Dijkgatbos met Cesar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Dijkgatbos met Cesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 20:02

Afgelopen zondag ben ik met Cesar naar het dijkgatbos geweest, we zijn lekker vroeg op pad geweest zodat het nog niet zo warm was. Meneer was erg druk, maar daarom sprong hij ook wel alles zonder enige twijfel!

De druktemaker eerst even optuigen
Afbeelding
Omgeving verkennen
Afbeelding
Afbeelding
Klein sprongetje
Afbeelding
Sloot
Word dat hem?
Afbeelding
Afbeelding
Nu met de boomstam ervoor
Afbeelding
En de sprong, waar mijn handen hier naar toe gaan.. Clown
Afbeelding
Oxertje
Afbeelding
Lekkere bink
Afbeelding
Bovenop de heuvel ( weet niet hoe je dat noemt)
Afbeelding
Lekkerding!!
Afbeelding
Op naar het waterrr!!
Afbeelding
Als afkoeling nog even in het water, hiervoor was het nog wel even moeilijk maar hij ging uiteindelijk het water in!
Afbeelding

Ik hoef geen commentaar op geen cap of geen laarzen en dat ik aan de grote kant ben weet ik ook, dit was eenmalig en ik rijd nog maar zelden op hem!

Merel_Claire

Re: Dijkgatbos met Cesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:05

Leuke pony! Ik zou alleen iets voorzichtiger zijn om deze sprongen te maken zonder cap, bodyprotector en veilig schoeisel. Niet echt verantwoord vind ik dit.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:07

Hee,
dat ziet er heel gaaf uit..
en waar je met je handen heen gaat,, je geeft hem tenminste de ruimte Knipoog
(je zou mij trouwens alleen horen over de laarzen Knipoog dus bij deze Haha! )

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:10

Ik sluit me aan bij Merel_Claire

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:12

Wat een knappe pony Haha! Ziet er als een leuke dag uit. Alleen is het bit niet wat te groot? Verder heb je je commentaar al gegeven.

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 20:16

Ik snap dat je het niet verantwoord vind Merel_Claire daar kan ik in komen, ik kan wel zeggen dat ik mijn pony volledig vertrouw maar het blijft een dier altijd onvoorspelbaar.

Maar het blijft eigen risico daarom wil ik daar liever geen commentaar op.

En @ pistache, vind jij het bit te groot? Dat kan wel dit is zijn nieuwe hoofdstel, maar het kan wel dat het bit aan de grote kant, het is altijd geknoei met zijn maat.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:18

Nou ik kan het alleen op foto 10 zien, daar zit die aan die kant heel erg ver uit zijn mond maar dat kan natuurlijk ook een momentopname zijn Lachen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:20

echt een heerlijk beestje Lachen word er nog wel regelmatig op gereden? Anders zou het echt zonde zijn Knipoog het is zo'n mooi beestje

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 20:22

Ja daar heb je gelijk in, ik denk dat het een moment opname is want voor de rest heeft hij er nergens last van!

@ MariekeS_ dankje Haha! er word nog regelmatig op gereden hoor ja, hij is echt heel werkwillig en leergierig, echt een heerlijk beestje. Dankje Haha!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:36

RolingRoos schreef:
Ik snap dat je het niet verantwoord vind Merel_Claire daar kan ik in komen, ik kan wel zeggen dat ik mijn pony volledig vertrouw maar het blijft een dier altijd onvoorspelbaar.

Maar het blijft eigen risico daarom wil ik daar liever geen commentaar op.

En @ pistache, vind jij het bit te groot? Dat kan wel dit is zijn nieuwe hoofdstel, maar het kan wel dat het bit aan de grote kant, het is altijd geknoei met zijn maat.

Je hebt een knappe pony, wees daar zuinig op! Ook op jezelf.
De foto's stralen in ieder geval een hoop plezier uit!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:56

Ik vind het ook een knap paardje! ben wel benieuwd wat je nu met hem doet? aangezien je zegt dat je nog maar zelden op hem rijd? Lachen

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 08:01

Ik wilde altijd wedstrijden met hem gaan rijden, maar omdat ik altijd nerveus word, werd hij vervelend en kon ik niks met hem Tong uitsteken Nu vind ik mezelf aan de grote kant, dus spring ik gewoon nog af en toe. Want dat vinden we allebei heel erg leuk. We zijn nu bezig met een jonger meisje die nu af en toe op hem rijd, om haar misschien te laten starten.

