Warina v Indorado @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Warina v Indorado @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 09:47

Warina is een 5 jarige merrie die ik nu sinds dit jaar rijd. Deze foto's zijn een paar weken geleden gemaakt en dacht laat ik maar weer een topicje openen Ja

Toen deze foto's gemaakt werden waren we nog heel erg bezig met voltes en het sturen Clown (Kan heel lastig zijn op een jong paard Zij zijn groot en ik is klein!. Ik longeer haar nog standaard een paar minuten voordat ik erop ga en dan begin ik eerst met rustig instappen :

Afbeelding

Na wat instapwerk lekker draven (op de volte bij E)

Afbeelding

De andere hand, hier ging ik de volte bij C inzetten.

Afbeelding

Een rechtsomkeert, de teugel van mijn binnenhand hangt een beetje los.

Afbeelding

Poging 2.

Afbeelding

Weer de andere hand op, vooruit kijken is ook zo lastig als je zo'n knap paard onder je hebt Lovers

Afbeelding

Weer een stukje stappen

Afbeelding

Halthouden

Afbeelding

En klaar Lovers

Afbeelding

Inmiddels zit ik trouwens een gaat langer met mijn beugels. het gaat zo goed met het rijden dat ik dat nu wel vertrouw op haar Ja Ook zijn we nu bezig met lessen en haar nageefelijk rijden. En ze doet het zo super Lovers .

Meryl

Re: Warina v Indorado @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:50

Wat een leuk dier, hoeveelste keer is dit dat je erop zit? (er is ook een topic speciaal voor mensen met een paard uit 2003)

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:52

nagevelijk is niet preoriteid (ohw wat ben ik weer heerlijk met mijn dyslectie) nummer 1. probeer haar te laten ondspannen want ze heeft nog heel veel spanning in haar lijf. Niet zo heel gek natuurlijk als je net met haar begintn maar je zal zien dat alles dan veel makkelijker zal gaan

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:54

Meryl schreef:
Wat een leuk dier, hoeveelste keer is dit dat je erop zit? (er is ook een topic speciaal voor mensen met een paard uit 2003)

Ja dat topic komt me bekent voor Tong uitsteken Haha!

Maar nu even overde foto's Bloos Haha!
Vindt het echt een leuk dier om te zien,jullie passen leuk bij elkaar...Kan straks een fijn dier worden.
Tja al het begin is moeilijk,dus ook het sturen.
Succes verder

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 09:59

upperlady schreef:
nagevelijk is niet preoriteid (ohw wat ben ik weer heerlijk met mijn dyslectie) nummer 1. probeer haar te laten ondspannen want ze heeft nog heel veel spanning in haar lijf. Niet zo heel gek natuurlijk als je net met haar begintn maar je zal zien dat alles dan veel makkelijker zal gaan

Waarom denk je dat ze hier lekker loopt met haar hoofd waar zij wil Knipoog

meryl, ik ben inmiddels de tel kwijt geraakt, maaar Clown Ik rijd haar misschien maar 2 a 3x per week en soms zitten er ook weken tussen dat we niet rijden vanwege het slechte weer dat we gehad hebben Ja

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:13

ik bedoel het niet verkkert hoor, sorry als het zo opgevat wordt, maar omdat je schreef dat je les nam om haar laag te rijden heb ik misschien de zin verkeert ophevat, haha

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:17

Ow ik heb zeker geen les om haar nageefelijk te rijden, dat is wel een onderdeel van de lessen, maar in de lessen wordt ook vooral gekeken naar mijn houding en de punten waar iets verbeterd kan worden Lachen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:52

probeer met sturen je buitenteugel en buitenbeen te gebruiken, dan duw je haar meer naar binnen zeg maar, en dan drukt ze de schouder niet weg (bij die rechtomkeert zie je dat heel duidelijk) en ach...je hebt nog tijd zat komt vast helemaal goed! Lachen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:34

Wat een leukerd!!
Gaat vast helemaal goed komen!