Bandiet @ cross in oranje (+ weigering :+)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Bandiet @ cross in oranje (+ weigering :+)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:36

we hadden vandaag weer cross op de manege, maar natuurlijk werkte het weer niet mee.. dus alles was lekker nat...
had 135 punten (van de 145 dacht ik?) en was 5e geworden.. wel een aantal weigeringen en een balkje, maar ik vond het toch nog goed gaan... meestal wil hij namelijk niet springen als de bak zo nat is Haha!
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding
waar zijn zn achterpoten gebleven?

5. Afbeelding
weigering Clown

6. http://i25.tinypic.com/2evdy5j.jpg
op weg naar de springwei Lachen

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
oeps! weigering Tong uitsteken

10. Afbeelding
en toch nog eroverheen... Lachen

11. Afbeelding
sprong vanuit stilstand Scheve mond

12. Afbeelding

13. Afbeelding
mijn pony op de rem Gaaaap

14. Afbeelding
en we staan stil. Scheve mond

15. Afbeelding
en we spirngen hem toch nog..

16. Afbeelding
en weer in zijn stalletje Lachen

mijn commentaar:
ik moet zelf meer in de verlichte zit gaan zitten, maar als ik dat doe dan stopt hij soms, en dan lig ik ernaast Clown
verder moet ik mijn benen/voeten op hun plaats houden...

reacties en tips zijn welkom Lachen

harvestroos

Re: Bandiet @ cross in oranje (+ weigering :+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:41

wat een leuke pony en wat een baggerbak Haha! probeer je voeten want minder ver in de beugels te doen,dan kan je je hakken beter uitdrukken en blijf je beter in balans.
succes met je mooie pony

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:43

Het ziet er leuk uit ook erg leuk dat ze zoiets organiseren bij jou op de manege,
ben je niet ietwat te groot voor je pony?
TIP*: je hakken meer uitgedrukt houden en je beugel bij de bal van je voet houden.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:45

leeuk paardje en een leuk setje btw Haha!
je zal ongetwijfelt veel lol hebben gehad met je powniee maar ik vind die bodem er toch wel errug slecht uit zien ik denk niet dat ik het mijn paardje gesprongen zou hebben,, maar dat is natuurlijk niet aan mij Clown
en dan je houding die een beetje bijgeschroeft moet worden..Haha!
handen en voeten het standaard pakket Tong uitsteken

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:45

dankjewel Lachen
ik zal proberen aan mijn voeten te denken...
ja de bak is echt erg... zonder die snippers was het nog erger, maar na 2 dagen regen is hij alweer helemaal nat... Scheve mond
@piieterLY, ja inderdaad leuk, we hebben 2x per jaar cross Lachen
nee, pony kan mij nog goed dragen Lachen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:46

wonderworst_ schreef:
leeuk paardje en een leuk setje btw Haha!
je zal ongetwijfelt veel lol hebben gehad met je powniee maar ik vind die bodem er toch wel errug slecht uit zien ik denk niet dat ik het mijn paardje gesprongen zou hebben,, maar dat is natuurlijk niet aan mij Clown
en dan je houding die een beetje bijgeschroeft moet worden..Haha!
handen en voeten het standaard pakket Tong uitsteken

inderdaad... ik zat ook te twijfelen of het niet te zwaar was, maar iedereen zei: nee joh het is niet te zwaar.. dus toen ben ik toch maar gaan springen Tong uitsteken

shadowm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:46

Ik vind het er wel leuk uitzien Haha!
leuke pony trouwens,

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:56

die bak is niet te zwaar hoor,zeker niet gezien de hoogte van de hindernissen,en een beetje blubber hoort bij een cros toch? Knipoog

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:06

Oeh, ik zou never-nooit-niet gaan springen in die blubberbak. Dat ziet er niet prettig uit. Die eerste bak ziet er toch een stuk fijner uit. Ik vind je niet te groot voor je pony hoor, maar het zou toch een stuk beter beeld geven als je niet zo vaak met je spoor in z'n buik zat.

xDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:07

Wow, die heeft een mooi hoofdje Knipoog

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:10

@ narya, met die spoor ben ik het niet zo eens hoor... ze zakken de hele tijd naar beneden, dus ze hebben zo helemaal geen nut..
@ xdenise, dankje Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:12

ik krijg het iddee dat het zadel niet helemaal stabiel op de pony licht (en op de foto in de stal te zien ook schuurplekjes op de plaats waar het zadel licht ?? )

Verder ziet het er leuk uit, is zeker wel een ondeugende pony en een taak om dr mee het parcours rond te komen zeker Tong uitsteken ?

