Melissa en Daraxo in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Melissa en Daraxo in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:57

Vandaag ging mijn zusje Daraxo rijden, Daraxo is van ons allebei.
Ze rijdt meer recreatief en heel af en toe een wedstrijd in de B, maar eigenlijk bijna nooit.
Ze rijdt hem ook niet elke dag. En cap is eigen keuze en ik heb toestemming.

Afbeelding
1. Instappen

Afbeelding
2. Ook nog instappen

Afbeelding
3. Drafje

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Galopje

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12. En de hond was toeschouwer

Dat was het.

Napaluna_My

Re: Melissa en Daraxo in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:01

op een paar foto's vind ik hem een beetje opgekropt lopen. maar kan ook aan mij liggen. verder zouden je beugels een gaatje langer mogen. voor de rest is het wel goed. doeixLaura Lachen p.s.: je teugels op maat houden!
Laatst bijgewerkt door Napaluna_My op 22-05-08 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:02

Leuk paardje! Leuk shabrakje ook Vork
Mijn commentaar:
Rug recht
tenen naar binnen
hakken uitdrukken
handen ietsje hoger
En naar voren kijken!

Verder zijn jullie een super leuke combinatie!

xx eileen Bloos

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:04

ik vind haar ook iets te opgekropt lopen ( kunnen moment opnamens zijn) + je kan het nooit echt goed zien op foto's + ik heb je profiel bekeken Bloos en daar loopt ze netjes hoor!
verder zijn jullie een leuk stel
mooi paardje! Haha!

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:05

Ga mee met wat hier boven wordt gezegd!
Op foto 3 en 9 vind ik dat ze te opgekropt loopt en er is ook bijna geen contact.
Verder leuke combi!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:10

Zoals de rest al zegt, op sommige foto's (vooral in het begin) is er geen aanleuning en loopt ze inderdaad veel te opgekropt. Probeer eerst aan de lange teugel wat te vragen, en dan langzaam steeds iets oppaken, niet meteen bovenin stellen. Knipoog
Op de onderste foto's is de aanleuning beter, maar ze loopt nog heel erg op de voorhand. Dus probeer de hals lang te houden en het kontje er wat meer onder te rijden. Knipoog
Veel succes nog

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:24

Vind dat ze soms idd te opgekropt loopt, en de teugels mogen op somige momenten korter!

Wel leuk dekje Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:16

Pony kruipt gemakkelijk achter het bit, wat niet zomaar op te lossen is. Echter vind ik het beeld fijner in dit topic, dan in het topic van je onderschrift. Hij wordt hier meer uitgenodigd om uit die opkropgewoonte te komen. Probeer daar zelf dus ook meer aan te werken!! Door hem eerst met zijn neus naar voren te leren lopen met aanleuning, kan je hem daarna weer naar beneden vragen. Maar dan raak je wel uit het opkroptafereel.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:19

Leuke pon yzeg!
probeer wel dat ze contact met de teugels houd. De beugels mogen ook wel wat langer. En haar handen voro haar uit zetten

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:34

Leuk paardje,, zo te zien word er goed voor gezorgt!!
Leuke Combi!! Haha!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:50

ooo meisje let op je handen. en teugels op maat, daar stoor ik me vreselijk aan...

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:58

Op sommige foto's lijkt het alsof ze sporen aan heeft? 'k Weet het niet zeker, maar als het zo is, moet ze wel erg opletten met haar voeten! Tenen naar binnen draaien en hielen naar beneden! Zoals ze nu rijdt, zit ze voortdurend met die sporen in Daraxo's buik...

Maar natuurlijk, als't niet zo is, is't niet zo! Knipoog Vork Maar dan nog: letten op de voeten!

Ik vind het opgekropt lopen wel meevallen. Behalve bij foto 3. 'k Heb deze pony al erger zien lopen... (Zo kan ik het me toch herinneren.)

Edit: En die penny waar Daraxo op de voorkant staat, heb ik thuis! Haha! Clown
Laatst bijgewerkt door Helliepel op 22-05-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Maythe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:00

leeneliefje schreef:
Leuk paardje! Leuk shabrakje ook Vork
Mijn commentaar:
Rug recht
tenen naar binnen
hakken uitdrukken
handen ietsje hoger
En naar voren kijken!

Verder zijn jullie een super leuke combinatie!

xx eileen Bloos

Ben het volledig met je eens !

