Noralynn @ training (Tips ?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ansofie_

Noralynn @ training (Tips ?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 22:49

Hee!

Bij de foto's van mijn vorig topic werd het mij duidelijk dat het dringend tijd was voor terug aan mijn houding te gaan werken! Tenen naar binnen, schouders recht, handen bij elkaar,.. hier ben ik hard op gaan oefenen en op die korte tijd vind ik dat mijn houding op een paar puntjes na al veel verbeterd is. Ook heb ik nieuwe laarzen, vandaag voor de 4e keer aangehad, nog redelijk pijnlijk Tong uitsteken
Het rijden zelf vond ik wat minder, Nora liep fel op de voorhand en ging echt hangen aan mijn teugels, iets wat ik ábsoluut niet gewend ben van haar. Heb hier dus vooral vandaag veel op gereden, veel overgangen maken, actief vooruit proberen te houden en veel afwisselingen van oefeningen. Op het laatst liep ze al wat beter maar nog altijd niet gelijk ik gewend ben van haar, als iemand hier dus nog wat extra tips voor heeft zijn die altijd welkom ! Lachen al kan het ook zijn ze gewoon een off-day had ? Tong uitsteken

Het zijn niet erg veel foto's, de camera stond nog op de verkeerde stand waardoor er een deel foto's wazig zijn. Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Niet erg lekker erdoor, ook eerder wat kort in de hals
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Passage Sigaar even een miscommunicatie, Noor wou gaan en ik zei hoo Tong uitsteken
Afbeelding

6. Dit plaatje vind ik zelf een verbetering geven. Alleen nog meer op mijn schouders letten en dan blijft mijn hand ook beter op zijn plaats Lachen
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Richting uitstappen, hier hangt ze ook echt..
Afbeelding

Hoe het er ongeveer 2/3weken geleden nog aan toe ging:
[HAW] Noralynn @ Dressuurtraining [M]

LYSANNO

Re: Noralynn @ training (Tips ?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:28

Leuk paard!
Je ziet veel verbetering met 2/3 weken geleden,
ga zo door. Lachen

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:59

Ziet er erg gaaf uit! Paard loopt lekker!
Je meot er wel een beetje opletten dat je niet zo ver naar achter leunt. En op foto 6 zit je eig. best wel schuin Bloos

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:03

Ik vind het er toch heel goed uitzien hoor. Lachen Probeer je bovenarmen ontspannen langs je lichaam te laten hangen, en je onderarmen in 1 lijn met de teugels. Op sommige foto's zit je iets achterover, maar voor de rest vind ik dat je erg netjes zit. Ja
En moet ff zeggen, wat een geweldig paardje heb je onder je kont! Haha!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 11:16

quicky_lover schreef:
Leuk paard!
Je ziet veel verbetering met 2/3 weken geleden,
ga zo door. Lachen

Dankje Lachen

xXLiekeXx schreef:
Ziet er erg gaaf uit! Paard loopt lekker!
Je meot er wel een beetje opletten dat je niet zo ver naar achter leunt. En op foto 6 zit je eig. best wel schuin Bloos

Dankje! Ik zag ook dat ik wat naar achtere leunde, moet ik beter op gaan letten Knipoog en foto 6.. ik blijf aan mijn houding werken Lachen

xAmigo schreef:
Ik vind het er toch heel goed uitzien hoor. Lachen Probeer je bovenarmen ontspannen langs je lichaam te laten hangen, en je onderarmen in 1 lijn met de teugels. Op sommige foto's zit je iets achterover, maar voor de rest vind ik dat je erg netjes zit. Ja
En moet ff zeggen, wat een geweldig paardje heb je onder je kont! Haha!

Super bedankt ! Haha! ben zelf ook blij met der Tong uitsteken Bedankt ook voor je puntjes, ga ik zeker opletten ! Knipoog

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:25

Heey Anso Lachen
Ik vind dat der iets veranderd is aan Nora , ma ik kan nie zegge wat xD ,
Misschien het nieuwe kopstuk ?
Ik weet het nie ma der is toch iets anders dan anders Nagelbijten / Gniffelen ..
Zoals ge zegt loopt ze wel op de voorhand en da heb ik anders nog nooit gezien? Alle als ik bij u ben of op de andere topics heeft ze da toch nog nooit gedaan?
Ma miss zoals ge zegt een mindere dag .. Lachen
Hoe ist eiglijk met het bokke en crosse ? Is ze getemd? Duivel
Da dekske past wel schoon vind ik Knipoog
Gaat g ook nog een Remel topic make ? Clown Kwijl
xxx

