Omkieperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Omkieperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 16:21

Tja het lijkt een hele rare titel Tong uitsteken

Telkens als ik op de manege rijd op mijn favo D pony Mirjan en we zitten dan in galop, dan valt ze heel snel naar binnen. Daar werk ik aan. Maar ook altijd dan laat ik haar op somige stukken even gaan (niet harder dan middelgalop en dmv. veel voltes ivm. dat er nog andere ruiters rijden). En dan ook maar op de lange zijdes af en toe (3x ofzo). Nu valt ze in galop als je naar binnen gaat of ik een volte maak ontzettend naar binnen en soms heb ik het gevoel dat we zo omkieperen Huilen

Wat moet ik doen hieraan?

Joceline

Re: Omkieperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:47

Dus ze valt naar binnen? Dan zou ik je buitenteugel er goed bijhouden en kneepjes geven (reageert ze hier niet op, trek je wat door; niet grof in de mond). Als ze zomaar gaat galoperen ga je rustig in het zadel zitten en werk je haar met je zit terug. Elke keer als ze uit zichzelf aanspringt, corrigeer je haar meteen. Op de volte moet ze wel een lichte stelling naar binnen hebben en de buiging maar niet over de schouder vallen, teugels gelijke lengte! X

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 16:49

Joceline schreef:
Dus ze valt naar binnen? Dan zou ik je buitenteugel er goed bijhouden en kneepjes geven (reageert ze hier niet op, trek je wat door; niet grof in de mond). Als ze zomaar gaat galoperen ga je rustig in het zadel zitten en werk je haar met je zit terug. Elke keer als ze uit zichzelf aanspringt, corrigeer je haar meteen. Op de volte moet ze wel een lichte stelling naar binnen hebben en de buiging maar niet over de schouder vallen, teugels gelijke lengte! X
Oke is goed. Ik zal het vanavond tijdens de les even proberen Knipoog

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:53

Je moet je eigen gewicht meer op je buitenzitbeenknobbel brengen,als je je buitenbeen iets meer in de beugel duwt gaat dat vanzelf.
jij gaat door de vaart en richting waarschijnlijk te veel naar binnen 'hangen' en dat brengt je paard uit z'n evenwicht.