Mooie Nero loopt lekker!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Mooie Nero loopt lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 14:09

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik weer eens heerlijk met Nero in de bak gereden. Nero is 7 maanden van "mij" geweest in de tijd dat mijn vriendin besloten had voor 7 maanden naar het buitenland te gaan. Het stond al een aantal jaar vast dat Nero dan naar mij toe zou komen. Toen het eindelijk zo ver was is Nero naar mij toegebracht, is hij 7 maanden bij mij geweest en is hij begin mei weer opgehaald. Wat is de tijd gevlogen! Aangezien hij nu 100 km van mijn huis vandaan staat heb ik alleen in de weekenden, als ik bij mijn ouders ben, de mogelijkheid om hem zo nu en dan te rijden, en die kans grijp ik dan met beide handen aan! Vandaag ging mijn vriend mee om foto's te maken.

We hebben een klein half uurtje gereden omdat de bak ondanks de regen toch nog erg zwaar was al had Nero en niet zo heel erg veel moeite mee.

Naja wat ik zelf al weet is dat ik af en toe wat streng in mijn handen kan zijn en mijn voeten wil ik nog wel eens vooruit steken en ik moet vaak wat rechterop gaan zitten. Verdere adviezen zijn natuurlijk welkom. Verder is Nero vanaf oktober onder het zadel maar we zijn voornamelijk rustig aan op gaan bouwen qua rijden en het negevelijk rijden is nog vrij weinig aan de orde gekomen. Al gaat dat steeds beter.

Als jullie een reactie achter willen laten zou ik dat zeer op prijs stellen!

Groetjes Kirsten

Zo begon het rijden
Afbeelding

instappen
Afbeelding

instappen
Afbeelding

drafje
Afbeelding

Dat voorbeentje Kwijl
Afbeelding

drafje
Afbeelding

zijn mooie hoofdje
Afbeelding

weer een actief voorbeentje
Afbeelding

pasje wijken alleen snapt mijn vriend niet dat het juist om het benenwerk gaat met de foto Tong uitsteken
Afbeelding

Nero vind het wijken nog wel lastig
Afbeelding

galopje
Afbeelding

galopje
Afbeelding

even gekke bekken trekken
Afbeelding

en een lieve foto
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en laat een berichtje achter! Haha!

Cyntje

Re: Mooie Nero loopt lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:11

Jammer Kirsten dat je hem nu weer moet missen, zal wel erg moeilijk zijn inderdaad Ja

Ziet er netjes uit Knipoog

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:14

Ziet er goed uit, je hebt er echt lol in! Haha! die laatste foto is echt heel mooi. Ja

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:14

Ziet er leuk uit, zal wel moeilijk voor je zijn hem na 7 maanden weer terug te moeten geven.
Blijf in de galop iets meer op je kont zitten, maar dat zal ook wel bij het rechter op zitten horen, dus wat je zelf al zegt! Lachen
Wijken ziet er opzich al lekker uit. Al kijkt hij heeel chagerijnig. Tong uitsteken

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 14:18

Bedankt voor de snelle reacties Tong uitsteken

Ja als ik dan weer aan het rijden ben mis ik het echt weer maar ik geniet er dan juist dubbel van en dan komt die smile bijna niet van mijn gezicht haha, het is echt zo'n lekker ventje!

Dat ik bij de galop naar voren zit valt inderdaad onder het rechtop zitten, maar daar heb ik bij hem nog wel eens moeite mee Lachen

en die laatste foto, na de 15e poging kwam er eindelijk iets degelijks uit haha we zijn allebei goed in gekke bekken trekken wat o.a. resulteert in dit;

http://img390.imageshack.us/img390/2852/p1020866cb6.jpg

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:59

Oef, ik vind je bak wel erg zwaar Nagelbijten / Gniffelen Misschien dat slepen en nathouden helpt?

Overigs zie ik dat je een opmerking maakt over het voorbeentje. Dat is van ondergeschikt belang. Het achterbeen is veel belangrijker dat die goed ondertreed. Doet het op de eerste foto beter dan op de tweede foto. Lachen

Verder vind ik het een leuk paard Haha!

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:09

Leuk paardje& fotos ! Lachen

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 15:10

Ja de linkerkant was echt zwaar, rechts viel nog mee. Maar wat ik zeg, ik rij daar hooguit 1 keer per week, de afgelopen weken heb ik lekker buiten gereden en dat zal ik ook vaker gaan doen maja nu wou ik wel eens in de bak rijden. En ik heb dat ook wel redelijk kort gehouden. Binnenkort schijnt de bak verplaatst te worden dus ik mag hopen dat de bodem dan ook aangepast wordt anders is het rijden inderdaad geen doen.

Ik weet dat het ook vooral om gaat dat de achterhand actief is en dat die er dus goed onder staat maar wat dat betreft ben ik nog soms een beetje penny en kwijl ik ook op mooie voorbeentjes Nagelbijten / Gniffelen Nero zijn achterhand is ook nog niet zo gespierd en we doen ons best om toch zo veel mogelijk reactie te krijgen met die achtehand maar dat gaat niet altijd even makkelijk.. Alweer een edit: Overigens sleept hij ook nog erg veel met zijn achterbenen, dat zie je ook door het zand wat opstuift, maar dat heeft hij dus ook in andere bakken. Het is echt een kwestie van trainen en ik hoop dat mijn vriendin ooit les met hem gaat nemen want dan zal dat vast allemaal een stuk beter gaan.

