vlieggende wissel hulp op het juiste moment.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iTequilai

vlieggende wissel hulp op het juiste moment.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 22:26

Hallo allemaa,

Ik ben net Z2 gestart en de wissel gaan erg goed. Alleen als ze mislukken is dit altijd mijn eigen schuld omdat ik de hulp niet op het juiste moment geef. Ik vind het zonde dat de wissels dan mislukken door mijn eigen stommen fout. Ik vind het erg moeilijk om te voelen wanneer ik de hulpen moet geven. Ik weet dat het in het zweef moment moet. maar vaak doe ik ze als ze net land. Ik tel de sprongen ook altijd voordat ik een wissel spring. Heeft iemand tips om dit gevoel beter te ontwikkelen of heeft iemand het zelfde probleem? (graag reactie van mensen die er verstand van hebben en op niveau rijden Knipoog )

Mindfields

Re: vlieggende wissel hulp op het juiste moment.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:42

Op het moment dat laatste voorbeen landt nieuwe binnenbeen op de plaats leggen en in het zweefmoment daarna nieuwe buitenbeen naar achteren.

Zo doe ik het altijd. Pling

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:12

Mijn instructrice telt altijd mee, dan geeft ze het juiste moment aan en leer je steeds beter het juist gevoel herkennen. En weet je op den duur zelf bij welk "gevoel" je de hulp voor de wissel moet geven. Als je het gevoel nog niet kent is dit ontzettend handig en leerzaam!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 16:35

ik heb vandaag nog eens hard geoefend en ik zei steeds in me hoofd als ze lande land. en daarna gaf ik dan de hulpen voor de wissel en dat ging fijn in het ritme. bedankt voor de reacties

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:37

Als je het weet wil je dan pben ? Ik wil het wel is proberen, (oook al rijd ik niet zo hoog)

pgent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:36

xChantal94 schreef:
Als je het weet wil je dan pben ? Ik wil het wel is proberen, (oook al rijd ik niet zo hoog)

als ik jou was zo ik het zo-niet- even- gaan- proberen- er komt meer bij kijken..

je moet veel basis dingen vlekkeloos kunnen.

gtevens gaat het hier om het perfectioneren van de plaats en niet over het aanleren van..

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 22:15

mee eens! het was ook helemaal niet de bedoeling om er zo'n topic van te maken.