Vandaag 18 mei, heb ik een dressuurwedstrijd gehad met Kyara, te Schilde.
Kyara was al 1x op wedstrijd met mijn lesgeefster,een hele poos geleden (48.5% behaald), en nu starten ik en Kyara > voor ons beide is dit dus onze eerste wedstrijd samen!
We hebben de E5 en de E7 gereden.
Het inrijden ging best lekker, in het begin nog wat onwennig maar daarna was ze geheel ontspannen en liep ze netjes.
De eerste proef, de E7 dus, was echt flut.
Kyara had schrik van de trailer en nog veel meer dingen, ze was dus heel onzeker en twijfelachtig, viel telkens stil (had een 5 op impuls), viel terug uit galop, veel verzet.
Mijn score was toen 55%.
De volgende proef ging naar mijn gevoel heel goed. Nette overgangen en heb geprobeert mijn figuren zo goed mogelijk te rijden. En met meer impuls te rijden. (heb dus uiteindelijk een 6 behaald)
In de tweede proef liep ze ook netjes aan de teugel, op sommige momenten mocht ze er nog een ietsiepietsie door komen voor mijn gevoel.
Ze is 1x een stukje uit de galop gevallen en ik was 1x op het verkeerde been aan het rijden (dat ik zelf ook doorhad, en heb ik gecorrigeerd).
Blijkbaar vond de jury dit niet zo en haalde ik nóg minder punten: 54.29%
Wat ik heel erg raar vond omdat de 2e proef echt stúkken beter ging dan de vorige!
Maarja je moet ergens beginnen.
De jury was trouwens gewoon iemand die ze eruit geplukt hadden omdat ze de jury vergeten te vragen waren..
Verder heb ik niet echt veel nuttige commentaar gehad. Maar we zijn natuurlijk wel weer een ervaring rijker.
Heb voor alle onderdelen 6'jes behaald.
Impuls: 6
Houding en hulpgeving van de ruiter: 6
Gehoorzaamheid,ongedwongenheid,lichtheid etc: 6
Gangen en regelmaat: 6
Ik ben heel trots op mijn meisje, ze heeft zich de 2e proef echt herpakt!

6 juli is onze volgende wedstrijd.
Verdere info over Kyara:
Ras: AV
Afstamming: Khidar x Farelka
Leeftijd: 8
Niveau: E
Genoeg gezeverd, hier dan eindelijk de foto's!
Oja deze foto's zijn trouwens van de 2e x losrijden en van de 2e proef, heb haar moeten afzadelen omdat er teveel tijd tussen de 2 proeven zat.
De foto's:

Commentaar & tips mogen, maar hou het alsjeblieft wel vriendelijk.
Natasja.

in belgie :p