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:29

wat een gaaf paardje!!!!!!!!!!!!!!
echt een leuke combinatie

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 17:28

CaroR schreef:
Heey Anso Lachen
Ik vind dat der iets veranderd is aan Nora , ma ik kan nie zegge wat xD ,
Misschien het nieuwe kopstuk ?
Ik weet het nie ma der is toch iets anders dan anders Nagelbijten / Gniffelen ..
Zoals ge zegt loopt ze wel op de voorhand en da heb ik anders nog nooit gezien? Alle als ik bij u ben of op de andere topics heeft ze da toch nog nooit gedaan?
Ma miss zoals ge zegt een mindere dag .. Lachen
Hoe ist eiglijk met het bokke en crosse ? Is ze getemd? Duivel
Da dekske past wel schoon vind ik Knipoog
Gaat g ook nog een Remel topic make ? Clown Kwijl
xxx

Hahah ehmm.. ge hebt ze al effe niemeer gezien gehad? Kweet nie wa er veranderd is ofzo.. kopstuk oke ma zoveel kan da nu toch nie gaan maken Tong uitsteken Idd kweet het ook nie, anders heeft ze meer de neiging om hevig en heet te zijn, vandaag helemaal nie.. vandaag heeft ze rust gehad en ik zal zien morgen bij het rijden hoe het gaat Knipoog Da Bok&Cross is over, met momente als ze nog wa heet is durft ze wel is een bokske te doen, ma niemeer da óverspeels gedrag van een maand gelede Tong uitsteken Da dekske vind ik ook schoon, schoner met bandages ma die ware nog in de was van de dag daarvoor Tong uitsteken
Remel topic ? Vind het spijtig da ik nog nie op de ITP mag plaatse Tong uitsteken JITP zegt mij nie zoveel Nagelbijten / Gniffelen && bedankt vr u reactie, we moete nog is afspreke en moet ge nog is foto's kome make eh ! Haha!

desty schreef:
wat een gaaf paardje!!!!!!!!!!!!!!
echt een leuke combinatie

Hahah dankje Tong uitsteken

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:37

Waar is cap??:P Verder mooi gereden!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:40

Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat je in het vorige topic beter op je paard zit, dan op deze foto's.
Nu hang je erg naar achteren met je bovenlichaam op veel foto's (behalve de laatste) en je lijkt je knieën op te trekken. Ik kan me echter voorstellen dat dit door je nieuwe laarzen komt. Maar je bovenlichaam is voor mijn gevoel niet in balans boven je paard.
Ik vind het verder een mooi paard....en dat wil wat zeggen voor iemand die geen voorkeur heeft voor schimmels.... Knipoog

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 17:45

LoveMii schreef:
Waar is cap??:P Verder mooi gereden!

Cap is eigen keuze Tong uitsteken

polly2 schreef:
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat je in het vorige topic beter op je paard zit, dan op deze foto's.
Nu hang je erg naar achteren met je bovenlichaam op veel foto's (behalve de laatste) en je lijkt je knieën op te trekken. Ik kan me echter voorstellen dat dit door je nieuwe laarzen komt. Maar je bovenlichaam is voor mijn gevoel niet in balans boven je paard.
Ik vind het verder een mooi paard....en dat wil wat zeggen voor iemand die geen voorkeur heeft voor schimmels.... Knipoog

Over mijn bovenlichaam ben ik het eens, dat is op deze foto's slechter. Maar ik ga altijd wat naar achteren hangen als paarden te diep gaan lopen/op de voorhand, dat heb ik bij mijn vorige pony ook altijd gehad, beetje mezelf aangeleerd dus. Mijn houding van mijn benen vind ik vooral verbeterd. In het vorige topic stak ik mijn tenen heel erg af en hield ik ze ook niet zo stil (kun je natuurlijk niet zien). Ik weet dat ik nog altijd geen perfecte zit heb, maar ik probeer er zo hard ik kan aan te werken Knipoog
Dankje voor je reactie en je compliment Lachen

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:55

Mooi hoor!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:27

Dankje Tong uitsteken

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:31

@PKN: met je tenen en je hakken is nu idd niks mis. Het lijkt alleen op de foto's alsof je je knieën optrekt (met name op foto 3) en dat zag ik in je vorige topic niet. Maar ik zei er al bij dat ik vermoed dat het door je nieuwe laarzen komt (dat het zo lijkt op de foto's of dat je ze optrekt, want die laarzen zijn in het begin net kachelpijpen....)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:51

Ik heb een goude tip..
Zet een cap op Bloos Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:05

linneketeut schreef:
Ik heb een goude tip..

