vrij springen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekkiej

vrij springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 15:38

we hebben me verzorgpaard vorige week laten vrij springen..we hadden nieuwe hindernissen dus ff uit proberen natuurlijk..ze kwam met gemak over 1.35 heen..1.45 haalt ze zelfs wel..wat zou ze dan moeten kunnen met een ruiter er op???ik ben nog maar tot 1 meter met haar gekomen in de lessen..want elke keer als ik haar niet mee naar de les heb,maar ander paard(die weigerd op 1.15is E-pony) dan gaan we heel hoog springen, maar als ik haar mee heb niet..dat is wel balen..wat zou een paard die vrij kan springen 1.45 met iemand op de rug kunnen???

groetjes..

_Question

Re: vrij springen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:09

Gewoon even aankijken het ligt er ook aan hoevaak ze getraind heeft enzo. Het ligt er ook heel erg aan hoe jij meezit of je haar hindert etc etc

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:14

niet te veel overhaasten, ik weet niet hoe oud de pony is en hoeveel ervaring jullie beide hebben maar ik zou het rustig opbouwen, een hindernis moet je aanrijden in het juiste tempo zodat je paard de sprong op de juiste manier kan afmaken.
als die dingen allemaal goed gaan en jij ziet daarbij je afstand kun je het langzaam aan opgaan bouwen.
Als je gaat overhaasten en t gaat mis of je pony krijgt een fout en wordt bang krijg je het zelfde probleem als met je E pony -> stoppen

liesje1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:36

veel trainen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:35

Tja, zou 'ie het kunnen....
Je kunt je afvragen of dat er toe doet. Met vrijspringen een keer over een enkele hindernis van 1.45 meter jagen zegt imo helemaal niets. Daar is geen techniek voor nodig. Dat kan kwestie van mazzel zijn, of van een flinke stoot adrenaline.

Volgens mij zegt het niks als een paard over een enkele hindernis van een bepaalde hoogte kan springen. Het gaat er om dat je een parcours van een bepaalde moeilijkheidsgraad (en dat KAN iets heel anders zijn dan hoogte Knipoog ) kunt springen...

eline_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:35

Dat ligt aan je zit.
En je moet kijken hoe die springt als iemand erop zit,
Je zou het altijd kunnen proberen!
Als het niet gaat, dan gaat het niet.
Maar proberen kan natuurlijk altijd Haha!

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:15

Ik weet dat dit een domme vraag is maar kan iemand een ruwe schatting geven van wat een gemiddelde kleine C-pony aan hoogte zou kunnen springen met ruiter erop?

lola_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:15

Ik denk 1 meter misschien zelfs meer maar ik weet er niet zoveel vanaf sorry

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:26

lola_lover schreef:

Oke bedankt het hoogste dat ik ermee gesprongen heb is 85 maar da koste niet al te veel moeite

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:33

Veel pony's springen makkelijk hun eigen hoogte maar ik zou dit niet 'zomaar' even doen! Dit vraagt wel training! En waarom zo hoog mogelijk willen springen? Het gaat om de techniek en de basis..als je dat voor elkaar hebt dan maakt het niet uit hoe hoog de hindernis staat.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:38

Jeanine84 schreef:
Veel pony's springen makkelijk hun eigen hoogte maar ik zou dit niet 'zomaar' even doen! Dit vraagt wel training! En waarom zo hoog mogelijk willen springen? Het gaat om de techniek en de basis..als je dat voor elkaar hebt dan maakt het niet uit hoe hoog de hindernis staat.

Akkoord maar als we in de les altijd hoger en hoger gaan springen wil ik wel weten toto waar ik kan gaan. Die pony springt enorm graag dus dat is geen probleem.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:39

blitsie schreef:
Jeanine84 schreef:

Akkoord maar als we in de les altijd hoger en hoger gaan springen wil ik wel weten toto waar ik kan gaan. Die pony springt enorm graag dus dat is geen probleem.

Oooh oke! op die manier! Ik denk dat je pony vanzelf wel aangeeft wanneer hij zijn top heeft bereikt! En als ie er iedere keer een balk afspringt zou ik zelf stoppen, dan is het duidelijk genoeg! Wel netjes dat je aan je pony denkt Lachen

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:53

blitsie schreef:
lola_lover schreef:

Oke bedankt het hoogste dat ik ermee gesprongen heb is 85 maar da koste niet al te veel moeite

Na al 1 m Hyper! Super trots op het paardje