Bedankt Merel_Claire

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:26

De hele eventingwereld schreeuwt om meer veilgheid en jij gaat crossen met onveilig schoeisel, zonder cap en zonder bp Clown
En je mag je pony nog zo goed kennen, bij het crossen gaat er al heel snel iets mis waar je pony niets aan kan doen.
vind het altijd heel spijtig om zien...

verder kan je pony erg goed springen en geef je je punten zelf al aan

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 11:55

Ja dat snap ik, maar als je kijk naar de hindernissen dat het niet hoger is als 60 cm, dan even goed kan het misgaan maar dan moet ik er ook bij zeggen de meeste hindernissen zaten ook los. Dus als hij er tegen aan zou stoten kon de balk er af rollen.

Ik snap je punt hoor, ga mezelf ook niet verdedigen maar het is eigen risico.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:49

wat een gezeur weer over vanalles.
Zoiets leer je alleen maar met een harde les.. Tong uitsteken dus dat gezeur heeft echt geen zin hoor
Maar waar je echt teveel meegaat op de sprong zie ik 10 keer liever dan de hele tijd in de mond zitten! haha
Leuk ding zeg Knipoog

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 12:01

Dankjewel mellanii!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:00

Behoorlijk onverstandig om zonder bodyprotector, cap, veilig schroeisel én instructeur te gaan crossen.
Je kan wel zeggen dat je er geen commentaar op wilt, maar lees dan de boktregels nog eens door: [HAW] Welkom op Horses at Work - gewijzigd 11 februari 2008
Het ziet er uit als iemand die denkt dat het wel leuk is om wat boomstammetjes te gaan springen, zonder er enige ervaring of kennis van te hebben.
In de SGW-sport moet je je zeer verantwoordelijk opstellen tegenover je paard en jezelf, anders gebeuren er ongelukken. Dan kunnen die sprongetjes maar 60 cm zijn, ook daar kunnen ongelukken mee gebeuren. Zo te zien hebben jij en de pony geen ervaring met crossen, dus zorg dat je een eventuele volgende keer een instructeur meeneemt. Op eigen houtje iets gaan springen is echt not done.

Lovesfjury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:03

Hééél leuk! Pling lijkt me een fijne pony om te rijden Lachen

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:28

Snoekiej schreef:
Behoorlijk onverstandig om zonder bodyprotector, cap, veilig schroeisel én instructeur te gaan crossen.
Je kan wel zeggen dat je er geen commentaar op wilt, maar lees dan de boktregels nog eens door: [HAW] Welkom op Horses at Work - gewijzigd 11 februari 2008
Het ziet er uit als iemand die denkt dat het wel leuk is om wat boomstammetjes te gaan springen, zonder er enige ervaring of kennis van te hebben.
In de SGW-sport moet je je zeer verantwoordelijk opstellen tegenover je paard en jezelf, anders gebeuren er ongelukken. Dan kunnen die sprongetjes maar 60 cm zijn, ook daar kunnen ongelukken mee gebeuren. Zo te zien hebben jij en de pony geen ervaring met crossen, dus zorg dat je een eventuele volgende keer een instructeur meeneemt. Op eigen houtje iets gaan springen is echt not done.

Ze zegt alles zat los dus in de bak op eigen houtje springen is ook onverrantoordelijk.
En weetje hoeveel mensen dat doen. Dus snap het wel maar je wijst er nu op 1 en er zijn er zoveel meer.

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 14:37

Ik snap de reactie van Snoekiej, maar ga ook volledig mee met LinsxDot, ik zit al een aantal jaar op springles ik ken mijn pony door en door, met gewone hindernissen springen we 1.10, nou dan zie ik dit liever als jonge meiden die wel even denken te kunnen gaan springen op eigen houtje in de bak.

Maar het blijft onverstandig en het blijft eigen risico.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:38

Merel_Claire schreef:
Leuke pony! Ik zou alleen iets voorzichtiger zijn om deze sprongen te maken zonder cap, bodyprotector en veilig schoeisel. Niet echt verantwoord vind ik dit.

Mee eens Ja

Op z'n minst een cap en veilig schoeisel.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:08

LinsxDot schreef:
Snoekiej schreef:

Ze zegt alles zat los dus in de bak op eigen houtje springen is ook onverrantoordelijk.
En weetje hoeveel mensen dat doen. Dus snap het wel maar je wijst er nu op 1 en er zijn er zoveel meer.

Dan is dat terrein niet helemaal meer op orde, de hindernissen horen namelijk vast te zitten Knipoog
Dat betekent dat het nog gevaarlijker is (zie wiki: http://www.bokt.nl/wiki/SGW_hindernis) Op eigen houtje springen vind ik ook niet verstandig, maar dit is echt veel onverstandiger.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:15