maar hier zijn ze dan.Winnie is sinds februari 3 jaar geworden en we zijn nu lichtjes begonnen met longeerwerk, ze heeft eerst, net als Spirit, bij iemand gestaan die hen de basis van grondwerk, longeren en inrijden heeft bijgebracht en daar zijn we nu mee verder gegaan. De foto's zijn van het longeren van deze week en de eerste keer met (opgestoken) beugels aan het zadel
. Ze is al eerder gelongeerd maar daar hebben we geen foto's van, uiteraard hebben we het wel opgebouwd en in natuurlijk in stappen (dus eerst halster, dan bit+halster, dan bit, dan bit + zadel,..)
Ze leert enorm snel bij en we hopen om eind deze maand/ begin volgende maand er toch al eens op te zitten en een beetje te stappen. We zijn wel van plan om het rijden rustig aan te doen en deze zomer voornamelijk stap-draf ritjes te maken in de piste en buitenritten te maken
. Als ze dan 3.5jaar is zouden we wat serieuzer aan het werk gaan.Geleidelijk aan begint ze toch te kalmeren en te ontspannen maar de stap blijft moeilijk voor haar, draven is toch veel interesanter
, ik probeer zoveel mogelijk op stem te doen dus zonder zweep en ook dit lukt redelijk. 

De eerste keer met zadel en in de regen

Geen idee wat ik aan het doen ben

Reactie is zeker welkom, oja let niet op de pluk manen die ze te kort heeft. Ze heeft eens lekker zitten schuren in haar stal
? Lijkt me een vrij heftige inwerking hebben voor zo'n groen paard...
maar ik verzeker je dat alles heel los staat dus heeft het geen heftige inwerking , we hebben hier samen met mijn instructrice enzo erover gepraat en zo kan het geen kwaad.
.