Bedankt voor je reactie!

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:50

Whaha daar ben ik ook even. Ben op mijn werk dus moet het kort houden!
Ziet er weer goed uit! Fijn dat hij braaf was. Hij wordt wel snel weer dik he!! Boos! Is echt niet tegen op te trainen. Misschien snel maar naar een afgezet stukje verplaatsen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:54

leuke foto die van de link Lachen
je kunt echt zien dat jullie er lol in hebben ...

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:18

leuk paardje.
Zorg alleen dat je je rug niet zo hol maakt. Kantel je bekken naar achteren.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:30

Heey Neroooo!! Doei!

Doe je goed je best jongen Whoosh! , anders kom ik een hartig woordje met je spreken hoor Haha! .... Dikke knuf voor het ventje Lovers Hij is en blijft ook een knapperd!!

Leuke foto's weer Kirsten!

(PS. ik heb Kaygee (Kirsten) ong 5 maandjes geholpen met verzorgen/bijrijden in het weekend)

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:37

Hahah, die foto van het wijken zijn grappig.
Verder ziet 't er wel leuk uit. Knipoog

Fardauxzep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:48

ik vind je hand wel streng ?

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:56

leuk paardje ,probeer alleen hem over ze rug te rijden, want hij gebruikt ze rug totaal niet

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:38

Latisha schreef:
leuk paardje.
Zorg alleen dat je je rug niet zo hol maakt. Kantel je bekken naar achteren.

Is een klassiek ballet kwaaltje Lachen Zo rij ik al 14 jaar lang en er is nooit verandering in gekomen, ik heb het ook met lopen en staan.. Mijn vriend wijst mij er ook continu op Tong uitsteken Maar bedankt!

@Fardauxzep: Ik gaf zelf ook al aan dat ik daar inderdaad last van heb Lachen

@sylromans: Bedankt, advies over hoe ik dat allemaal aan moet pakken is ook welkom. Zoals ik dus al zei zijn we vrij weinig met nagevelijkheid bezig geweest in die tijd, dit gaat nu inderdaad ten koste van het over de rug lopen.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:39

Probeer hem iets meer aan de teugel te rijden..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:41

Jetje1985 schreef:
Probeer hem iets meer aan de teugel te rijden..

Ik zou dat graag proberen maar helaas gaat dat niet 1,2,3 en aangezien hij sinds oktober onder het zadel is vond ik het belangrijker als hij eerst normaal luistert en de overgangen enzo kent en daarna pas lekker aan de teugel gaat lopen, is misschien beter voor zijn rug maar voor mij was dat geen prioriteit en bij Nero gaat dat helaas niet zo makkelijk. Misschien dat je de volgende keer meer onderbouwd commentaar kan geven, dan kan ik er iets meer mee.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:52

EveliNero schreef:
Whaha daar ben ik ook even. Ben op mijn werk dus moet het kort houden!
Ziet er weer goed uit! Fijn dat hij braaf was. Hij wordt wel snel weer dik he!! Boos! Is echt niet tegen op te trainen. Misschien snel maar naar een afgezet stukje verplaatsen!

Hij was echt mega braaf! Jij zei dat hij het achterin vaak spannend vond, hij heeft geen één stap verkeerd gezet. Ook niet achterin!

Ja jeetje Eef! Bart zei ook dat je je mocht schamen, hij is echt weer tonnetje rond. Het heeft mij bijna 4 maanden gekost om hem op gewicht te krijgen haha Tong uitsteken Volgende keer weer samen? Kunnen we een shoot met de camera van je moeder doen! Tong uitsteken

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 05:27

Niemand die verder wat advies kan geven over bovengenoemde?

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:08

Whaha ja maar ze gaan allemaal zo snel joh (dik worden) Maar als je dat gras waar ze op staan ook ziet Knipoog Gaaaap

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:26

Is het gras daar bij Nero zo lang dan? Hier is het super kort... Clown

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:52

ik vind het er wel netjes uitzien ik zou alleen proberen je handen wat verder van je af te houden nu lijkt het af en toe of je aan de teugels 'hangt'

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 14:57

RagShag schreef:
Is het gras daar bij Nero zo lang dan? Hier is het super kort... Clown

Whaha als ik daar in het gras sta zie je me niet Clown

@orienta: Zo vind ik het er inderdaad ook uit zien, bedankt voor het advies!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:59

dat wou ik ook net zeggen Clown
het lijkt idd dat je wat aan de teugels hangt, de gekke bekken foto vooral, die van het voorbeentje en in de galop. je moet je handen voor je dragen, en ietsje lager. daarom oogt het wat mij betreft wt minder ontspannen, maar goed het zijn foto`s..en wat dat betreft moment opnames.
idd proberen dat hij wat nageeflijker gaat lopen, dan gaat het er super uit zien..je hebt echt een leuk paardje en jullie zijn een leuke combinatie.
jullie zijn nog kort bezig (als ik goed gelezen heb) dus dat komt allemaal wel goed..let op je handen, dan zal hij misschien wat meer los laten in zn mond en ontspannen Knipoog
veel plezier!