voet houding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lady_L

voet houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:08

hoi

ik heb een probleem met mijn voeten zodra ik mijn voeten iets meer naar achter wil doen dan willen mijn hillen niet meer omlaag en blijven mijn tenen naar de grond wijzen dit is neit de goede manier van rijden weet ik maar ik kan het niet anders ik kan mijn voeten niet achterhouden en mijn hielen naar beneden doen

weet iemand hier ene oplossing voor?

Marchador

Re: voet houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:01

Droog oefenen Haha! Zo vaak mogelijk en overal.

lady_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:08

Marchador schreef:
Droog oefenen Haha! Zo vaak mogelijk en overal.

in stap gaat het prima maar in draf dan gaat het niet meer

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:09

En vooral veel oefenen! In het begin zal dit niet makkelijk zijn omdat je het jezelf 'verkeerd' hebt aangeleerd. Je bent hier nou zo aan gewend dat je jezelf veel bewust moet maken dat je het doet. (denk bijvoorbeeld in je hoofd steeds 'hakken uitdrukken tenen naar binnen') Als je veel oefend wordt het uiteindelijk onbewust!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:11

Zou eerst kijken naar mn totale houding. Zit je verder wel rechtop?
Hakken hoeven ook niet helemaal uitgedruk, zolang je ze maar niet optrekt.
Dus eerst totale houding, dan benen, ligging ervan, juiste spieren aangespannen en dan pas naar je voeten kijken Knipoog

Succes!

lady_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:12

RianneH schreef:
Zou eerst kijken naar mn totale houding. Zit je verder wel rechtop?
Hakken hoeven ook niet helemaal uitgedruk, zolang je ze maar niet optrekt.
Dus eerst totale houding, dan benen, ligging ervan, juiste spieren aangespannen en dan pas naar je voeten kijken Knipoog

Succes!

hoe meer ik rechtop ga zitten hoe meer mijn voeten naar voeren komen waardoor mijn hielen niet naar beneden gaan Vork

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:14

Dan moet je eerst naar je been kijken Knipoog Die gaat naar voren. Dus, rechtop, benen naar beneden en ietsje naar achteren (immers, schouder, heup, hiel) en dan pas je voeten. Als je benen naar voren gaan gaan je voeten ook altijd Knipoog Zitten namelijk aan elkaar Tong uitsteken

Zijn je beugels niet te kort? Past het zadel wel? Hoe houdt jij je rug?

lady_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:15

RianneH schreef:
Dan moet je eerst naar je been kijken Knipoog Die gaat naar voren. Dus, rechtop, benen naar beneden en ietsje naar achteren (immers, schouder, heup, hiel) en dan pas je voeten. Als je benen naar voren gaan gaan je voeten ook altijd Knipoog Zitten namelijk aan elkaar Tong uitsteken

Zijn je beugels niet te kort? Past het zadel wel? Hoe houdt jij je rug?

ik heb mijn rug helemaal recht
op het moment dat we stappen zit ik helemaal goed maar dan ga ik draven dan gaat het weer fout

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:18

Hmm.. Even denken.. Je gaat als je gaat draven met je voeten en dus je benen naar voren? Klap je wel eens achterin het zadel? Houdt je je rug nog recht?
Heb je misschien een foto? Das iets makkelijker beoordelen Knipoog

lady_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:20

RianneH schreef:
Hmm.. Even denken.. Je gaat als je gaat draven met je voeten en dus je benen naar voren? Klap je wel eens achterin het zadel? Houdt je je rug nog recht?
Heb je misschien een foto? Das iets makkelijker beoordelen Knipoog

hmm meschien kom ik inderdaad wel ieds tever achterin het zadel trug neer en nee ik heb geen foto alleen fotos van lang geleden

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:23

Denk weet ik denk ik al het probleem Knipoog

Probeer tijdens het rijden in draf het middelste punt van je buik meer naar voren te brengen. En meer voorin het zadel terecht te komen. Dan blijft je lichaam rechter, je benen strakker naar beneden en naar achteren en je voeten automatisch rechter. Niet meer treugploffen in het zadel, gaan zitten op je bovenbenen.
Leg anders eens een hand op je buik en probeer dat telkens naar voren te duwen tijdens het staan. In het begin zal je het gevoel krijgen voor je paard uit te rijden en naar voren te vallen, dit moet je oefenen en de juiste balans vinden. Let er wel op je rug niet hol te maken tijdens het staan Knipoog

Krijg je op een voeten vraag toch nog een buikantwoord Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:31

Ga ik me er ook nog even mee bemoeien Haha! Ik stalk je niet hoor Rianne, dat lijkt alleen maar zo Tong uitsteken

Wat je ook nog kan doen, naast de dingen die Rianne al zei, is proberen te blijven staan tijdens de draf. Dus niet gaan lichtrijden maar echt blijven staan, rechtop niet voorover hangen of je vasthouden aan het zadel/de teugels. In het begin zal dat heeeeel moeilijk zijn, maar als je dit veel oefent vind je de balans die je ook nodig hebt om je benen en dus voeten goed te houden. Je hoeft in eerste instantie ook niet gelijk heel lang te blijven staan, een aantal passen is al genoeg, maar zorg er wel voor dat je heel bewust en rustig weer gaat zitten. Je moet als het ware je balansverlies voor zijn.

sasave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:07

je ziet dit ook vaak bij jonge kinderen,vaak toch een balanskwestie.probeer je hele lijf op 1lijn te houden,goed je langmaken en zorg dat je veel steun gaat krijgen op je beugels

eline_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:18

Heel veel oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:39

Heb je een fotootje? Dit probleempje kan meerdere oorzaken hebben namelijk.

Lisaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:28

hier heb je volgens my speciale beugels voor. (als ik het goed heb).

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:21

Lisaaaaaaa schreef:

die zou ik dan ook wel willen! Knipoog heb hetzelfde probleem..trek mn hakken op als ik wil drijven..
moet mn bovenbeen langer maken maarja doe dat maar eens na zoveel jaar Bloos
ik heb als tip gekregen om op de trap te leren balanceren met de bal van je voet nou ga ik nu doen!

lady_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 06:05

kissmeB schreef:
Lisaaaaaaa schreef:

die zou ik dan ook wel willen! Knipoog heb hetzelfde probleem..trek mn hakken op als ik wil drijven..
moet mn bovenbeen langer maken maarja doe dat maar eens na zoveel jaar Bloos
ik heb als tip gekregen om op de trap te leren balanceren met de bal van je voet nou ga ik nu doen!

ahahah welke trap ik woon in een traploos huis Bloos Tong uitsteken

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 06:22

ik had als eerste gedachte dat je misschien op een verkeerde manier aandrijft? dus dat je knijpt inplaats van gewoon je kuitbeen aan te leggen? dan doe je ook eerder je hakken naar boven.