Shamira tijdens inrijden (KimberleyxJazz)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BasiNami

Shamira tijdens inrijden (KimberleyxJazz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 14:10

Vandaag hadden Shamira en ik ons L1 debuut!
Eigenlijk zouden we vorige week voor het eerst L starten maar mevrouw had het in haar bol Clown dus toen ben in tijdens het inrijden afgestapt en heb me afgemeld. Deze week hebben we weer een stapje terug genomen en lekker op de ontspanning getraind. Vandaag was ze gelukkig weer helemaal relaxt en fijn te rijden. In de proeven miste ze daardoor de oprichting en was iets te braaf dus helaas geen winstpunten maar ik ben hartstikke tevreden Lachen

Nynke heeft wat fototjes gemaakt van het inrijden, thanks Kusje

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

Ik heb zelf al genoeg puntjes van verbetering gezien maar laat het commentaar aan jullie over Knipoog

Lante

Re: Shamira tijdens inrijden (KimberleyxJazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:19

Hoi, leuke foto's en het ziet er ontspannen uit! Lachen
Let erop dat je je rechterhand niet steeds omhoog doet of met je linkerhand hand terug werkt. Houd je handen gelijk en rijd Shamira op twee teugels, anders heb je kans dat ze in de overgangen tactfouten gaat maken of gaat kantelen als je er meer aan gaat rijden. Verder wat consequenter van achter naar voren blijven rijden inderdaad (zei je zelf ook al in de PM Knipoog ).
Kin omhoog en net doen alsof het vanzelf gaat tijdens het rijden en dan komt het helemaal goed! Super combinatie; geniet elke keer weer van jullie foto's! Haha! Ben blij dat je zo eerlijk rijdt, de resultaten komen wel. Het gaat ook al erg snel allemaal. Lachen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:23

mooie foto's en inderdaad zoals al gezegd, probeer haar achter wat actiever te maken,
en let op je handen verder hele mooie plaatjes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:24

netjes hoor!!!

Efi79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:44

leuke foto's, vind jullie een leuke combi Knipoog

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:45

Thanks allemaal Lachen
Yvonne: je hebt helemaal gelijk! Direct mijn allerzwakste punt Bloos Ik doe altijd mijn rechterhand omhoog en hou dan met links nog teveel vast, moet er echt NOG meer om denken!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:54

Hey daar is Shamira.
Het is natuurlijk al super dat het vandaag heel wat beter ging dan vorige keer.
Ik ga niet zoveel commentaar geven maar vind dat je haar al wat meer aan elkaar hebt dan de foto's die ik daarvoor gezien heb.
Ga door zo, dat vertrouwen komt wel weer terug en volgende week gaan jullie weer knallen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:32

Je hebt een erg mooie houding!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 11:42

Bedankt Minke, ik kan haar ook al steeds meer in elkaar rijden. We hebben ook nog een foto van jou en Unieta gemaakt!
Bedankt Marin Lachen

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:04

BasiNami schreef:
Bedankt Minke, ik kan haar ook al steeds meer in elkaar rijden. We hebben ook nog een foto van jou en Unieta gemaakt!
Bedankt Marin Lachen

Had ik al gehoord. stuur maar door!

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:04

Gelukkig was Shamira weer zoals we haar kennen: braaf! Misschien iets tè voor de proef ( al ging de eerste naar mijn idee best goed! Ja ). Het vertrouwen is er weer en dat is toch het belangrijkste: dan kun je weer verder. Succes in Marum!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:33

Wat een leuke combi ben jij met je paardje! Reed je toevallig eerst op een forester ofzo?!
Je zou je handen wel wat netter voor je mogen houden. Verder ziet het er echt al heel netjes uit! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:24

Ziet er netjes uit!
Heb zelf ook tijdlang een Kimberley gereden, die lijkt er helemaal niet op, maar kijk eens naar deze gelijkenis:
Afbeelding
Wel wat niveau's hoger, maar verder lijken ze toch wel, vooral dat koppie. Tong uitsteken

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:30

Zo, dat was weer een goed rondje voor het vertrouwen Haha! En volgende keer weer wat meer oppeppen voor de proef en dan komen de winstpuntjes wel weer Ja

