Stil Staan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leah1994

Stil Staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 20:18

Als ik naar les ga, moet ik een weg over waar je altijd moet stoppen voor auto's. Nu stap ik altijd af, omdat mijn pony niet kan stil staan. Maar ik vind dat die dat gewoon moet! Als ik voormezelf ga rijden op het gras veld, staat die gewoon rustig stil. Ik snap nu eigenlijk niet waarom die dat dan wel kan, maar als ik naar les ga niet!
Als ik voormezelf in de bak ga rijden, moet ik ook over de weg. Dan staat die ook niet stil. En mijn ''probleem'' is ook, als ik afstap en met haar de weg over stap, en dan weer op stap, kan die niet stil staan. Meestal loop ik dan ook naar de bak. Verdrietig Mijn zus heeft eerder op mijn pony gereden, die moest eerst ook altijd afstappen, daarna nooit meer, Wat moet ik doen?
Ik zou het echt niet weten! Bloos

x_Renee

Re: Stil Staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:21

Ik heb het zelfde probleem mijn verzorgpony kan helemaal nooit stilstaan, nou heb ik een vriendin en die had het zelfde probleem, vooral met op en af stappen en dat hebben ze een keer een uur achterelkaar gedaan en steeds weeer, gewoon op en af stappen en straffen als ze loopt, nou heb ik daar het gedult niet voor maar ik ga het toch nog een keer doen!

leah1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 20:30

Heb ik ook al vaak geprobeert, Elke x als ik ga rijden dan stap ik een paar x op en een paard x af, Maar het helpt niet! Huilen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:34

Vaak is het fout die er van jongsaf aan ingebracht is. Je moet in elk geval al zeker oefenen dat je paard in de bak stil kan blijve staan waar je ook maar wil en hoe lang je wil. Oefen dan ook ook in het bos, gewoon stoppen wachten en verder gaan. Dan aan een rustige straat dat je paard echt moet blijven staan totdat hij van jou over mag en niet. Consequent zijn en blijven, als je paard moet blijven staan, moet hij blijven staan. Mijn 6 jarige merrie die nog maar enkele maanden buiten komt, blijft aan elke weg, straat staan zolang als ik wil. Een paard dat niet wil blijven staan is 1 van de lastigste dingen die je kan voorhebben. succes

x_Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:06

Kir ik ben het met je eens, het is zo lastig je moet gewoon geduld hebben en telkens maar weer op en afstappen maar ook veel halthouden tijdens het rijden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:09

Alles is al gezegd! Maar wat ik me nog afvroeg gaat er iemand met je mee naar de les? Ik zou dan gewoon diegene vragen je pony vast te houden zodat ze stil blijft staan (en jij erop kan blijven)! En haar dan belonen (als ze stil staat)..en gewoon oefenen (ook buiten)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:42

oefenen, oefenen, oefenen, staat ze niet stil? opnieuw stilzetten, en gaan stappen vóórdat ze weer begint te drammen, de eerste keer zijn dat 2 seconden, de 2e keer al 3, zo bouw je het uit. Mijn paard stond ook niet stil met opstappen en wachten, maar zo heeft hij het al aardig bijgeschaafd...steeds opnieuw stilzetten en pas lopen als ik het zeg...succes!

serra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:31

Idd oefenen, oefenen, oefenen.
Maar tot het lukt om netjes stil te staan kun je mss proberen haar om te draaien bij het kruispunt waar ze moet wachten met het oversteken? Vaak blijven ze wel staan als ze met hun neus de andere kant op staan als waar ze heen willen en dan hoef je in ieder geval niet af te stijgen en het verdere stuk te lopen.

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:08

Idd, oefenen oefenen oefenen. Vraag iemand mee die haar vasthoudt anders! Ik heb het zelf geoefend op de poetsplaats, erop eraf erop en wegrijden. Intussen verschuif ik steeds naar andere plekjes zodat ze overal leert stilstaan.

leah1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:16

Als ik het in de les probeer staat die wel atijd netjes stil, Dus mijn lesgever geet me ook geen raad! Ach gut

shenna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:18

ga eens in een hoekje staan waar hij niet weg kan lopen,
met het hoofd tegen de muur in een hoek zodat hij geen kant op kan,

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:56

net zo lang op en af stappen tot ze perfect stil staat dan pas helemaal op stappen
als ze beweegt als je er aan hangt ga je er niet op, streng zeggen staan en het nog een keer proberen, staat het paard stil zo snel mogelijk weg stappen en dat steeds uitbreiden..
ik zou het niet in een hoek doen! dat heeft geen zin, de volgende keer als hij de ruimte heeft zal hij dan juist gaan!!

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:29

Het is inderdaad een heel vervelend probleem als je pony/paard niet stilstaat!
Heb het met die van mij ook, ze is nog maar net onder t zadel en wil gelijk wegrennen als ik mn been nog neit eens over dr rug heb. Ik ben af en toe wel een kwartier bezig met alleen maar op en afstappen en stilstaan maar merk wel dat het werkt!
succes ermee!

leah1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 10:11

Dankjewel allemaal. Ik ga er morgen aan werken!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:02

Ik had ook zo'n paard. Tot een paar maanden geleden kon ze alleen maar draaien, vooruit lopen, achteruit lopen, tegen je aan lopen. En buiten zelf steigeren. Nu ik een nieuwe instructrice heb die er continu op hapert dat ik consequent moet zijn in de omgang met mijn paard en continu moet eisen van mijn paard dat ze stil staat, staat ze nu gewoon stil.
Ik had nooit gedacht dat dat bij mijn vreselijke eigenwijze knol zou lukken, maar het kan dus wel.
Veel succes!