Tinkie Winkie (Tinker) @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viviannev

Tinkie Winkie (Tinker) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 19:37

Afgelopen maandag heeft mijn vader weer wat foto's gemaakt van Tinkie Winkie en ik. Het was alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste topic hier en dus is er alweer heel wat verbeterd. We zijn inmiddels bezig met het aan de teugel rijden en stilstaand en in stap komt ze nog maar weinig meer omhoog, alleen op de draf moeten we nog goed oefenen. Mijn sporen heb ik aangetrokken op advies van mijn instructrice omdat TW op de volte de tweede helft naar binnen valt, dus misschien dat dit beter gaat. Hier dan de foto's.

Het vorige topic: Tinkie Winkie @ Ponyclub

Afbeelding

Afbeelding
Die voeten! Bloos! Volgens mij ligt het zadel ook nogal scheef!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vliegen! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Over een paar weken zijn we van plan te gaan starten in de B.
Dus we zijn al hard aan het oefenen! Commentaar is dan ook welkom! Bloos

ilse_89

Re: Tinkie Winkie (Tinker) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:41

Wat een super gave tink heb jij zeg!
En op die vliegfoto vliegen jullie wel erg hoog. hihi.
Ik vind het er leuk uitzien.
Lekker zo door blijven oefenen.
Succes in de B.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:43

Hoi,
Je hebt een leuke pony!
Om je pony aan de teugel te rijden moet je eerst voorwaarts rijden en contact met de mond maken. Dan nog wat been geven en daarna weerstand bieden met je hand. Dit lukt echt niet van de ene op de andere dag!
Op de foto's lijkt het alsof je pony gewoon zijn hoofd naar beneden doet en dat is wat anders als aanleuning en nageven. Maar misschien ligt het aan de foto's en ben je op de goede weg.

Verder nog tips: hou je handen op de plek, dus niet naar voren steken en hou een knikje in je elleboog. Je zit verder netjes!
Succes met oefenen.

en edit: nog een tipje recht boven je paardje blijven zitten! je zakt wat naar links.

notalways

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:21

Hee,
ziet er goed uit hoor,
prbeer goed vooruit te blijven kijken.
Veel suc6 nog met het ovenen met naar beneden rijden!

Groetjes!

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 06:42

notalways, ik moet inderdaad meer vooruit kijken. Maar dan ben ik zo bezig met de houding van d'r hoofdje dat ik dat vergeet. Bedankt voor je reactie!

Tilmar, bedankt voor de tips. Ik zal er de volgende keer op letten. Haar nekje moet verder nog soepel worden. Dus misschien dat ze daardoor nog niet echt goed naar beneden komt. Bloos

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 06:44

wat een super lieve tinkie heb jij!! ik vind um echt sgattig

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 06:45

Wat een leuke Tinker, die naam ook Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 06:53

Leuke tinker Haha! Heb je haar al lang? Ze doet me namelijk denken aan een tinker van het ponykamp waar ik járen geleden ben geweest... Die heette ook tinky winky, en had(naar mijn weten) ongeveer dezelfde aftekeningen Lachen Zou wel leuk voor haar zijn als ze een eigen baasje heeft gekregen Lachen

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:00

leuke tinker zeg!! Alleen vind sporen er niet de oplossing voor, want je prikt hem aardig lek

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 17:18

Mirjamvdkamp, de sporen heb ik niet aangetrokken om haar naar beneden te rijden, maar omdat ze de tweede helft van de volte naar binnen valt. Het was op advies van mijn instructrice. Ik vindt het zelf nou ook niet zo veel verschil maken en mijn andere instructrice vind het ook niet echt nodig. Maar normaal rijdt ik dus niet met sporen. Lachen

Amethyst_, het is niet mijn eigen pony maar mijn verzorgpony. Ik rijdt nu ongeveer een half jaar met haar en daarvoor heeft ze altijd in de wei gestaan en werd er af en toe mee met de kar gereden. Volgens mij heeft de eigenaar haar al best lang, maar ik wil het wel voor je vragen. Lachen