Zamiro_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:33

mmm soms dus wat spooky... Komt me bekend voor bij haar zoon :S. Maar wat ziet het er leuk uit zeg! ga zo door dan kan ik pronken dat Zam zijn moeder het zo goed doet Haha!

iljaa_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:40

mooie foto's ... erg gaaf paardje Cool
ziet er goed uit Knipoog

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 22:28

Supertammy: dat klopt! Dat is mijn pony Tessa, rij haar nog steeds wel maar niet zo intensief meer. Je hebt gelijk over mijn handen Bloos
Haike: Ze lijken inderdaad op elkaar! Shamira's kleur is ook zoiets in de winter en de bouw vind ik ook wel wat hetzelfde, leuk!
Chantal: Soms is ze wat kijkerig ja, maar het valt wel mee Knipoog Hoe gaat het met Zamiro?

Verder bedankt Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:49

Goh, wel dapper dat je de stap durfde te nemen je af te melden toen het niet goed ging vorige week. Had je iets teveel druk op de ketel gezet daarvoor, of was er iets anders aan de hand?

Fijn dat ze nu wel weer braaf was. Op een aantal foto's krijgt ze al een super mooie hals/aanleuning! jullie zijn een hele chique combinatie zo! Volgende keer voor de foto's nog even je vest uittrekken, dan is het plaatje compleet Knipoog

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 22:07

He Joyce! Bedankt voor je leuke reactie! Ik was al een paar weken steeds meer op druk aan het rijden en haar geprobeerd meer opwaarts te krijgen dus daar was ze erg heet van geworden. Dus nu zijn we in de les weer een stapje terug gegaan naar de ontspanning Lachen
En wanneer komt jou debuut? Ik vond Roma vorige keer dat ik jullie zag al super lopen dus nu moet het toch al helemaal wel goed genoeg zijn Haha! Aanvragen die startkaart, dan kunnen we vast nog wel tegen elkaar rijden in de L! Knipoog

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:21

ziet er goed en erg rustig uit.... super leuk paard.
Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:53

BasiNami schreef:
He Joyce! Bedankt voor je leuke reactie! Ik was al een paar weken steeds meer op druk aan het rijden en haar geprobeerd meer opwaarts te krijgen dus daar was ze erg heet van geworden. Dus nu zijn we in de les weer een stapje terug gegaan naar de ontspanning Lachen
En wanneer komt jou debuut? Ik vond Roma vorige keer dat ik jullie zag al super lopen dus nu moet het toch al helemaal wel goed genoeg zijn Haha! Aanvragen die startkaart, dan kunnen we vast nog wel tegen elkaar rijden in de L! Knipoog

Vind het leuk om te zien hoe het gaat Knipoog Dat van druk opbouwen herken ik wel wat. Paarden gaan dan soms ineens overal spoken zien Schijnheilig

Hihi, mijn debuut stel ik voorlopig nog uit. Het ging inderdaad heel fijn en we waren lekker aan het trainen op de verschillende oefeningen en had al een paar keer een proefje doorgereden om te kijken hoe dat ging, maar we hebben nu een dipje. Roma had steeds vrij veel tijd nodig om los te komen en daar ben ik toch wat onzeker door geworden en toen ben ik ergens de afgelopen weken vergeten hoe ik moet rijden en netjes moet zitten Schijnheilig
Wel jammer, maar ik vind het plezier en de ontspanning van ons beiden het belangrijkst, dus eerst weer een stapje terug en hopelijk gaat het straks ineens weer bijna vanzelf Haha!

Doe je mee aan de selectiewedstrijd in Hemrik?, dan kan ik misschien wel even komen kijken!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:58

ziet er lekekr ontspanenn uit, is zeker in franeker?

daar heb ik toen ook gereden.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:57

rijden ziet er netjes uit hoor!!!

paard lijkt wel heel griezelig veel op een paard dat ik ken, lijkt wel een kopie!!!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 12:41

Hm dat is jammer Joyce.. Maar soms gaat het na zo'n dipje ineens drie keer zo goed! En inderdaad, dat je lekker kunt rijden zonder stress van beide kanten is toch het belangrijkste! Ik doe wel mee in de Hemrik ja, leuk dat je misschien komt kijken! Ik pb mijn starttijd wel even als ik hem weet!
@Lotje: Nee het is niet in Franeker maar in Oosterwolde!
@milo: leuk, heb je een foto? Ben wel benieuwd? Haha!