Het paard heeft wel een mooie kleur Lachen

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:11

Ik ga even niet zeuren over rijtechnisch commentaar, dat is al wel gegeven, maar ik wil jullie wel een compliment geven over zijn looks!
Hij begint weer aardig op gewicht te komen zo te zien, en ik vind dat jullie paard er een stuk vrolijker en mooier uitziet als een aantal maandjes geleden!
Ga zo door!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:21

Ik denk dat jullie echt de nodige tijd en moeite in haar houding moeten gaan steken.
Vooral haar voeten en handen hebben echt de aandacht nodig.
Ik zie continu naar buiten gedraaide tenen en porrende hakken.
Nergens zijn ze mooi ontspannen uitgedrukt. Daardoor kan ik ook niet zien of ze sporen draagt, maar met deze voethouding mag ik hopen van niet aangezien ze anders continu in Daraxo geprikt worden.
Je handen moet je echt meer voor je uit dragen. Nu hou je ze zo kort voor jij en bij het zadel, waardoor je met je bovenlichaam naar voren kantelt.
Draag ze ontspannen voor je uit met een knikje in je ellebogen (denk eraan, rijden doe je op je zit en met je benen, teugels zijn slechts ondersteuning) en zorg dat er een rechte lijn ontstaat van je ellebogen naar de mond van het paard.

Dat het paard zo opgekropt loopt, lijkt mij ook te komen doordat er geen aanleuning te vinden is.
Op bijna geen één foto is er contact tussen de ruiterhand en de mond van het paard.
Ik zie vrijwel overal waslijntjes. Het paard zoekt contact maar kan dit niet vinden.
Met als reactie dat deze erg opgekropt gaat lopen.

Ook vind ik het opvallen dat hij erg op de voorhand valt op een aantal foto´s.

Dus probeer echt te gaan werken aan je houding, dat heb je echt nodig.
Dat is niet negatief bedoeld, maar echt als tip om het paardrijden ook fijner te maken.
Daraxo zal dan ook meer ontspannen gaan lopen en jij zult veel meer ontspannen kunnen gaan zitten.
Die ontspanning vind ik echt nog ontbreken. Zowel bij jou als bij het paard.

Succes ermee Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:39

Sjonniej schreef:
Pony kruipt gemakkelijk achter het bit, wat niet zomaar op te lossen is. Echter vind ik het beeld fijner in dit topic, dan in het topic van je onderschrift. Hij wordt hier meer uitgenodigd om uit die opkropgewoonte te komen. Probeer daar zelf dus ook meer aan te werken!! Door hem eerst met zijn neus naar voren te leren lopen met aanleuning, kan je hem daarna weer naar beneden vragen. Maar dan raak je wel uit het opkroptafereel.

Deze mening deel ik niet, De reden dat hij nu zo opgekropt is, is heel erg simpel.
Hij is gewoon totaal niet voorwaarts nergens zie ik een actieve achterhand.
Zonde want hij kan het wel Bloos
Hierdoor omdat er weinig contact is met de teugels kruipt hij op.
Ik vind de foto's in het onderschrift er een stuk beter uit zien Ja
Hij wordt gelukkig ook weer wat gevulder nu land zeker ? Knipoog

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 20:04

Bedankt voor de reacties. Ze heeft het zelf ook gelezen en denkt dat ze wel wat met de tips kan.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:57

Zo! Dit ziet er al veel beter uit dan de voorgaande topics die ik van jullie heb gezien! OK dan! Hij is al wat aangekomen of niet? Ik vind het fijn om te zien dat de pony nergens in de weg word gezeten. Jammer dat hij zich toch zo blijft opkroppen van voren, hij zet z'n rug helemaal vast. Mijns inziens kan je hem het beste goed lang en laag over z'n rug losrijden (hierbij mogen je handen ook wat lager.) Daarna kan je hem voorzichtig iets meer oprichten, maar zodra hij weer achter de teugel kruipt terug naar lang en laag, laat hem z'n rugspieren maar goed strekken!

Ik weet ook niet of ik het goed beoordeel zo vanaf wat foto's, maar hij lijkt wat traag, z'n achterhand blijft op alle foto's achter en valt op de voorhand. Nou heb je het wat dat betreft ook niet echt mee qua bouw, maar het is wel voor een groot deel op te lossen. Veel, héél veel overgangen rijden en zorgen dat hij goed aan je been komt! (hulp voor voorwaarts is eerst je bovenbenen aanspannen, bij geen reactie zacht je kuit aanleggen, geen reactie mag je harder zijn, nog steeds geen reactie mag je hem bijtikken met je zweep of spoor gebruiken. Als je deze stappen consequent herhaalt zul je merken dat hij na verloop van tijd op het aanspannen van je bovenbenen al versnelt en lekker vlot op je been word!)

Voor je zusje lijkt het me goed om voor zich te blijven kijken in plaats van naar de manenkam, hierdoor valt ze erg naar voren, wat het voor je pony ook weer moeilijker maakt om lekker op de achterhand te lopen. Dus schouders naar achteren en op je kont zitten ipv op je doos Haha! De handen mogen wat verder naar voren, richting de mond van de pony, waardoor je natuurlijk wel je teugels iets korter moet pakken om waslijntjes te voorkomen Haha! Licht en meegaand contact moet er wel blijven. Let ook op je spoortje, dat je dat er niet in prikt als het niet nodig is, daardoor word je pony alleen maar meer botter voor het been. Lachen

Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Lachen
Laatst bijgewerkt door Sok op 24-05-08 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:01

iets meer vooruit kijken Knipoog (heb ik zelf ook probelemen mee hoor Tong uitsteken )