hoe laat ik mijn paard zijn benen meer streken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thijs_dv

hoe laat ik mijn paard zijn benen meer streken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:38

Hoe laat ik mijn paardje zich meer strekken in de uitgestrekte draf? Vork

CM_

Re: hoe laat ik mijn paard zijn benen meer streken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:40

Door het gewicht meer op de achterhand te brengen, en dus de voorhand lichter word.

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, een goed instructeur kan je hier zeker wel bij helpen.

Mariekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:22

Meer op de achterhand rijden. Dan wordt de voorhand lichter. en kan jou paardje veel gemakkelijker strekken want dan kan hij van zijn achterhand naar zijn voorhand. dan heeft hij de ruitme om te strekken.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:23

een instructrice zoeken Knipoog die kan je het beste helpen!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:49

Met behulp van een goede instructrice die je goed begeleid. Zij zal waarschijnlijk ook zeggen dat je paard eerst meer op de achterhand moet komen. Het voorbeen wordt dan losser en kan meer van de grond komen waardoor ze meer gaan strekken. Om eventueel de verruiming te oefenen kun je ruime drafbalkjes gaan rijden. Zo leert het paard ruimte te pakken in de midden of uitgestrekte draf.

tolik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:09

En ga hem niet voorwaarts jagen, hiermee jaag je hem alleen maar uit elkaar, in plaats dat hij er beter van wordt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:12

ik zeg ook niet dat je hem voorwaarts moet jagen. Dan gaat hij inderdaad alleen maar meer uit elkaar lopen. Hij moet op de achterhand en verruimen is iets heel anders als voorwaarts jagen. Aangezien je dit verschil nog niet in de gaten hebt is het extra belangrijk om er een goede instructrice bij te hebben anders wordt het alleen maar slechter!

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:41

op de achterhand zetten door tempowisselingen te maken in de draf. De verzameling is daarmee van groot belang. Maar eerst je paard leren lopen op buitenteugel en voorwaarts.

Het is erg moeilijk uit te leggen als wij niet weten op welk nivo je paard en jij rijden. Er zijn zeer veel voorbereidingen die moeten gedaan worden op voorhand eer je een gestrekte draf krijgt.