Tinus (Gabor x Elegant) L2 startgerechtigd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Loootti_

Tinus (Gabor x Elegant) L2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 11:23

Hee bokkers,

Het is al een hele tijd geleden dat ik foto's heb geplaatst van Tinus en mij. We zijn in die tijd flink vooruit gegaan en sinds afgelopen week L2 startgerechtigd.

Hier een oud topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=852311&p=30837363#p30837363

We hebben vorige week twee wedstrijden gereden, met goede resultaten Vingers aflikken

07-05 hebben we L1 in Varsseveld gestart en kregen we 200 en 213(!) punten, 2 eerste prijzen
12-05 achterhoekse paardedagen, kregen we 200 en 203, met een eerste en tweede prijs

Foto's zijn van de Achterhoekse Paardedagen Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We moeten vooral nog werken aan de middengalop, Tinus wordt dan vaak een beetje hangerig op de teugels. Als iemand daar tips voor heeft zijn die uiteraard welkom.

Groetjes Lotti

Aranel

Re: Tinus (Gabor x Elegant) L2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:39

Ziet heel netjes uit hoor! Mooi paard! Succes alvast in de L2 Lachen

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:47

oeh! mooi paard!
vind vooral de draf fotos erg mooi!
was je op foto 9 aan t wijken?
(heb ook even in je vorige haw topic gespiekt, ik vind dat jullie vooruit zijn gegaan)
succes met de wedstrijden!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:51

_Loootti_ schreef:
We moeten vooral nog werken aan de middengalop, Tinus wordt dan vaak een beetje hangerig op de teugels. Als iemand daar tips voor heeft zijn die uiteraard welkom.

Groetjes Lotti

Daar heb ik ook last van,,,, mn instructeur heeft wel eens als tip meegegeven mn handen dan even wat hoger te houden en voorwaarts(er) te drijven,, en zodra je reactie krijgt handen weer op de plaats te zetten..

Werkt goed Pling

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:52

Wat een geweldig beengebruik!
Ik ben jaloers!

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:54

hey clubgenoot, Tong uitsteken ik rij namelijk ook bij varsseveld, en werd nieuwsgierig omdat harm je aan het voorlezen was... een bekende dacht ik....

Het ziet er goed uit, vooral in vergelijking met je vorige topic.
Beengebruik is ook erg netjes, en van de middengalop, die van mij heeft het alleen nog wanneer ik op gras rijdt en hij niet helemaal fijn loslaat, vaak probeer ik dan ook wat voorwaarst te rijden met meteen een kleine ophouding... meestal helpt dit wel, maar ze moeten het ook wel leren...

succes met rijden en ik kom je vast snel tegen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:10

Ik zeg zelf altijd tegen mensen met dat probleem, op het moment dat je voelt dat hij gaat hangen rij je voorwaarts, dan weer iets terug netjes op je zit opvangen en weer proberen, net zolang tot hij niet gaat hangen.. het duurt misschien even voordat je dan een echt goede overgang laat zien, maar uiteindelijk springt hij fijn door van achteren zonder dat hij gaat hangen..

Ik had nog bij de uitslagen gekeken omdat mijn nichtje ookmoest rijden, en had jouw torenhoge punten al gezien, al wist ik niet dat jij dat was natuurlijk.. Gefeliciteerd hoor!!

_Loootti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 15:52

bedankt voor alle reacties Pling

zazoeyou schreef:
Daar heb ik ook last van,,,, mn instructeur heeft wel eens als tip meegegeven mn handen dan even wat hoger te houden en voorwaarts(er) te drijven,, en zodra je reactie krijgt handen weer op de plaats te zetten..

zo met trainen gaat het goed, dan kan ik het redelijk corrigeren
maar tijdens een proef durf ik het niet aan om dan aan de galop te gaan sleutelen Tong uitsteken ik vind dat sowieso wel moeilijk op een volte, heb dan echt het gevoel dat ik plat door de bocht ga, volgens mij moet ik er ook wat meer op letten om mijn buitenteugel erbij te houden.

bendetje schreef:
hey clubgenoot, ik rij namelijk ook bij varsseveld, en werd nieuwsgierig omdat harm je aan het voorlezen was... een bekende dacht ik....

hee wat leuk! ben idd lid van varsseveld. pap scharrelt altijd ergens een voorlezer.. het wil zelf nog nietzo lukken Tong uitsteken

volgens mij heb ik je nog nooit gezien.. ? heb je ook les bij de vereniging?