu ze te koop staat begin ik er wat afstand van te doen (want anders gaat mijn hart teveel pijn doen...) ik vind ze de beste van de drie... en vind het doodjammer dat ze weggaat. Ik rij ze nu ook 2 maal per week.
Ik rij haar enkel met slof wanneer het hard waait, want dan zou ze durven steigeren en ik kan me evenwicht neit houden op een steigerend paard (bokken doorgaans wel).
Ik rij ook voornamelijk met haar, want als ik haar longeer (ook met hulpteugels, zoals hogue) dan drukt ze haar rug weg, die achterhand eronder en haar hoofd zo hoog als maar kan... Dus dan longeer ik ze liever niet, want ik zie ze niet graag in zo'n paniekhouding...
Ik rij ook dressuur met haar en ga er niet mee gaan wandelen (het is geen wandelpaard..., na tien meter steigert ze enorm hoog...)
Verder heb ik les wanneer mijn lesgever tijd heeft (hij woont daar
). Dit is sommige weken 2 maal per week (telkens 2 uur) en soms is het maar 1 keer om de twee weken. Soms zelf elke dag. Ik heb voornamelijk les met Kartouche maar ook met Rikiana heb ik vaak les. Met chocolat niet meer wegens haar peesontsteking...Zo, als jullie tips hebben om mijn trainingen veelzeidiger te maken, graag
want ik vind het zelf wat eentonig worden 
Vele groetjes

) Mja heb me erbij neergelegd en ik wist niet wat ik hoorde, maar opeens belde mij er iemand op die vroeg hoeveel ik vroeg om zijn paarden te rijden
Ik wist neit wat ik hoorde!!! Nja ik heb gezegt dat ik daar niets voor vraag, dat ik het als hobby doe. Dus vanavond ga ik (nadat ik kartouche en rikiana gereden heb) eens met zijn twee paarden gaan rijden