Ze is zo hard in de hand!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Ze is zo hard in de hand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 18:15

Ik heb een probleem. Ik deel mijn paard samen met mijn moeder en we rijden er allebei op. Ik rij zo zacht mogelijk met mn hand maar mn moeder die is maar wat hard in de hand. En k heb het er al zooo vaak gezegt! Gister schijnt ze met lange teugel te hebben gereden en alsnog is ze hard in die mond zoals altijd als ze gereden heb. Terwijl als ik zelf rij en de volgende dag weer rij ze niet hard in dr mond is. Ik heb geen zin om dit iedere keer soepel te moeten gaan rijden want ik wordt er echt helemaal gek van! Boos! Weet iemand raad?

8nnemiek

Re: Ze is zo hard in de hand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:26

Eigenwijze moeder, sja das moeilijk Tong uitsteken
Misschien kun je eens met een bitloos hoofdstel proberen, dan wordt er in ieder geval minder hard in de mond getrokken, zorg wel dat de neusriem dan hoog genoeg ligt, dat is in ieder geval al wat fijner voor het paard. En voor de rest; je ma op paardrijles sturen Ja Misschien eens een goede instructeur inhuren voor n uurtje privéles, daar neemt ze het misschien sneller van aan.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 18:50

het probleem is dat ze al les heeft, en ze heeft binnenkort wedstrijden dus bitloos is geen optie.

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 01:03

Kan het niet zo zijn dat je moeder niet voorwaarts genoeg is, waardoor het paard gaat hangen op de teugel, waarop je moeder reageert met naar boven sjorren? Simpele oplossing, geef d'r een rijles cadeau! Als ze het niet van jou aanneemt, mss van een instructeur/instructrice wel!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 04:32

AlaskaFries schreef:
Kan het niet zo zijn dat je moeder niet voorwaarts genoeg is, waardoor het paard gaat hangen op de teugel, waarop je moeder reageert met naar boven sjorren? Simpele oplossing, geef d'r een rijles cadeau! Als ze het niet van jou aanneemt, mss van een instructeur/instructrice wel!

Dat zou idd kunnen
En tjaah rijles heeft ze maar naar mijn iedee werkt het niet zo...
En ze wil van niemand anders les

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 05:39

haar misschien eens in alle rust uitleggen wat ze precies aan het doen is, en eens het bit op haar scheenbeen trekken, vertellen hoe belangrijk ontspanning, nageven (rug bollen en achterhand eronder) etc allemaal is, en ontspannen kunnen ze niet als je trekt oid, dat is spanning, een bijlesje over het paardenlichaam en de werking van de ruiter op het lichaam. Want weet een paard is niet gemaakt om een ruiter te dragen, dat is iets wat wij willen, is het dan niet onze taak te zorgen dat het paard zo min mogelijk slijtage oploopt?

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:29

Het moeilijke is gewoon dat ze het ook als flinke kritiek kan opvatten, daar zul je dan echt even doorheen moeten..

tolik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:03

Misschien een zeem om het bitje heen? of tussen het bit en de teugel een postelastiek, dan kan ze zelf voelen hoe zwaar der hand is.

succes.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 07:57

gewoon een elastiek er tussen zetten dus?

Ik ga vanmiddag met dr aan de gang. Ze gaat eerst op dr eigen manier dan ga ik foto's maken en dan mag ze het op mijn manier gaan doen en dan ga ik ook foto's maken kijken waneer ze ontspannender loopt enzo

chantalvant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:44

Je moeder zal inderdaad echt haar manier van rijden moeten aanpassen, misschien kan ze eens op het paard gaan zitten nadat jij haar hebt gereden? Dan zou ze het verschil eens kunnen voelen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:05

(Beide) les nemen? Of een eigen paard kopen, of eraan wennen, samen tot een oplossing komen oid.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:07

als je het haar eenmaal hebt kunnen vertellen moet ze een keer met eieren in haar handen rijden, als ze dan hard is in de hand merkt ze t snel genoeg en leert ze het wel af. als je minder geklieder wil helpen sponsjes ook dat kun je heel goed zien als je er naast staat.
lessen lijkt me nooit gek

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 17:03

We hebben allebei les.
En een eigen paard erbij is geen optie want dat kunnen we er niet bij onderhouden. 2 is echt te veel

Misschien idd met sponsjes!

Vanavond zien hoe het gaat Lachen

Vanity_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:27

Ik denk dat het foto's maken [of misschien zelfs wel een filmpje] toch wel het handigste is.
Of inderdaad met sponsjes, want eieren geven zo'n troep. Vork
Hopelijk heeft je moeder het snel door, want dit lijkt me voor het paard ook niet zo fijn.
Succes!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:17

Laat je moeder dan bitloos rijden als ze het niet kan, wat fijner voor de mond van het paardje.
Laat je moeder zich eens verdiepen in wat het doet als ze te hard in de hand is.
Je zegt dat je les hebt , dan leer je toch uit de mond te blijven??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:20

Lekker makkelijk zo Haha! Haha! Haha!

Een paard is zo hard of zacht in de mond als de ruiter in de hand die er op DAT moment opzit Lachen een paard wordt niet hard in de mond van een ruiter die er gisteren op heeft gezeten Lachen

Mijns inziens ligt de fout dus bij TS niet bij moeders Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:25

snap niet dat mensen hier bitloos adviseren? Een harde hand is een harde hand, dat verandert niet ineens als je bitloos gaat

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:32

KiWiKo schreef:
Lekker makkelijk zo Haha! Haha! Haha!

Een paard is zo hard of zacht in de mond als de ruiter in de hand die er op DAT moment opzit Lachen een paard wordt niet hard in de mond van een ruiter die er gisteren op heeft gezeten Lachen

Mijns inziens ligt de fout dus bij TS niet bij moeders Lachen

Ik kan hier ook goed in mee gaan.

Mijn pony's lopen kinderlesjes (van echt beginner tot ong B/L AB pony nivo), maar als ik er op stap rij ik er zo mee weg (ohz L2 nivo ongeveer). Mijn merrie liep vorige week zondag met een beginner, maar liep maandag een punt in het Z voor de wagen. Dat is geen enkel probleem.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:05

stef schreef:
snap niet dat mensen hier bitloos adviseren? Een harde hand is een harde hand, dat verandert niet ineens als je bitloos gaat

Juist het bitloos lijkt me wel fijner voor het paard, minder pijnlijk dan een bit, zeker met een harde hand.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:13

midgie schreef:
stef schreef:

Juist het bitloos lijkt me wel fijner voor het paard, minder pijnlijk dan een bit, zeker met een harde hand.

indd.... Kan moeders miss eerst leren om van de mond af te blijven (als ze door heeft dat ze niet goed bezig is) en leren van de mond af te blijven. Het paard heeft in ieder geval geen last van het geruk in zijn mond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:15

als mensen nou eerst zich eens gingen verdiepen in het waarom een paard hard in de mond is, dan weten ze gelijk dat bitloos niet de oplossing is ... ZEKER niet voor moederlief Lachen

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:38

Moeders Soms Tong uitsteken .. haha nee grapje ,
misschien kan je haar eens helpen met rijden , dat ze haar hand moet ontspannen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:47

buiten het hele verhaal om: Een harde hand is een harde hand, en daar kan je zonder bit net zoveel kwaad mee doen als met bit...

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:59

stef schreef:
buiten het hele verhaal om: Een harde hand is een harde hand, en daar kan je zonder bit net zoveel kwaad mee doen als met bit...

Ja dat is waar, maar in een mond zijn veel meer zenuwen dan op het neusbot en de tong niet te vergeten,