dressuurcombi @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

dressuurcombi @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:43

Ik wil eerst en vooral vragen, zelfs smeken, om niet te hard voor ons te zijn. Pretty en ik opnieuw springen? Das toch een beetje een wonder...

Na onze ervaring van vorig jaar, had ik gezegd dat ik nooit meer wilde springen! Het ging toen zó fout dat ik huilend de bak uit gegaan ben en we allebei een hele grote deuk in ons zelfvertrouwen gekregen hebben. Maar vandaag wilde ik het toch weer proberen. Pret vind het op zich wel leuk, daar is ze uiteindelijk voor gefokt. En het is fijn voor de afwisseilng. Bovendien sprong ik vroeger zo graag...Het kon toch niet dat ik het plezier dat ik aan springen beleefd heb door 1 ervaring liet verpesten? Dus alle moed bij elkaar geraapt en na lekker dressuurmatig losrijden wat balkjes gedraafd. Toen dat goed ging wat gesprongen. Het kan hoger tonen maar het is maar max 50 cm. En ik vermoed zelfs eerder 40cm.

Mijn beugels zijn te lang waardoor ik vnl op mijn knieën moest drukken. Maar ik ben werkelijk waar niet 1 keer hard in het zadel terecht gekomen en heb altijd netjes haar rug ontlast ook al lijkt het misschien niet zo op de foto's. Pret is echter het type dat, als je een keer te veel belast, ze de 2de keer niet meer springt... Desalniettemin is mijn houding bagger. Maar de gaatjes waren op. Morgen gaatjes bij maken voor in de toekomst. Lachen

Pret maakt ongelooflijke sprongen voor 30cm... Rolleyes Baas moet het maar allemaal uitzitten. Het is lang niet perfect, echt niet, dat besef ik wel. Maar ik ben heel trots dat we het eindelijk weer gedurfd hebben!

Afbeelding
Afbeelding
Pret heerlijk vrolijk, als baas moet je het maar kunnen uitzitten allemaal *LOL*
Afbeelding
hier tikte ze aan omdat ze twijfelde voor de sprong.
still uit het filmpje
Afbeelding

En nog een paar leuke foto's;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZ3DGT66.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66CKXLRZ.jpg
gaat ze zo ook ooit onder het zadel lopen? Lovers
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMYTLFCX.jpg

joycie81

Re: dressuurcombi @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:09

knap dat je het weer geprobeerd hebt hoor!
Ziet er verder wel goed uit, het is natuurlijk pas een beginnetje. Ik zou zeggen ga zo door!

(ps. je had toch even een slag in je beugels kunnen doen zolang je geen gaatje erbij hebt?)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 15:01

Klopt Bloos helemaal niet aan gedacht Bloos
Als er tips enz zijn zijn die meer dan welkom! Iedereen kan zien dat het niet gaat zoals het moet gaan *LOL*

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:07

ik kan je geen tips geven want ik ben zelf een schijtert als het op springen aankomt.

wat ik bij mezelf heb gemerkt is dat als ik een bodyprotector aanheb ik minder angstig ben en dus beter op de juiste dingen kan concentreren.

sinds vandaag ben ik trotse eigenares van een bodyprotector (vorige keer had ik die van Kim geleend) en kan al bijna ni wachten om terug het springen te proberen (uiteraard alleen met instructie)

zolang je het zelf vertrouwd zou ik rustig zelf oefenen op lage sprongen. kwestie van het gewend te worden denk ik.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:08

Zeker als je er allebei nog niet zo veel vertrouwen hebt is een grondbalkje toch wel verstandig. Je paard kan dan beter de afstanden en de hoogte schatten waardoor je betere sprongen krijgt die voor jou ook veel gemakkelijker zijn om netjes mee te zitten. Vind het er verder ondanks de lange beugels nog niet eens zo verkeerd uit zien. Met kortere beugels gaat dat vast helemaal goed komen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:10

Dat grondbalkje is idd niet onmisbaar, dan kan ze beter schatten en hoeft ze ook niet van die grote sprongen te maken. Vind dat ik zelf op zo'n moment ook beter kan schatten hoe hoog en hoe ver de hindernis staat.
Voor de rest ziet het er best aardig uit, zeker als je met zulke beugels springt Vork

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:41

Vind het er toch nog super uitzien Phar! Ga zo door en het vertrouwen komt weer terug Ja