Maxime en Fleur op springles !! + filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Maxime_

Maxime en Fleur op springles !! + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 16:40

Hoi allemaal!
Nadat ik niet zo'n leuke ervaring heb gehad met deze club ben ik toch maar teruggegaan omdat ik zelf geen bak ter beschikking heb. En alleen maar in de bossen rijden is niet zo aan mij besteed, ik heb liever wat afwisseling. Zoals nu, we gaan 1x in de week springen, 1x dressuur en 1x een buitenritje! Lekker veel afwisseling zodat Fleur en ik het super blijven vinden.
En zodus ging ik gisteren op springles, normaal gingen mijn broer en mama niet komen kijken want het was voetbal op de televisie en mijn broer wou daar naar kijken en mijn mama kan de camera niet bedienen Vork Maar dan opeens stonden ze daar! En dit is het resultaat:

Dit is Fleur
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We beginnen met 3kruisjes.

Afbeelding

Afbeelding
En de mooiste als laatste!

Ik weet het, de foto's zijn van slechte kwaliteit, maar ik heb ze uit enkele filmpjes geknipt!

Hier is nog een filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=7x8Tfzs6dmM

Hou er een beetje rekening mee dat dit nog maar de 2e keer is dat ik met haar spring en dat ik nog niet zoveel ervaring heb!
Graag commentaar, mits onderbouwd! Haha!

Doei x

Balko

Re: Maxime en Fleur op springles !! + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:44

heb geen verstand van springen maar ziet er leuk uit Tong uitsteken
Leuk paardje ook!

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 17:15

Balko schreef:
heb geen verstand van springen maar ziet er leuk uit Tong uitsteken
Leuk paardje ook!

Dank je !!

Nog iemand die iets kan zeggen? Of iemand die commentaar of tips kan geven?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:31

ziet er leuk uit hoor Knipoog en wat heeft ze een aparte bles Haha!
en wat is de bak lekker stoffig Tong uitsteken

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 18:01

SuzanLarissa schreef:
ziet er leuk uit hoor Knipoog en wat heeft ze een aparte bles Haha!
en wat is de bak lekker stoffig Tong uitsteken

Ja de bak was echt erg stoffig, als er iemand voorbij galoppeerde zag je even niet veel meer Haha!
Die bles is een vervaagd omdat ze al wat ouder is.

Dankje voor je reactie!

indymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:43

Het paard zet te vroeg af, je kan zo een keer in de hindernis landen ( ik heb er ervaring mee, en het is geen pretje)
verder ziet het er wel goed uit.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:49

Leuk paard Lachen
Het paard zet inderdaad te vroeg af.
Ook mag je wel iets rechter blijven met je boven lichaam op die kruisjes want zo lijkt het of je voor je paard uitspringt..

Maythe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:55

Naar aanleiding van de bovenste foto.
Wat heeft Fleur aan zn rechteroog?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:16

Je blijft een beetje achter in de beweging op de sprong, probeer iets meer mee te zitten.

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:31

@indymo
Dank je voor je tip, weet je soms hoe ik dat kan verbeteren?
@Feliciaa en Alicia2u
Ik zal erop letten! Ik snap wel niet goed hoe het komt dat Feliciaa zegt dat ik voor mijn paard uitspring en Alicia2u zegt dat ik achter de beweging van de sprong zit. Ik ken niet zo veel van springen, kan iemand me uitleggen hoe dit tegelijk kan? Clown
En @Maythe
Fleur heeft helemaal niets aan haar oog hoor Lachen Ik weet niet juist wat je bedoelt?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:44

Als ik naar de foto's kijk en naar het filmpje dan zie ik dat je te vroeg in de verlichte zit gaat. Als je goed kijkt dan ga je boven het drafbalkje al een beetje naar voren zitten op het filmpje. Vanaf de foto's kan ik het natuurlijk niet zo goed zien maar omdat je met je bovenlichaam zover naar voren hangt lijkt het of je voor je paard uitspringt..

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:47

Oké ik snap het Lachen In het begin van de les moesten we wel voor en na de sprong al in verlichte zit blijven omdat we erna 2 of 3 sprongen achter elkaar gingen doen, ik weet niet of het daaraan ligt dat ik het de hele les ben blijven doen :p Ik zal er in ieder geval de volgende keer opletten! Lachen Dankje voor je tip!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:03

Je gaat te vroeg in de verlichte zit, waardoor je balans op de sprong niet optimaal is. Je paard zet iets te vroeg af en jij wordt daardoor verrast, waardoor je (deels door je eerdere onbalans) achterover wordt gegooid.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:23

naast de tips die al gegeven zijn mis ik wat impuls.. of het lijkt zo.. maar van mij mag het wat meer.. goed op de achterhand zetten en naar voren rijden.. proberen ook wat dichter onder de sprong te rijden, zoals al gezegd zet hij namelijk te vroeg af.. maar dit kan ook zijn omdat jij hem een hulp geeft.. de laatste sprong zie je ook dat hij niet uit komt. Te vroeg in de verlichte zit gaan kan opzich nog niet zo heel veel kwaad.. maar dan moet je eigenlijk even niets doen.. zitten blijven en mee met de sprong.. Snapje?

