Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anthea schreef:Gaan staan in de beugels?? Daar heb ik nog nooit van gehoord.. Denk dat ik er dan af zou vallen....
Vera schreef:Het bokken is van dien aard dat staan in de beugels niet echt veel zin heeft. Het is met 4 benen de lucht in en bolle rug, etc.
Knappe die daar op blijft zitten
Vera schreef:Wat zouden jullie doen bij een 3 jarig paard wat ingereden wordt maar enorm gaat bokken als het van iets schrikt in de omgeving?
Yommie schreef:Vera schreef:Wat zouden jullie doen bij een 3 jarig paard wat ingereden wordt maar enorm gaat bokken als het van iets schrikt in de omgeving?
verkopen:)

Citaat:Alleen maar omdat hij schrikt?:O Dan ben ik benieuwd hoe jij met kinderen om ozu gaan als je die hebt ! Als ze dus niet lief zijn maar weg? Je werkt met levende beesten!!!
leuke hobby
lienlien schreef:verkopen...., haha!
even oefenen met het hoofd omhoog houden etc. en het moet wel goedkomen denk ik zo.

moos2 schreef:gewoon doorrijden en doen alsof je neus bloedt. Benen erbij en voorwaarts blijven gaan. Bok opvangen, de ene bok is de andere niet. Staan in de beugels kan soms helpen. Een lesgeefmens er naast om te zien wat er precies gebeurd en aanwijzingen te geven. Als je het zelf niet meer ziet zitten even een ander ervaren ruiter laten rijden en zelf observeren. Zadel voor de zekerheid checken en de rugspieren nagaan na het rijden.
). Daarna was ze super 
silfie35 schreef:moos2 schreef:gewoon doorrijden en doen alsof je neus bloedt. Benen erbij en voorwaarts blijven gaan. Bok opvangen, de ene bok is de andere niet. Staan in de beugels kan soms helpen. Een lesgeefmens er naast om te zien wat er precies gebeurd en aanwijzingen te geven. Als je het zelf niet meer ziet zitten even een ander ervaren ruiter laten rijden en zelf observeren. Zadel voor de zekerheid checken en de rugspieren nagaan na het rijden.
klinkt wel erg makkelijk hoor!