Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kimma schreef:idd wat eline_fergie zegt niet te snel van stapel lopen en alles rustig aan aavoelen en opbouwen en van dat uitrazen dat ligt er denk aan per paard want ik rijd een pony en die kan je zo lang uit laten razen maar dat maakt helemaal niks uit hij word er eigenlijk alleen maar heter van maar het kan natuurlijk heel goed dat het bij jou wel werkt ik denk dat je gewoon wat verschillende dingen moet uitproberen en kijken wat het beste is succes en longeren zou misschien ook een goed idee zijn
pasi schreef:kimma schreef:idd wat eline_fergie zegt niet te snel van stapel lopen en alles rustig aan aavoelen en opbouwen en van dat uitrazen dat ligt er denk aan per paard want ik rijd een pony en die kan je zo lang uit laten razen maar dat maakt helemaal niks uit hij word er eigenlijk alleen maar heter van maar het kan natuurlijk heel goed dat het bij jou wel werkt ik denk dat je gewoon wat verschillende dingen moet uitproberen en kijken wat het beste is succes en longeren zou misschien ook een goed idee zijn
Een paard kan inderdaad uren blijven uitrazen. Maar paarden die echt heet worden en willen werken, maak je juist zotter met heel veel overgangen te rijden. En nu spreek ik uit mijn eigen ervaring. Het kan zijn dat jullie paarden anders reageren. Als ik die van mij al meteen ga terugrijden, dus door middel van bijvoorbeeld overgangen, kan ze haar energie daar te weinig in kwijt. Dergelijke paarden moeten naar mijn mening eerst vooruit kunnen en als ze daar hun energie een beetje in gestopt hebben, kan je beginnen met terugrijden.