Nee....echt briljant......het zou zo maar in aanmerking kunnen komen voor het beste idee van Nederland.... Knipoog

Even serieus: waarom moet er toch in ieder topic waar de TS geen cap draagt geleuterd worden over die cap! Laat mensen dat toch zelf beslissen....zucht...

Indien de TS foto's had geplaatst van een Z2 proef waarbij een hoedje gedrag werd....dan ghad niemand iets over een cap gezegd....dat weet ik zeker! En dat vind ik hypocriet en begrijp ik niet....

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:09

Mooi kleurtje Knipoog Misschien wat actiever mag wel, verder netjes!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:48

@polly2: Dankje, ik zal verder op zijn zit oefenen Lachen
@EshterMe: Hahah jaa schimmel Tong uitsteken Klopt idd! Knipoog

En jah.. cap vind ik ook een beetje eigen keuze. Had er al speciaal niets bijgezet van : 'Geen commentaar op..', maar had wel verwacht dat ik dit te horen zou krijgen, vind het tegenover de reltopics nog meevallen. Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:51

totaal offtopic,maar paard van mijn leerling heeft dus bijna dezelfde naam als de jouwe Clown die van haar heet NoaLynn.
vind dit wel apart,omdat het toch een redelijk onbekende combinatie is. grappig om te zien dat meer mensen de combi hebben genomen Ja

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 20:55

Hahah apart ja Haha! Heb ook nog nooit een paard gezien met Noralynn, heb wel hier op bokt iemand gezien met 'Noortje' Tong uitsteken
Hopelijk krijgt dat paard van buitenstaanders alleen niet de bijnaam Laura Lynn.. Huilen van het lachen Maar is wel apart om te horen dat er nog een half-naamgenootje is Tong uitsteken

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:38

polly2 schreef:
linneketeut schreef:
Ik heb een goude tip..

Nee....echt briljant......het zou zo maar in aanmerking kunnen komen voor het beste idee van Nederland.... Knipoog

Even serieus: waarom moet er toch in ieder topic waar de TS geen cap draagt geleuterd worden over die cap! Laat mensen dat toch zelf beslissen....zucht...

Indien de TS foto's had geplaatst van een Z2 proef waarbij een hoedje gedrag werd....dan ghad niemand iets over een cap gezegd....dat weet ik zeker! En dat vind ik hypocriet en begrijp ik niet....

Weetje, tegen die hoedjes kun je niets doen dat blijft toch wel zo. Maar een apart persoon kun je misschien beter bij zijn/haar verstand zetten. Vind het idd wel belachelijk die hoedjes met geen bescherming. Inderdaad eigen keuze maar goed dan niet zeuren als het paard op hol sloeg, je eraf viel en op je hoofd belandde..? Het is gewoon beter voor je eigen veiligheid en ja je kunt dit soort reacties verwachten als je zonder cap rijdt Knipoog

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:45

heee,
ik heb net ook even je andere topic gezien Lachen
en je ziet duidelijk verschil dat je je benen nu wat stiller houd.
Ga zo door!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 17:30

Kirstjuhh schreef:
heee,
ik heb net ook even je andere topic gezien Lachen
en je ziet duidelijk verschil dat je je benen nu wat stiller houd.
Ga zo door!

Dankje Lachen

Als ik val zonder cap weet ik idd dat het mijn fout is. En wat ik ook ga zeggen, er is hier nooit een reden die geldig word gekeurd als je niet met een cap rijd Lachen
In het vervolg als ik een topic plaats zal ik ervoor proberen te zorgen dat ik een cap opheb Cool

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:36

ik jullie ondanks die kleine puntjes toch een hele leuke combi Haha!
proberen schouders ontspannen te houden en niet schuin of té veel naar voor of naar achteren te houden.

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 22:01

xFauve schreef:
ik jullie ondanks die kleine puntjes toch een hele leuke combi Haha!
proberen schouders ontspannen te houden en niet schuin of té veel naar voor of naar achteren te houden.

Dankje ! Haha!
Heb daarstraks gereden en heb na de foto's ook opgelet op mijn schouders te ontspannen. In het begin wat moeilijk/onwennig maar na een 10/15minuten ging het al veel beter, het rijden voelde ook meteen al wat ontspannender aan omdat ikzelf ook meer ontspannen zat Knipoog