Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
soofenflo schreef:Overgangen rijden, schakelen. Hierdoor het achterbeen activeren. Ze wordt zwaar in de hand doordat ze op de voorhand loopt. Als je het achterbeen activeerd, krijg je het gewicht meer op achter, waardoor ze lichter in de hand wordt.
soofenflo schreef:Wat je moet doen is kleine stukjes. Dus je draaft, geeft een hulp voor middendraf, ze reageerd, dan neem je haar meteen weer terug.
Het belangrijkste is om haar achterhand sterker te maken. Als zij actiever achter wordt, hangt ze niet meer aan je handen.
Maar je moet opletten! Kleine stukjes, anders bereik je juist het omgekeerde.
Maar dit lijkt me ook typisch een probleem wat je met je instructeur moet/kan oplossen. Die ziet wat er aan de hand is en kan je natuurlijk veel beter helpen dan wij hier
soofenflo schreef:Uiteraard! Maar niet ieder paard is hetzelfde of reageerd hetzelfde op bepaalde oefeningen. Mijn 2 paarden reageren bijvoorbeeld al onwijs anders.
De ene moet ik deze ( bovenstaande) oefening mee doen. De ander moet ik rustig aan los masseren op de volte, waarna ze het net zo mooi doet.
Het ligt dus ook aan het type dier dat je hebt.
soofenflo schreef:Overgangen rijden, schakelen. Hierdoor het achterbeen activeren. Ze wordt zwaar in de hand doordat ze op de voorhand loopt. Als je het achterbeen activeerd, krijg je het gewicht meer op achter, waardoor ze lichter in de hand wordt.