Ranne@werk in wei(starten?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

malouuu

Ranne@werk in wei(starten?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:08

Ik heb Ranne nu 1,5 jaar.
Pittige en zeer voorwaartse merrie, maar ontzettend lief en betrouwbaar.
Ik heb sinds een half jaar prive les, en we gaan naar mijn idee met sprongen vooruit.
Graag wil ik dit seizoen nog starten, maar De balans in galop is nog niet 100%.
Ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden, en of het t starten waard is. Of gewoon nog doortrainen.

Foto van een tijdje terug
Afbeelding

Foto's van laatst ( Oja en ik weet dat ik errug naar beneden zat te kijken Knipoog )

Ze had erg de lente in dr bol.
en was lekker pittig aan t lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
met strekken kwam ze wat tegen de hand

Afbeelding
fijn plaatje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ilsiie

Re: Ranne@werk in wei(starten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:18

Hmm in vergelijking met de eerste foto zijn jullie al zeker heel wat vooruit gegaan!

Maar wat ik nu voornamelijk zie, is dat je vooral aan de voorkant bezig bent haar omlaag te rijden (zie het eigenlijk nieteens echt ontspannen, maar juist veel spanning) en daarbij vergeet je de achterhand. Op veel foto's waar ze van voren omlaag loopt, lopen de achterbenen er een beetje achteraan terwijl die juist onder het lichaam horen dan.
Op de foto dat je gaat strekken - waar ze tegen de hand komt - vind ik juist dat haar achterbenen er wel beter onderzitten. Ik denk dat je haar dan wat meer ruimte moet geven om te strekken, dat het dan wat minder gespannen is.

In het geheel vind ik het persoonlijk nogal gespannen overkomen. Ik denk dat je je beugels een gaatje langer mag doen zodat je niet zo achterop het zadel zit, en probeer een beetje op je handen te letten?

Komt vast goed als jullie les hebben!

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:28

Gespannen is ze zeker niet,maar van de achterhand klopt wel.
Je zegt precies waar we zijn sindsvorige week mee bezig zijn. Haar passen moeten groter worden. Dat komt omdat ze gewoon te snel gaat, zijn we eerst bezig geweest met het terug rijden.
Nu ze weer op een normaal tempo kan lopen, ben ik vooral met haar aan het ondervinden wanneer ik haar haar eigen passen kan laten lopen, zonder dat ik de controle over het tempo verlies.

Dankje voor je info

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:30

Oke Lachen ziet er wel gespannen uit maar dat het niet zo voelt kan ik wel begrijpen (heb ook zo'n dier gereden Knipoog )
Wat je eventueel ook nog zou kunnen proberen is langzamer lichtrijden en haar vooral op je zit terug te rijden, probeer eens overgangen te maken van galop naar draf en draf naar stap en stap naar halt, op je zit, zonder je teugels te gebruiken! Ik denk dat dat ook wel heel erg kan helpen, zit wat oefening in maar daarna heb je er ook wel heel erg veel aan!

Succes in elk geval!

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:55

Tempo terug rijden op zit en langzaam lichtrijden doe ik, daar reageerd zij ook erg goed op.
Overgangen rijden op zit doen we al sinds het begin.
Maar haar voorwaartse gedrag maakt dat wel moeilijker.
Dankje voor je tips

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 06:57

Zo ze ziet er goed uit hoor Malou! Wat een glim ding Haha! Jullie komen d'r wel

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:43

Ja echte glimmerd Haha! Ik vind het er mooi uit zien Lachen En denk dat je zelf het beste kan beslissen of jullie er klaar voor zijn.. Vind het nu op de achterhand na heel erg netjes er uit zien, maar denk dat je het zelf het beste kan voelen Lachen

krisjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:14

ik vind het wel de goede kant op gaan, de meeste tips zijn gegeven las ik even snel... maar hij moet echt meer van achteren gaan komen! ik vind hem nog tè veel op zijn voorhand vallen

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:16

Jullie zijn zeker een stuk vooruit gegaan Knipoog
Probeer je niet te veel op het aan de teugel rijden te focussen. Rijd haar meer van achter naar voren, veel tempowisselingen enz, dan komt het van voor ook wel goed.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 09:24

ze geeft uit zichzelf na, vandaar dat ik ook al eerder zei dat er wel ontspanning is.
Op de foto's is te zien dat ik haar met teugeldruk moet tegenhouden omdat *wat al boven de foto's stond* ze ontzettend heet was. Wie mijn paard kent, weet hoe ze dat uit.
Maar dat is nu (nog) niet alleen met je zit op te lossen.

Maar dat verklaard ook haar achterbeen gebruik, ze is daar normaal wat actiever mee. Ik moet zeggen dat ik toen ik de foto's bekeek dat meteen opviel. Gezien ze daar normaal altijd flink actief mee is Knipoog

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:09

Hey malou!
wat zijn jullie lekker vooruit gegaan zeg. Het ziet er leuk uit! alleen jammer van haar achterhand deze keer.
Ik zou gewoon door gaan met lessen en startkaart aanvragen als ik jou was Haha!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:11

Wat glimt je paardje mooi!!

Het rijden ziet er netjes en vriendelijk uit! Volgens mij kun je best een startkaart aanvragen en rustig eens beginnen met wat wedstrijdjes. Je hoeft niet meteen ieder weekend op concours te gaan Knipoog zo kun je nog lekker doortrainen, en went je paardje alvast aan alle nieuwe ervaringen Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:13

Maar als je wedstrijden wilt rijden, moet je wel binnen de bordjes blijven hé Tong uitsteken

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:17

Het ziet er zeker al een heel stuk beter uit Ja
Blijf lekker oefenen en vooral idd lessen, daar steek je het meest van op. Wat misschien ook makkelijk is ( misschien doe je dat zelfs al Knipoog ) Is om iemand stukken te laten filmen. Zowel van de les, als erbuiten.
Misschien ook een idee om je beugels gaatje langer te maken, zodat je ín je zadel zit?
Verder zijn tips en aanmerkingen al gegeven, dus ga ik die niet herhalen Knipoog

Blijf zo doorgaan, en je komt er zeker wel. Is het een idee om mischien eerst onderlinge wedstrijden te rijden? Voor de ervaring en oefening?

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 20:09

AaronYve schreef:
Maar als je wedstrijden wilt rijden, moet je wel binnen de bordjes blijven hé Tong uitsteken

Haha!

en thnx voor de andere reacties Knipoog