voor de loodlijn en overgangen..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

susanne_m

voor de loodlijn en overgangen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 12:02

sinds begin dit jaar rijd ik op een fries.
zij is nu bijna 6 jaar oud. ze is goed beleerd, daarna is ze (volgens mij, correct me if I'm wrong) voornamelijk recreatief gereden.
nu wil ik haar toch wel starten in de wedstrijden, en ben fanatiek aan het lessen geslagen.
verbeteringen zijn goed zichtbaar, maar nu raken we een beetje in een trainingsdipje..

ik (probeer) met haar in de ontspanning nagevelijk te rijden (dus hand aanbieden, kijken of ze volgt)
nu lukt dit aardig, en de periodes dat ze laag blijft worden al wat langer.
maar nu heeft ze uitgevonden dat ze haar neus voor de loodlijn kan houden. heb geprobeerd haar wat vast te houden, en wat meer naar het bit te rijden, maar dan maakt ze zich alleen maar heel sterk.
ook schuimt ze niet meer op het bit. komt nog wel eens wat schuim, maar das dan meer groenig van kleur (gras/hooi er doorheen)

en overgangen...loopt ze lekker in stap, geef ophouding beetje been; gevolg-> hoofd omhoog.
heeft iemand hier tips voor? vasthouden met aandraven werkt voor ons niet echt...

heeft er iemand tips? (krijg ook goed les, maar het is ook fijn om het van iemand anders te horen)

susanne_m

Re: voor de loodlijn en overgangen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:12

het probleem met teugeldruk is komt omdat ze heeft scherpe randen op dr kiezen heeft...
maar heeft er nog iemand tips om beter overgangen te rijden?

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:14

Misschien eens een tandarts lang laten komen om de tanden weer goed te vijlen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:15

Tja, je geeft het antwoord al zelf. Eerst zorgen dat je paard in orde is ( dus tanden laten vijlen ), dan pas rijtechnisch aan de slag!

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:16

jaa, eerst even d'r tanden goed laten vijlen & met de overgangen gewoon rustig verbindig houden, en goed oefenen denk ik.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:17

Tandarts en anders misschien meer met je zit?
Proberen kan altijd.. Knipoog

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:37

voelde me zo stom toen ik er achter kwam... en zo schuldig!
paard heeft 1 voordeel, ik houd niet van veel teugeldruk en heb zachte handen...
@eefsoll: ik rijd haar wel terug op mn zit, en stukjes verruimen op mn zit. maar bedoel je dat ik haar wat meer zou moeten toestaan (met mn zit) in de overgang?