Ik heb een net 4 jarige pony, deze heb ik nu al een paar maandjes, en eerst ging het echt de goeie kant op. Ze ahd altijd wel ahar moeilijke kanten, en het was/is een kreng in de omgang, maar zo dra ik er op ging zitten was dit wel weer beetje over. Ze deed wel eens rare sprongen, maar nu is het heel erg geworden. Mijn instructrice zegt dat er heel veel spanning in zit en ze neit weet wat ze er mee moet, en daarom hele rare sprongen gaat maken. Ik weet niet wat de oorzaak is, het zadel ligt goed, ze heb geen alst van de rug, alleen is ze wel tanden aan eht wisselen, dus erg gevoelig in de mond.
Als ik aan het rijden ben, wil ze alleen maar naar de uitgang, en of ze gaat stil staan en kan ik doen wat ik wil, maar gaat ze neit meer vooruit, en uit eindelijk spring ze met een heel rare sprong omhoog en alle kanten op, zo dat ik bijna mag zand happen. Of ze loopt over de schouder weg en als ik haar wil tegen houden met me buitenhand wordt ze boos en springe ze alle kanten op en mag ik ook gaan zand happen als het haar uit komt.
Ze loopt nog niet goed op mijn buitenhand en binnenbeen, waardoor ik als ze naar buiten valt er niet veel over te zeggen heb, we waren hier mee bezig en dit ging de goeie kant op, maar nu is dit weer helemaal weg.
Ik ben echt radeloos, ik weet niet meer wat ik moet doen, en zo iets heb ik ook nog nooit gezien, ik verbaas me er echt over da tdit in haar zit.
Het is gister begonnen, toen ik met 2 paarden bij mijn instructrice ging lessen, ze was heel erg druk en ahd eerst al even op stal gestaan bij haar, daarna mocht ze even in de bak uitrazen, maar dit heeft niet geholpen, en ik zat op de pony met een pluk manen in mijn hand want anders zou ik zandhappen. Mijn instructrice weet ook niet zo goed wat we hier mee aan moeten.
Vandaag op concours deed ze het weer, en heb ik ook niet de proeven gereden omdat dit gewoon onmogelijk was, ik kon niet eens rustig rijden op het inrij terrein, ik kwam daar amper rond.
Weten jullie wat ik moet doen, of hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt alvast en bedankt voor het lezen van eht lange verhaal