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:13

Ik vind hem zelf best wel belabberd springen zoals ik op deze foto's zie. Bloos
Zelf is het ook niet gek als je pony weigert omdat het echt een modderpoel is na de sprong, en er ligt meteen een hele plas water.
Laatst bijgewerkt door Udella op 17-05-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:15

__KELLY schreef:
ik krijg het iddee dat het zadel niet helemaal stabiel op de pony licht (en op de foto in de stal te zien ook schuurplekjes op de plaats waar het zadel licht ?? )

Verder ziet het er leuk uit, is zeker wel een ondeugende pony en een taak om dr mee het parcours rond te komen zeker Tong uitsteken ?

dankje, ja hij is zeker eigenwijs, meestal vliegen we nog wel keihard de bak uit, gebeurde nu ook weer bijna Clown
volgens mij ligt het zadel goed, heb heel lang gezocht naar een goed zadel, (hij is breed met een hele korte rug) en dit is het enige zadel dat past... plekjes op de foto zijn niet van het zadel :
dat zijn bultjes, van teveel eiwit (hij moet minder voer maar ze luisteren hier niet Boos!), en die heb ik ingesmeerd met zalf van de dierenarts, dus daarom lijkt dat denk ik zo Knipoog

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:15

xFioon schreef:
@ narya, met die spoor ben ik het niet zo eens hoor... ze zakken de hele tijd naar beneden, dus ze hebben zo helemaal geen nut..

Maar aangezien jij boven de sprong je hakken optrekt zit je 'm telkens toch onbewust in zn buik te porren! (zie foto's)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:16

Udella schreef:
Ik vind hem zelf best wel belabberd springen zoals ik op deze foto's zie. Bloos
Zelf is het ook niet gek als je pony weigert omdat het echt een modderpoel is na de sprong, en er ligt meteen een hele plas water.

haha ja, maar hij ging ook de hele tijd bijna stoppen en dan toch nog springen... Scheve mond
nee ik vind het ook niet gek hoor, daarom zei ik ook dat hij het toch nog goed had gedaan... dat beest weet ook niet waar hij terecht komt met al die plassen Knipoog

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:16

Hihi, wat een leukerd, lekker eigenwijs!
Zoals al meer zeiden, probeer er op te letten dat je je voeten niet te ver in de beugels doet, nog best gevaarlijk ook! Lachen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:17

dressagelady schreef:
xFioon schreef:

Maar aangezien jij boven de sprong je hakken optrekt zit je 'm telkens toch onbewust in zn buik te porren! (zie foto's)

hmm dat zou misschien kunnen... zal er op proberen te letten, maar denk dat ik ze toch af doe, want wanneer ik ze wil gebruiken kan dat niet omdat ze de hele tijd naar beneden zakken Scheve mond

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:17

Leuke pony, jammer alleen van de bagger... Ik moet alleen even kwijt dat ik die hindernis met die (beton?)blokken met gaten erin waar de balken in liggen (op foto 12), gevaarlijk vind. Die balken kunnen er zo namelijk niet uit... (ookal is het niet hoog, dan toch...)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:20

dankje, dat van die hindernis zou ik niet weten... misschien valt dat blok dan wel om ofzo?(is trouwens geen beton, maar ijzer en valt best snel om),...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:20

xFioon schreef:
hmm dat zou misschien kunnen... zal er op proberen te letten, maar denk dat ik ze toch af doe, want wanneer ik ze wil gebruiken kan dat niet omdat ze de hele tijd naar beneden zakken Scheve mond

Is met springen misschien inderdaad beter, kun je aan je balans werken zonder je pony te storen met je sporen enz. Maar als ze afzakken, zijn ze dan niet te breed voor je? Knipoog

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:22

weet ik niet... ze sluiten in ieder geval niet aan op mijn laars, mijn andere sporen ook niet, toen probeerde ik ze naar mijn laars te buigen en dan breken ze... en de bandjes zitten helemaal strak dus ik weet niet heo ik het dan op moet lossen, want met van die rubbertjes werkt ook neit...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:28

Ze zijn je te breed geloof ik, als ik het zo hoor Ja

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:29

oh okee Clown, ik zal ze maar neit nog een keer proberen te buigen zeker? Clown

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:36

Oef, met je beenhouding, je voeten en manier van springen zou je toch echt geen sporen om moeten doen. Buiten het feit dat ik niet het idee heb dat ze ook maar ergens voor dienen in deze cross, gebruik jij ze gewoon helemaal niet goed. Zoals al gezegd, je zit contant, onbewust, vol met je sporen in zijn buik. Zal niet fijn voelen, dus af die dingen.

Ik vind je zadel idd ook niet al te fijn liggen, maar kan daar mn vinger niet op leggen.
Lastig goede houding te houden met lange benen en kleine pony. Té groot ben je niet, maar je zit hem wel tegen. Probeer toch eerst dressuurmatig beter bewust te worden van je houding en dan pas zo iets mee te nemen.
Vooral met die, gladde, bodem, is dit best zwaar voor een pony met een onafhankelijke zit, laat staan bij de onbalans in jouw onderlichaam.

Owh.. wat een kritiek... Bloos Pony is wel erg leuk, lekker koppie en er mogen idd wat kilo's af. Lijkt me een leuke voor dressuurrijden, mooi draf, maar laat voorlopig zulke springpartijen achterwege.

Succes en geef niet op Knipoog