Snatje @ Twenterschool! *langeteugel*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Snatje @ Twenterschool! *langeteugel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 22:54

Hallo hier zijn we weer! na de Snatje-jaarlingenschool, nu een Snatje-twenterschool! Snatje is inmiddels twee jaar en heeft weer iets nieuws 'geleerd', namelijk aan de lange teugel lopen!

de halsterhulpen zitten er al tíjden goed in, en ik was eens benieuwd of hij nu ook met twéé lijnen te besturen zou zijn. gisteren een testje gedaan van twee minuutjes, en meneertje lijkt het gewoon al te snappen. dus vandaag nog eens drie minuutjes gedaan om het ook vastgelegd te hebben (jaja hij moet keihard werken voor de kost dit jonkje)....

hij loopt dus aan een gewoon stalhalster met een lange teugel uit een stuk longeerlijn. de halsterhulpen kende hij al, het voorwaarts gaan vindt hij nog moeilijk (geeft ook niet natuurlijk!), bovendien is het bakje saai, en het op de grond zittende filmende zusje zéér interessant... desondanks vind ik dat hij het heel gemakkelijk doet, en ik ben dan ook erg trots op hem! nou goed, watch and enjoy!

1:
http://www.youtube.com/watch?v=Sptkz4GGJ00

2:
http://www.youtube.com/watch?v=Tu8ttKSONKo

3:
http://www.youtube.com/watch?v=meYnurh3rqA

en nog een leuke foto van het lieve Snatje!
Afbeelding

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 24-05-08 23:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Sappos

Re: Snatje @ Twenterschool! *langeteugel*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:00

Stoere filmpjes Renee, Snatje wordt echt al een grote vent. Hijs echt mega braaf zeg zo voor de tweede keer. Dat wordt nog wat als hij voor de kar gaat Haha! Op naar de Z Go jij! Go jij!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:12

Oeh Renee wat pakt hij dat goed op Ja Het wordt echt al een toere vent wat is hij aan het veranderen Haha!. Zag dat je soms ook een kleine bruine aanhang had Clown Nagelbijten / Gniffelen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 23:17

ja hij heeft volgens mij een 'ontwikkelingsspurt', hij lijkt ineens meer pony dan veulen, hihi!
in het begin ging Flicka meedoen (ze staan nu in een wei die om het kleine bakje heenligt dus kunnen zó in en uit), maar dat was nogal irri, ze ging nl mijn zusje stalken die op de grond zat, haha! dus toen hebben we haar buitengesloten, WHAHA! het ziet er op het filmje wel extreem schattig uit, over een jaartje of wat ook eens tandem LLen, hihi!

@ sap, 'náár de Z'? daar is bij binnen twee weken! ik werk liever verder voor de GP aan de lijnen...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:34

Heerlijk wat een rust in het werk. Wat pakt hij het lekker op allemaal.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:36

dat ziet er echt goed uit!
was dat achterwaarts op comando?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:39

Wat ziet dat er heerlijk relaxed uit!
Hij doet 't echt super Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 11:47

@ sandra bedankt, ik vind het vooral voor Snatje erg belangrijk dat het rustig gaat, aangezien hij zelf nogal snel gespannen kan raken van kleine dingen... ik vind hem op de filmpjes nog erg onzeker (afwachtend, alsof hij niet zeker weet of het wel goed is zeg maar) vooruit gaan, in het bos issie veel heftiger, hihi! maar ach geeft ook niet, het is pas de tweede keer en het echte werk staat pas voor volgend jaar op het programma.

@ Elien ja hij vindt achterwaarts gaan leuk, dat was het eerste commando wat hij echt aanleerde zeg maar, en dat doet hij heel gemakkelijk (aangeleerd met wat lekkers dus dan weet je 't wel!). soms vergist hij zich en rent ie acheruit als ik achterlangs loop in de wei ofzo, haha! dat zit er op zich wel goed in, we gaan nu verder met 'stap' er net zo mooi in te krijgen.

verder bedankt allemaal!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:46

Snatje is cool! en super stoer!
Knap hoor van hem.
heel rustig aan een beetje zo verder met hem toch?

Oh ja, je zegt hij lijkt ineens veel meer pony dan veulen.
Klopt toch ook.... het is geen veulen meer Knipoog

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:39

Wat een lieve pony!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:50

Snatje is een slungelige leukerd! Doet hij netjes hoor!!! maar...wat jammer dat je zijn manen niet gewoon hebt laten groeien... Tong uitsteken *duikt weg*

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:03

mag het? mag het? *schopt* Waarom had jij ook alweer een hap uit PC's manen geknipt? Vind je dat leuk ofzo?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:12

vond ik stoer.....dat is helemaal "IN" hoor..pluk uit de manen...overweeg nu wel echt om het gelijk te maken trouwens...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:16

Hihi ja het verschil wordt niet echt kleiner...
Toch blijft het zonde van Snatjes manen, de eerste keer dat ik er was waren ze nog mooi en mocht ik er alleen naar kijken met mn handen op mn rug Nagelbijten / Gniffelen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:40

ja, die manen... het is écht vreselijk zonde... nu helemaal, het is kort (wel mooi kort trouwens) met nog lange pieken eruit. nou ja we zien wel, ik hoop dat het wel teruggroeit in ieder geval.

@ Kim bij mij heet alles onder de drie jaar een veulen, je hebt een veulen, een éénjarig veulen en een tweejarig veulen, de namen 'jaarling' en 'twenter' kunnen natuurlijk ook, feit is en blijft dat alles wat niet volwassen is gewoon 'kind' heet, snappie...

maar goed, dit half-haarloze kind is en blijft mijn kleine (grote) trots, met of zonder haar, hihi!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:50

doet ie toch allemaal geweldig hé. En je kan Flicka gelijk beweging geven, als ze toch mooi na loopt. Nagelbijten / Gniffelen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:12

Snatje moet een pruik Ja

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:39

Wat een leukerd! Haha!
Hij loopt al hartstikke netjes hoor, ga zo door! Haha!

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:22

wat een knappert zeg Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 20:51

hihi bedankt, ik vind hem ook weer mooier worden nu, het jaarlingerige is eraf (helaas zijn manen ook dat is wel minder), en de zomervacht is natuurlijk altijd weer welkom, hihi!