Eigenwijze maar knappe merrie @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Eigenwijze maar knappe merrie @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 12:20

Vandaag alweer foto's gemaakt van Doos met rijden. Vanwege haar angst van camera's kon de flitser eergister niet aan, dus die foto's waren niet zo mooi. Maar nu 's ochtends gereden en er zijn wel leuke foto's uit gekomen.

Ik moet nog steeds heel erg aan het zadel wennen + ik heb nog steeds in mijn hoofd dat ze weg kan schieten dus daarom zit ik zo voorover, het ontlast haar rug toch meer en ik hinder haar minder in haar beweging (+ ik omdat ik last heb van mijn rug)

Het wordt met foto's maken alweer wat beter, ze wordt elke keer wat rustiger, zodat ik toch kan laten zien dat ze fijn kan lopen

Topic van eergister http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=944213 Een wereld van verschil vind ik zelf ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop (gaat al weer een stuk rustiger)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iets langer (zonder camera erbij gaat die neus bijna op de grond)

Afbeelding

Charmant moment

Afbeelding

Stukje weg (verkeerde been, ik ging telkens wegrijden, dus telkens van hand veranderen maar ik was elke keer vergeten een pasje door te zitten, dom)

Afbeelding

Afbeelding

Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op sommige galopfoto's sta ik een beetje (richting verlichte zit) dit was op sommige foto's de bedoeling.

Peelie

Re: Eigenwijze maar knappe merrie @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:24

echt heel erg jammer dat je zo veel naar voren zit. want de rest van je houding is zoo mooi. verder loopt je paard idd beter dan je andere topic

jantjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:27

Ziet er netjes uit, maar je moet wel even op je houding letten...meer op je kont gaan zitten zodat je niet voorover valt en je handen rechtop zetten ik had gelezen dat je zo haar rug wilde ontlasten maar doordat je naar voren valt raak je uit ballans en je paard ook.. maar wel goed dat je haar rug probeert te ontlasten..
veel plezier ermee

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:27

Inderdaad, je houding is echt super! Lachen
Leuk paardje ook zeg!

offtopic; die peesbeschermers, ze zijn wit, maar worden ze niet snel vies? Clown

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 12:37

Ik baal zelf echt heel erg van mijn houding, vroeger zat ik altijd kaarsrecht op mijn paard (keek alleen wel altijd naar beneden)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YYQKLXMO.jpg
Ik kon het wel Tong uitsteken

Mijn slechte houding komt doordat ik op een paardenopleiding zit, vanaf mijn 15e. 1e jaar = 3 dagen p/w stage, 2e jaar 2 dagen p/w en 3e jaar blokstage van 6 of 8 weken.
Op elke stage hield ik het na een week al niet meer vol en ging ik weer naar de fysio, bij de meeste stages hield ik het maar 2 weken vol, daarna kreeg ik van de fysio advies om te stoppen met stage.
Ook heb ik een aantal jaar geleden mijn sleutelbeen gebroken en dat is waarschijnlijk niet helemaal goed gegroeid, want ik kan mijn rechterschouder niet meer naar achter doen ... (daardoor om in evenwicht te blijven, deed ik mijn linkerschouder ook niet naar achter)

@ Mistie

Ik spuit die peesbeschermers eigenlijk nooit af, gooi ze gelijk in de kast Tong uitsteken. Alleen als ik op wedstrijd ga beetje water erover, borsteltje erover een klaar (binnen 10 sec gedaan). Ze worden alleen snel vies als ze hengstig is ... Tong uitsteken