Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joceline schreef:Opzich gaat ze niet erg langzaam in galop, ze mist alleen wat sprong/pit. Als je met haar aan het galoperen bent rijdt dan niet alleen maar over de hoefslag en voltes. Laat haar eens een lange zijde middengalop rennen en dan gelijk weer terug nemen. Neem haar wat terug in galop zodat ze verzameld loopt. Lekker veel schakelen in de galop. En als je haar dan lekker laat wegspringen moet ze ook gelijk wegspringen en weer terug. Vergeet dus ook niet afentoe flink terug te nemen in galop. Zo heeft verschil maken in galop wel nut.. Ze krijgt er zelf plezier in als je zo afwisseld, alleen moet ze niet uit haarzelf op de lange zijde wegsprinten natuurlijk, en het belangrijkste is niet te lang bezig zijn met de galop. Laat het even rusten en concentreer je op het andere werk, dan laat je haar actief aanspringen en lekker voorwaarts galoperen, weer wat minderen en een keer voluit!
__Charlotte schreef:Naar mijn idee valt het "probleem" best mee, je moet er ook rekening mee houden dat dit de gang van de pony kan zijn.
Als je dan toch denkt dat er iets moet veranderen, probeer in de galop veel tempowisselingen te rijden.
Dus afentoe een zijde middengalop, duidelijk terug nemen, en dan weer een stukje proberen te verzamelen in de galop.
ratsgat schreef:__Charlotte schreef:Naar mijn idee valt het "probleem" best mee, je moet er ook rekening mee houden dat dit de gang van de pony kan zijn.
Als je dan toch denkt dat er iets moet veranderen, probeer in de galop veel tempowisselingen te rijden.
Dus afentoe een zijde middengalop, duidelijk terug nemen, en dan weer een stukje proberen te verzamelen in de galop.
hij kan het absoluut, het probleem is het meest met springen.
hij wil wel springen maar op een of andere manier vergeet hij z'n achterbenen mee te nemen.

viv77 schreef:misschien door de bak verspreid wat balken op de binnenhoefslag leggen en daar in galop wat overheen gaan..En veel schakelen in galop, de achterhand er meer onder rijden..
Kingsley2 schreef:Sprong houden in galop doe je doormiddel van opvangen van voren en goed aan je been houden. Let zelf erg op je zit zit goed rechtop, handen stil houden en ben lang maken en aangesloten houden dus aan je been houden.
In het filmpje is het tempo goed alleen de ruiter steekt haar benen af inplaats van ze aan te sluiten als zij het paardje iets meer zou opvangen van voor en haar benen( en ook goed van achter naar voren rijden) goed zou aansluiten maar wel lang maken gaat hij al veel beter lopen. Dus benen stil houden.
het ligt altijd aan de ruiter houding, zit, benen daar moet je heel goed op letten.![]()
En dat zie je in het filmje ook. Voor de rest ziet het er niet slecht uit.
ratsgat schreef:Kingsley2 schreef:Sprong houden in galop doe je doormiddel van opvangen van voren en goed aan je been houden. Let zelf erg op je zit zit goed rechtop, handen stil houden en ben lang maken en aangesloten houden dus aan je been houden.
In het filmpje is het tempo goed alleen de ruiter steekt haar benen af inplaats van ze aan te sluiten als zij het paardje iets meer zou opvangen van voor en haar benen( en ook goed van achter naar voren rijden) goed zou aansluiten maar wel lang maken gaat hij al veel beter lopen. Dus benen stil houden.
het ligt altijd aan de ruiter houding, zit, benen daar moet je heel goed op letten.![]()
En dat zie je in het filmje ook. Voor de rest ziet het er niet slecht uit.
ik heb al gezegt degene die in het filmpje op peanuts zit,
is allang weg endat ben ik niet!
als je reageert lees het dan eerst wel helemaal..
en ik heb ook aal gezegt dat het redelijk moeilijk is om peanuts ins galop te houden.
hestejente schreef:Hee, heeft hij daar nou een boomzadel? Dat is dan wel een oud filmpje... Ik vind het een beetje een gelopen galopje, kan gewoon zijn dat hij zo galoppeert. Het ziet er niet slecht uit, alleen wat anderen ook al zeggen, meer verzamelen

wietske100 schreef:ik vind dat ze heel netjes galoppeerd
mischien wat conditie opbouwen zodat ze het langer volhoud
succes
eline_love schreef:Het kan ook komen doordat ie gewoon zo galopeert van zichzelf en nooit anders heeft gedaan
Je kunt kijken of er iemand is bij jou op stal die je kan helpen