verder leuk beesje *LOL*

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 16:20

Martine_m schreef:
naast de tips die al gegeven zijn mis ik wat impuls.. of het lijkt zo.. maar van mij mag het wat meer.. goed op de achterhand zetten en naar voren rijden.. proberen ook wat dichter onder de sprong te rijden, zoals al gezegd zet hij namelijk te vroeg af.. maar dit kan ook zijn omdat jij hem een hulp geeft.. de laatste sprong zie je ook dat hij niet uit komt. Te vroeg in de verlichte zit gaan kan opzich nog niet zo heel veel kwaad.. maar dan moet je eigenlijk even niets doen.. zitten blijven en mee met de sprong.. Snapje?

verder leuk beesje *LOL*

Het klopt inderdaad dat er impuls mist, volgende keer zal ik inderdaad proberen haar vlotter te rijden en de achterhand goed te laten meewerken. Zou dit voorkomen dat ze niet te vlug afzet? Het was nog maar mijn tweede springles met Fleur en ik weet niet zoveel van springen, dus ik ben erg blij dat ik zoveel tips krijg!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:28

Probeer tussen de sprongen in en in de rest van de galop meer achterover zitten. zag in het filmpje dat je een beetje doet. verder is je zit tijdens de sprong best goed. alleen wat al meer mensen zeggen te vroeg ik de verlichte zit!
succes samen. leuke combi ook!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:19

Een naamgenoot Haha!

Leuke combinatie samen Lachen! Verder is het commentaar al gegeven en heb ik er niet meer aan toe te voegen.
Heel veel plezier en succes samen Vork

Maythe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:02

_Maxime_ schreef:
@Maythe
Fleur heeft helemaal niets aan haar oog hoor Lachen Ik weet niet juist wat je bedoelt?

Ik dacht het omdat ze op de eerste foto rond haar oog (dus niet haar oog zelf) allemaal rode plekjes heeft precies. OOk aan haar neus langs die kant.

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:16

Maythe schreef:
_Maxime_ schreef:
@Maythe

Ik dacht het omdat ze op de eerste foto rond haar oog (dus niet haar oog zelf) allemaal rode plekjes heeft precies. OOk aan haar neus langs die kant.

Ooh ik zie wat je bedoelt! Maar dat is omdat Fleur al wat ouder is en haar bles is wat vervaagd, het is eigenlijk bruin met witte spikkels erdoor Vork Als je het niet weet lijkt het inderdaad alsof er iets aan haar oog is Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:51

_Maxime_ schreef:
Martine_m schreef:

verder leuk beesje *LOL*

Het klopt inderdaad dat er impuls mist, volgende keer zal ik inderdaad proberen haar vlotter te rijden en de achterhand goed te laten meewerken. Zou dit voorkomen dat ze niet te vlug afzet? Het was nog maar mijn tweede springles met Fleur en ik weet niet zoveel van springen, dus ik ben erg blij dat ik zoveel tips krijg!

Ja dat zou best kunnen *LOL* maar goed ik beoordeel nu vanaf foto en een klein stukje film.. dat is niet makkelijk Tong uitsteken Heeft het paard al wat meer spring ervaring of zijn jullie allebij nog groen?
Om je paard te helpen om afstanden in te schatten is een grond balk een goed hulpmiddel.. bespreek dit anders even met je instuctie...
Vooral lekker door trainen en dan komt het vast helemaal goed!

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 22:11

@ Martine
Ik ben nog groen qua springen. Fleur is al een ouder paard maar is in haar 'jonge' jaren een supergoed springpaard geweest die erg veel prijzen heeft gewonnen Lachen De mensen op de club spreken nog van haar en nu is ze al 26jaar. (de vorige eigenaar is ook lid van de club Lachen )
Dus ze heeft wel erg veel ervaring maar het is nu nog maar de tweede keer dat we samen springen en ik zou eigenlijk niet weten hoe lang het geleden was voor haar. Maar eigenlijk gok ik toch wel erg lang want haar huidige eigenares heeft nooit met haar gesprongen(angst).
Voor het kruisje lag er een grondbalk, maar als we 2 of 3 sprongen na elkaar deden lag er enkel een balk voor de eerste sprong. Ik zal proberen haar met meer voorruit te rijden en dat te hopen dat ze niet te vlug afzet, het zal ook nog wel even wennen zijn voor ons beiden Lachen