maybe4ever schreef:ik snap jullie wel,
maar bij ons ligt het anders kijk ik ken een andere manege waar paarden in dit geval gewoon met een te klein zadel lopen of een zadel wat helemaal kapot is of een hoofdstel wat veels te strak zit kijk daar kan ik ook niks aan doen maar bij ons op de manege hebben de pony's het prima naar hun zin en worden zelfs heel erg oud.
tuurlijk is er bij ons ook wel eens een zadel kapot ofzo maar dat word o pde blauwendraad wel bijgehouden.
Je hebt inderdaad helemaal gelijk dat je daar niks aan kan doen
..
Ik heb ook heel lang op de blauwendraad gereden, maar geloof me, dit is echt een manege wat gewoon een zadel op de rug van een pony gooit, helemaal versleten en onder de gaten. Het maakt hun echt niet uit hoor of het past
. Zelfs als je daar een borstel over de rug heen haalt drukken 9 van de 10 paarden hun rug helemaal weg..
Vind jij dat de paarden het daar naar hun zin hebben? Er zijn zat paarden die daar 'gevangen' moeten worden voor het rijden, omdat ze zich achter in een hoekje van de stal gaan staan en je dan uit moet kijken dat je geen schop krijgt.. Sorry, maar ik denk toch wel dat daar een rede voor is.
Tuurlijk heel veel ruiters zijn begonnen op een manege, je gaat gewoon lekker 1 of meerdere keren in de week lessen en rijd onderling een paar wedstrijdjes mee . Maar ik heb later wel gezien, toen ik een verzorgpony kreeg, en nu mijn eigen paard, dat eigenlijk bijna alle paarden daar een slecht passende zadels hebben, en dat vind ik een beetje jammer..