merrieveulen schreef:en anders is het zaak om het singelpunt (de singelpunten) te laten aanpassen door een zadelmaker. ook voor typische shetruggetjes (dit zie je ook vaak bij bijv. haflingers en fjorden, dikkere buik icm weinig schoft) zijn er gewoon passende zadels.
maar goed dat is nu wel duidelijk denk ik, de TS is ermee bezig en voor de rest ziet het er hartstikke leuk uit! ook foto's plaatsen van het wedstrijdje he!
Het klopt idd dat het zadel niet past, dit is het oude zadel van mijn (kleine)C-pony.. ik was toen ook uit dat zadel gegroeit.
Op Kjell werd toen weinig gereden. en als er op gereden werd was het zonder zadel of zo'n ouderwets pannekoekenzadel. Toen ik een nieuw zadel kreeg voor mijn C-pony gebruikte we dit zadeltje voor Kjell.
Als we net beginnen licht het zadel goed. maar langzaam schuift het naar voren (de staartriem zit ook wel los) . Als ik de staartriem strakker zet (niet te strak dat het gaat irriteren!) blijft het op de plek liggen...
De allerbeste oplossing zal zijn; een nieuw, goed passend zadel.
maar aangezien we Kjell als gezeldschaps pony hebben en er (nog) niet veel mee gedaan word. vinden mijn ouders het onnodig een zadel te kopen/zadelmaker te laten komen.
De ouders van Reachel inversteren er ook nog niet veel in. want stel ze wil naar een jaar stoppen? dan zitte ze met een duur zadel:P.
Van de wedstrijd ga ik zeker foto's maken!:D.